Nazwa przedmiotu:
Język obcy
Koordynator przedmiotu:
Lektorzy zatrudnieni w SJO
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Fotonika
Grupa przedmiotów:
Język obcy
Kod przedmiotu:
JO3
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
60 godzin zajęcia + 60 godzin pracy własnej studenta (w tym przygotowanie do zajęć, przygotowanie do testu modułowego).
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
60 godzin zajęcia = 4 pkt. ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
60 godzin zajęcia = 4 pkt. ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia60h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Zdany egzamin B2. Student rozumie znaczenie głównych wątków przekazu, zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie ze zrozumieniem dyskusji na tematy techniczne z zakresu jego specjalności. Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimymi użytkownikami języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron. Potrafi - w szerokim zakresie tematów - formułować w miarę przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne lub pisemne, a także wyjaśnić swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań.
Limit liczby studentów:
12-20
Cel przedmiotu:
Rozwój znajomości jęz. angielskiego na poziomie B2+ (pierwszy moduł z 3) zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego w zakresie języka ogólnego.
Treści kształcenia:
Materiał leksykalny: słownictwo związane z takimi tematami jak zachowania w społeczeństwie, życie społeczne na uniwersytetach w USA, nauka, technologia i środowisko (samochody elektryczne), ludzki umysł i jego możliwości. Materiał gramatyczny: czasowniki modalne, słowotwórstwo, czasy przeszłe, hipotetyczne sytuacje w przeszłości, rzeczownik odsłowny i bezokolicznik. Sprawności językowe: rozwijanie umiejętności słuchania, czytania i mówienia w oparciu o materiał leksykalny z podanych rozdziałów, pisanie eseju i opowiadania.
Metody oceny:
wymagania do zaliczenia: obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności) zaliczenie wszystkich prac kontrolnych wykonanie wszystkich prac domowych aktywne uczestnictwo w zajęciach uzyskanie pozytywnej oceny z testu zaliczeniowego (waga oceny z testu zaliczeniowego w ocenie końcowej: 50%)
Egzamin:
nie
Literatura:
brak
Witryna www przedmiotu:
www.sjo.pw.edu.pl
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt JO3_W01
Student zna słownictwo i struktury gramatyczne, pozwalające mu na tworzenie klarownych, dosyć dobrze skonstruowanych wypowiedzi. Zna właściwe funkcjonalne wyrażenia aby zabrać głos w dyskusji.
Weryfikacja: praca na lekcji prace domowe krótkie prace kontrolne test końcowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt JO3_U01
Pisanie: Student potrafi się wypowiadać w zrozumiałych i dobrze zbudowanych tekstach, dosyć szeroko przedstawiając swój punkt widzenia. Potrafi pisać o różnych zagadnieniach w prywatnym liście, rozprawce czy opracowaniu, podkreślając kwestie, które uważa za najistotniejsze. Potrafi dość dobrze dostosować styl tekstu do potencjalnego czytelnika. Czytanie: Student rozumie główne założenia tekstów informacyjnych i literackich, dostrzegając i doceniając ich zróżnicowanie pod względem stylu. Rozumie artykuły specjalistyczne i dłuższe instrukcje techniczne, głównie te związane z jego dziedziną. Mówienie: Student potrafi formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi, dotyczące zagadnień związanych z jego dziedziną, rozwijać w nich wybrane podtematy lub poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją. Potrafi się wypowiadać dosyć płynnie i spontanicznie. Potrafi się skutecznie porozumiewać w kontaktach towarzyskich i sprawach zawodowych. Potrafi precyzyjnie formułować swoje myśli i poglądy. Słuchanie: Student rozumie dłuższe wypowiedzi nawet, jeśli nie są one zbyt jasno skonstruowane i kiedy związki logiczne są w nich jedynie implikowane, a nie wyrażone bezpośrednio. Rozumie programy telewizyjne i filmy.
Weryfikacja: praca na lekcji prace domowe krótkie prace kontrolne test końcowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt JO3_K01
Student potrafi dostrzegać zmianę rejestru wypowiedzi. Potrafi uczestniczyć w rozmowach i dyskusjach, potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
Weryfikacja: praca na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: