- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski techniczny - poziom B2+
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Adam Feliński
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Inzynieria Chemiczna i Procesowa
- Grupa przedmiotów:
- obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- 1070-IC000-MSP-JOS
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim wynikające z planu studiów 30
2. Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim w ramach konsultacji, egzaminów, sprawdzianów etc. -
3. Godziny pracy samodzielnej studenta w ramach przygotowania do zajęć oraz opracowania sprawozdań, projektów, prezentacji, raportów, prac domowych etc. 30
4. Godziny pracy samodzielnej studenta w ramach przygotowania do egzaminu, sprawdzianu, zaliczenia etc. -
Sumaryczny nakład pracy studenta 60
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- -
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- -
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Minimum poziom B2: Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z rozumieniem dyskusji na tematy techniczne z zakresu jej specjalności. Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron. Potrafi – w szerokim zakresie tematów – formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne lub pisemne, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań.
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Rozwój znajomości języka angielskiego na poziomie B2+ w zakresie języka specjalistycznego zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego. Kształcenie języka specjalistycznego, w szczególności dokładne przyswojenie podstawowej terminologii dotyczącej inżynierii chemicznej i procesowej i stosowanie jej w kontekście związanym ze studiami i przyszłą pracą, przygotowanie do porozumiewania się na tematy fachowe oraz uczestniczenia w wykładach i zajęciach na uczelniach zagranicznych podczas wyjazdów w ramach programu Erasmus. Rozwijanie umiejętności czytania literatury fachowej z zakresu chemii, inżynierii chemicznej i procesowej i dziedzin pokrewnych (strony internetowe, artykuły prasowe) w języku angielskim
- Treści kształcenia:
- Wydobycie i przetwarzanie ropy naftowej i gazu ziemnego, budowa i funkcjonowanie urządzeń takich jak wyparki, reaktory chemiczne, bioreaktory, wybrane problemy ekologii, biotechnologii, nanotechnologii, farmacji. Lektorat wzbogacony o nowinki z dziedziny inżynierii chemicznej i procesowej, gry i quizy.
- Metody oceny:
- 1. kolokwium
2. test
3. praca domowa
4. dyskusja
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Autentyczne teksty fachowe, nagrania wideo oraz materiały własne lektora. Podręcznik ‘’ From Alchemy to Nanotechnology” autorstwa Moniki Korpak, Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Politechniki Krakowskiej 2008, Fragmenty podręcznikia ‘’Technical English-Vocabulary and Grammar”, Nick Brieger, Alison Pohl; Summertown Publishing
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- Student rozumie znaczenie głównych wątków przekazu w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie ze zrozumieniem dyskusji, na tematy techniczne z zakresu swojej specjalności.
Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron.
Potrafi – w szerokim zakresie tematów – formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne lub pisemne, oraz wyrazić swoje stanowisko w sprawach, będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań.
Celem przedmiotu jest podniesienie znajomości języka angielskiego powyżej poziomu B2, zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego, w zakresie języka specjalistycznego.
Zapoznanie studentów z podstawową i rozszerzoną terminologią specjalistyczną.
Rozwijanie umiejętności czytania literatury fachowej (strony internetowe, artykuły prasowe, książki, instrukcje techniczne).
Nauka prezentowania w języku angielskim.
Napisanie streszczenia pracy magisterskiej w języku angielskim.
Przygotowanie studenta do porozumiewania się na tematy fachowe podczas studenckich wymian, dalszych studiów lub pracy w firmach polskich i międzynarodowych oraz za granicą.
Zajęcia w formie zdalnej są prowadzone na Platformie MS Teams i Moodle.
Zajęcia na MS Teams odbywają się w czasie rzeczywistym w terminach zgodnych z planem zajęć.
Student ma obowiązek czynnie uczestniczyć w zajęciach, tzn. posiadać wyposażenie (komputer, mikrofon, kamera).
Obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności).
Zaliczenie wszystkich prac kontrolnych.
Zaliczenie testu końcowego (na przedostatnich zajęciach w semestrze), obejmującego całość przerobionego materiału. Test odbywa się na Platformie Moodle ePW. Student podpisuje na Platformie Moodle oświadczenie, w którym stwierdza, że wykonał test samodzielnie. W przypadku stwierdzenia niesamodzielności pracy student otrzymuje ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy testu, co wiąże się z otrzymaniem oceny niedostatecznej na koniec semestru.
Wykonanie wszystkich prac domowych.
Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Prezentacja.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka W1
- Student zna słownictwo i struktury gramatyczne pozwalające mu na tworzenie klarownych, dobrze skonstruowanych wypowiedzi. Zna właściwe funkcjonalnie wyrażenia, aby zabrać głos w dyskusji i wypowiadać się na temat studiowanej dziedziny. Zna zasady przygotowania prezentacji.
Weryfikacja: kolokwium, test, praca domowa
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K2_W09, K2_W11
Powiązane charakterystyki obszarowe:
P7U_W, I.P7S_WG.o, III.P7S_WG, I.P7S_WK
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka U1
- Pisanie: Potrafi tworzyć zrozumiałe i dobrze skonstruowane teksty, dosyć szeroko przedstawiając swój punkt widzenia. Potrafi zrobić notatki z wykładu ze swojej dziedziny, opisać przebieg procesu fizycznego i chemicznego w przemyśle i w laboratorium, eksperyment chemiczny. Czytanie: Rozumie długie i złożone teksty specjalistyczne, artykuły prasowe i strony internetowe związane z inżynierią chemiczną i procesową. Mówienie: Potrafi formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi dotyczące skomplikowanych zagadnień, rozwijać w nich wybrane podtematy lub poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją. Potrafi precyzyjnie formułować swoje myśli i poglądy. Potrafi w sposób spójny i przejrzysty przedstawić dłuższą prezentację na tematy związane z inżynierią chemiczną i procesową. Słuchanie: Rozumie dłuższe wypowiedzi, nawet, jeśli nie są one jasno skonstruowane i potrafi zrozumieć ogólną treść wypowiedzi jak i wychwycić informacje szczegółowe, odnieść informacje zawarte w tekście mówionym do swojej wiedzy. Rozumie filmy, wykłady i prezentacje na tematy związane z inżynierią chemiczną i procesową.
Weryfikacja: kolokwium, test, praca domowa
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K2_U01, K2_U02, K2_U03, K2_U09, K2_U10
Powiązane charakterystyki obszarowe:
P7U_U, I.P7S_UW.o, III.P7S_UW.o, I.P7S_UK, I.P7S_UU
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka KS1
- Potrafi dostrzegać zmianę rejestru wypowiedzi w szczególności odróżnia język naukowo-techniczny od ogólnego. Potrafi uczestniczyć w rozmowach dyskusjach, potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, potrafi zapytać o informację z dziedziny studiów i jej udzielić.
Weryfikacja: dyskusja
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K2_K01, K2_K02
Powiązane charakterystyki obszarowe:
P7U_K, I.P7S_KK, I.P6S_KR, P6U_K