- Nazwa przedmiotu:
- Język obcy
- Koordynator przedmiotu:
- Lektorzy zatrudnieni w SJO
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Fotonika
- Grupa przedmiotów:
- Język obcy
- Kod przedmiotu:
- JO2
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 60 godzin zajęcia + 60 godzin pracy własnej studenta (w tym przygotowanie do zajęć, przygotowanie do testu modułowego).
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 60 godzin zajęcia = 4 punkty ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 60 godzin zajęcia = 4 punkty ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Poziom B1. Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie znaczenie głównych wątków przekazu, zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych mu spraw i zdarzeń, typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itd. Potrafi radzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych, które mogą się zdarzyć w czasie podróży w regionie, gdzie mówi się danym językiem. Potrafi tworzyć proste, spójne wypowiedzi ustne lub pisemne na tematy, które są jej znane lub ją interesują. Potrafi opisywać doświadczenia, zdarzenia, nadzieje, marzenia i zamierzenia, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany.
Student kwalifikuje się do grupy na podstawie testu diagnostycznego.
- Limit liczby studentów:
- 12-24
- Cel przedmiotu:
- Rozwój znajomości języka na poziomie B2 (pierwszy moduł z czterech) zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego w zakresie języka ogólnego, z uwzględnieniem podstawowego języka specjalistycznego.
- Treści kształcenia:
- Materiał leksykalny: słownictwo związane z takimi tematami jak style życia, praca, opisywanie miejsc, dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze, edukacja. Elementy języka ogólnotechnicznego.Materiał gramatyczny: teraźniejsze i przeszłe zwyczaje, struktury służące do porównań, czas Past Simple v. Present Perfect, czasyPresent Perfect SimpleiContinuous (z wyrażeniami forisince), przedimki, zaimki nieokreślone, przymiotniki i przysłówki, przysłówki stopnia, formy -ingoraz bezokoliczniki.Sprawności językowe: rozwój umiejętności mówienia i słuchania powiązanych z materiałem leksykalnym, pisanie listu motywacyjnego i rozprawki.
- Metody oceny:
- wymagania do zaliczenia:
obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności)
zaliczenie wszystkich prac kontrolnych
wykonanie wszystkich prac domowych
aktywne uczestnictwo w zajęciach
uzyskanie pozytywnej oceny z testu zaliczeniowego (waga oceny z testu zaliczeniowego w ocenie końcowej: 50%)
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- irst Expert Coursebook(wyd. Pearson), Units 1-3.Dodatkowe ćwiczenia gramatyczne i leksykalne do omawianych zagadnień.
- Witryna www przedmiotu:
- www.sjo.pw.edu.pl
- Uwagi:
- przedmiot wybierany przez studenta w zależności od poziomu zaawansowania
Uwaga: student zdaje ogólnouczelniany obowiązkowy egzamin B2 z wybranego języka. Zapisy na egzamin przez stronę www.sjo.pw.edu.pl
Egzamin nie jest przypisany do żadnego z modułów nauczania
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt JO2_W01
- Student zna słownictwo i struktury gramatyczne, pozwalające na podejmowanie działań komunikacyjnych. Zna podstawowe słownictwo z zakresu studiowanej dziedziny oraz takie, które pozwoli mu poruszać się w środowisku uczelnianym i zawodowym. Zna struktury, pozwalające mu na łączenie wypowiedzi w klarowną i spójną całość.
Weryfikacja: praca na lekcji
prace domowe
krótkie prace kontrolne
test końcowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt JO2_U01
- Pisanie: Student potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy, związane z jego zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia. Potrafi sporządzić notatkę z tekstu lub wykładu ze swojej dziedziny.Czytanie: Student czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże, dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący reprezentują określone stanowiska i poglądy. Potrafi czytać teksty popularnonaukowe, dotyczące swojej dziedziny.Mówienie: Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy, związane z dziedzinami, które go interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. Potrafi dokonać prostej prezentacji, dotyczącej studiowanej dziedziny. Słuchanie: Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady, oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących oraz dotyczących dziedziny, którą się interesuje.
Weryfikacja: praca na lekcji
prace domowe
krótkie prace kontrolne
test końcowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt
- Student potrafi włączać się do rozmów, prowadzonych na znane mu tematy, potrafi wnosić własny wkład do dyskusji. Potrafi wyrażać się stosownie do sytuacji. Potrafi stosować formalny lub nieformalny rejestr wypowiedzi – odpowiednio do sytuacji i rozmówcy.
Weryfikacja: obserwacja/praca na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: