Nazwa przedmiotu:
Podstawy technik rzeczywistości wirtualnej
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Marcin Witkowski
Status przedmiotu:
Fakultatywny dowolnego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Mechatronika
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
OB
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1) Liczba godzin bezpośrednich (32h): a) Wykład: 15h b) Projekt:15h b) Konsultacje: 2h 2) Liczba godzin pracy własnej studenta (20h): a) Przygotowanie na zajęcia: 2h b) Praca nad projektem w domu 15h c) Przygotowanie do kolokwiów 3h Razem: 52h (2 ECTS)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 punkt ECTS - liczba godzin bezpośrednich (32h): a) Wykład: 15h b) Projekt:15h c) Konsultacje: 2h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
a) Projekt:15h b) Praca nad projektem w domu 10h Razem: 25h (1 ECTS)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Brak
Limit liczby studentów:
30
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z najważniejszymi zagadnieniami związanymi technikami rzeczywistości wirtualnej i wzbogaconej.
Treści kształcenia:
Wykład: Zapoznanie z głównymi zagadnieniami zwianymi z rzeczywistością wirtualną i wzbogaconą. Kontinuum wirtualne. Immersja fizyczna i immersja psychiczna. Zapoznanie z budową systemów VR oraz ich głównych komponentów. Przedstawienie głównych problemów technicznych związanych z zapewnieniem immersji w środowisku VR. Metody przygotowanie modeli trójwymiarowych na potrzeby VR/AR. Projekt: Wykonanie modelu 3D (geometria+tekstura) przedstawiającego obiekt 3D wybrany przez uczestnika zajęć.
Metody oceny:
Ocena z przedmiotu wystawiana jest zgodnie ze skalą przedstawioną w § 9 Regulaminu Studiów w Politechnice Warszawskiej. Osobno oceniana jest każda z form zajęć. Wykład - dwa testy sprawdzające (2 x 5,0 pkt.), w uzasadnionych przypadkach możliwe jest przeprowadzenie jednego sprawdzianu (za 10,0 pkt.). Projekt - zaliczenie na podstawie wyników realizacji projektu indywidualnego (10,0 pkt.). Łącznie możliwie jest do zdobycia 20 pkt. Ocena końcowa z przedmiotu wynika z liczby punktów uzyskanych łącznie z wykładu oraz projektu: • ponad 50 % do 60 % - ocena 3,0 • ponad 60 % do 70 % - ocena 3,5 • ponad 70 % do 80 % - ocena 4,0 • ponad 80 % do 90 % - ocena 4,5 • ponad 90 % - ocena 5,0
Egzamin:
nie
Literatura:
Warwick, K., Gray, J. and Roberts, D. eds. (1993). Virtual Reality in Engineering, Peter Peregrinus. London. Stanney, K. M. ed. (2002). Handbook of Virtual Environments: Design, Implementation, and Applications. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Mahwah, New Jersey Rheingold, H. (1992). Virtual Reality, Simon & Schuster, New York, N.Y. Burdea, G. and P. Coffet (2003). Virtual Reality Technology, Second Edition. Wiley-IEEE Press. N.Y.
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
bd

Efekty uczenia się