- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie ciągłością działania
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab, inż. Zawiła-Niedźwiecki prof. PW
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Zarządzanie w gospodarce cyfrowej
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
10h ćwiczeń z udziałem wykładowcy + 10h zapoznawania się z literaturą + 25h pracy własnej nad projektem końcowym + 5h konsultacji= 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,6 ECTS
10h ćwiczeń z udziałem wykładowcy + 5h konsultacji= 15h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS
10h ćwiczeń z udziałem wykładowcy + 10h zapoznawania się z literaturą + 25h pracy własnej nad projektem końcowym + 5h konsultacji= 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia10h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Zaliczenie przedmiotów:
Podstawy teorii zarządzania zasobowego
Podstawy teorii zarządzania ryzykiem
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Umiejętność przeanalizowania kontekstu możliwej sytuacji krytycznej w odniesieniu do zakłócanego procesu oraz jego zasobów, a następnie zaprojektowania adekwatnego toku postępowania zapewniającego działanie zastępcze na czas zakłócenia oraz zapewniającego działania naprawcze
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia (4 h na zadanie):
1. Identyfikacja interesariuszy oraz charakterystyka procesu zagrożone-go
2. Identyfikacja i charakterystyka zagrożeń oraz podatności procesu
3. Analiza ryzyka z naciskiem na ujęcie skutkowe
4. Projekt planu ciągłości działania
5. Test sztabowy planu ciągłości działania
- Metody oceny:
- B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: bieżące wykonywanie zadań ćwiczeniowych (aktywność, terminowość)
2. Ocena sumatywna: ocena realizacji wszystkich ćwiczeń
Skala ocen tradycyjna od 2 do 5 stopniowana co 0,5
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Zawiła-Niedźwiecki J. 2013 Zarządzanie ryzykiem operacyjnym w zapewnianiu ciągłości działania organizacji, Warszawa: edu-Libri
Uzupełniająca:
1. Staniec I., Zawiła-Niedźwiecki J. (red.) 2015 Ryzyko operacyjne w naukach o zarządzaniu, Warszawa: C.H.Beck
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z1_W01
- Absolwent zna i rozumie zasady identyfikacji zagrożeń oraz analizy i zarządzania ryzykiem w zakresie obowiązujących teorii, podejść i metod
Weryfikacja: Realizacja ćwiczeń i projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_W12
- Absolwent zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Weryfikacja: Realizacja ćwiczeń i projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z1_U16
- Absolwent potrafi dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: Realizacja ćwiczeń i projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_U14
- Absolwent potrafi wykorzystywać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne do rozwiązywania zadań i problemów
Weryfikacja: Realizacja ćwiczeń i projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z1_K02
- Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Aktywność na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_K04
- Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Aktywność na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: