- Nazwa przedmiotu:
- Język obcy
- Koordynator przedmiotu:
- Lektorzy zatrudnieni w SJO
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Fotonika
- Grupa przedmiotów:
- Język obcy
- Kod przedmiotu:
- JO3
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 60 godzin zajęcia + 60 godzin pracy własnej studenta (w tym przygotowanie do zajęć, przygotowanie do testu modułowego).
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 60 godzin zajęcia = 4 pkt. ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 60 godzin zajęcia = 4 pkt. ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Zdany egzamin B2. Student rozumie znaczenie głównych wątków przekazu, zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie ze zrozumieniem dyskusji na tematy techniczne z zakresu jego specjalności. Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimymi użytkownikami języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron. Potrafi - w szerokim zakresie tematów - formułować w miarę przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne lub pisemne, a także wyjaśnić swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań.
- Limit liczby studentów:
- 12-20
- Cel przedmiotu:
- Rozwój znajomości jęz. angielskiego na poziomie B2+ (pierwszy moduł z 3) zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego w zakresie języka ogólnego.
- Treści kształcenia:
- Materiał leksykalny: słownictwo związane z takimi tematami jak zachowania w społeczeństwie, życie społeczne na uniwersytetach w USA, nauka, technologia i środowisko (samochody elektryczne), ludzki umysł i jego możliwości. Materiał gramatyczny: czasowniki modalne, słowotwórstwo, czasy przeszłe, hipotetyczne sytuacje w przeszłości, rzeczownik odsłowny i bezokolicznik. Sprawności językowe: rozwijanie umiejętności słuchania, czytania i mówienia w oparciu o materiał leksykalny z podanych rozdziałów, pisanie eseju i opowiadania.
- Metody oceny:
- wymagania do zaliczenia:
obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności)
zaliczenie wszystkich prac kontrolnych
wykonanie wszystkich prac domowych
aktywne uczestnictwo w zajęciach
uzyskanie pozytywnej oceny z testu zaliczeniowego (waga oceny z testu zaliczeniowego w ocenie końcowej: 50%)
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- brak
- Witryna www przedmiotu:
- www.sjo.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt JO3_W01
- Student zna słownictwo i struktury gramatyczne, pozwalające mu na tworzenie klarownych, dosyć dobrze skonstruowanych wypowiedzi. Zna właściwe funkcjonalne wyrażenia aby zabrać głos w dyskusji.
Weryfikacja: praca na lekcji
prace domowe
krótkie prace kontrolne
test końcowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt JO3_U01
- Pisanie: Student potrafi się wypowiadać w zrozumiałych i dobrze zbudowanych tekstach, dosyć szeroko przedstawiając swój punkt widzenia. Potrafi pisać o różnych zagadnieniach w prywatnym liście, rozprawce czy opracowaniu, podkreślając kwestie, które uważa za najistotniejsze. Potrafi dość dobrze dostosować styl tekstu do potencjalnego czytelnika. Czytanie: Student rozumie główne założenia tekstów informacyjnych i literackich, dostrzegając i doceniając ich zróżnicowanie pod względem stylu. Rozumie artykuły specjalistyczne i dłuższe instrukcje techniczne, głównie te związane z jego dziedziną. Mówienie: Student potrafi formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi, dotyczące zagadnień związanych z jego dziedziną, rozwijać w nich wybrane podtematy lub poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją. Potrafi się wypowiadać dosyć płynnie i spontanicznie. Potrafi się skutecznie porozumiewać w kontaktach towarzyskich i sprawach zawodowych. Potrafi precyzyjnie formułować swoje myśli i poglądy. Słuchanie: Student rozumie dłuższe wypowiedzi nawet, jeśli nie są one zbyt jasno skonstruowane i kiedy związki logiczne są w nich jedynie implikowane, a nie wyrażone bezpośrednio. Rozumie programy telewizyjne i filmy.
Weryfikacja: praca na lekcji
prace domowe
krótkie prace kontrolne
test końcowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt JO3_K01
- Student potrafi dostrzegać zmianę rejestru wypowiedzi. Potrafi uczestniczyć w rozmowach i dyskusjach, potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
Weryfikacja: praca na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: