Nazwa przedmiotu:
Język angielski dla kontynuujących (poziom B1/B2); General English at Intermediate Level
Koordynator przedmiotu:
mgr Roman Gąsecki
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Technologia Chemiczna
Grupa przedmiotów:
Wspólne dla wydziału
Kod przedmiotu:
WN1A_01_02/01
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Ćwiczenia 30h; Przygotowanie się do zajęć 15h; Zapoznanie się ze wskazaną literaturą 15h; Przygotowanie do zaliczenia 5h; Przygotowanie do kolokwium 10h; Razem 75h = 3 ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Ćwiczenia - 30 h; Razem - 30 h = 1,2 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Limit liczby studentów:
Lektorat: 12 - 24
Cel przedmiotu:
Celem lektoratu jest przypomnienie i doskonalenie struktur gramatycznych i leksykalnych, rozumienia ze słuchu i rozumienia tekstu na poziomie średniozaawansowanym. Pierwsze 40 godzin nauki (semestr II, III) przeznacza się na rozwijanie umiejętności językowych umożliwiających analizę tekstów popularnonaukowych i dotyczących życia codziennego, jak również prowadzenie konwersacji i tworzenie dłuższej wypowiedzi. W semestrze IV i V wprowadza się ćwiczenie i utrwalanie zadań egzaminacyjnych na poziomie B2.
Treści kształcenia:
GRAMATYKA Adjectives/nouns + prepostions; be used to/get used to + V-ing; forming nouns and adjectives; modals of permission and necessity (present + past); modals of speculation and deduction (present + past) ; prepositional phrases; verbs with similar meamings; reported speech; can/be able to/manage to/succeed in; conditionals; forming verbs; number and concord; it/there SŁOWNICTWO/TEMATYKA/FOUR SKILLS Food; fashion and look; hairstyles; relationships; hobbies; consumer society; spending money; writing an opinion essay
Metody oceny:
Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów:
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Bell, J. and R. Gower. First Expert 3rd ed. Pearson Education Ltd. London 2014 2. Kenny, N. and L. Luque-Mortimer. First Certificate Practice Tests Plus. Pearson Education Ltd. London 2008 3. Kenny, N. and R. Mann. First Certificate Student's Resource Book. Pearson Education Ltd. London 2015 4. Emmerson, P. Business Grammar Builder. Macmillan ELT. London 2002 5. Linde-Usiekniewicz, J. (ed.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN/Oxford.Warszawa 2006 6. Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge 1995
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
Przedmiot uczony jest w bloku; dobór studentów do grupy ze względu na umiejętności językowe, a nie ze względu na kierunek studiów

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w języku angielskim, dokonywać ich interpretacji i wyciągać wnioski.
Weryfikacja: Przygotowanie samodzielne tematu wypowiedzi ustnej lub pisemnej. Streszczanie dłuższych fragmentów tekstu; wyszukiwanie szczegółowych informacji w nowym tekście; logiczne dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu.
Powiązane charakterystyki kierunkowe: C1A_U01
Powiązane charakterystyki obszarowe: P6U_U
Charakterystyka U03
Potrafi napisać krótki tekst, przedstawiając najważniejsze informacje oraz argumenty za i przeciw. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych, zadaje pytania lub odpowiada na zadane pytania. Potrafi napisać raport, uwzględniający wskazane zagadnienia lub najważniejsze informacje.
Weryfikacja: Analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu (rozprawka, list, artykuł, raport) na zajęciach. Tworzenie własnych form pisemnych w ramach pracy własnej w domu. Rozwiązywanie testów leksykalno-gramatycznych.
Powiązane charakterystyki kierunkowe: C1A_U03
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_UK
Charakterystyka U04
Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces.
Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na zajęciach: ćwiczenie krótkiej spontanicznej wypowiedzi i tworzenie dłuższej przygotowanej wypowiedzi. Egzamin B2 (część pisemna i ustna).
Powiązane charakterystyki kierunkowe: C1A_U04
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_UK
Charakterystyka U06
Potrafi zrozumieć standardowe wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego, akademickiego i zawodowego. Rozumie dłuższe wypowiedzi, np. główne zagadnienia wykładu, przemówienia, prezentacji i dyskusji (pod warunkiem, że zna tematykę wypowiedzi). Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces. Potrafi czytać ze zrozumieniem nowe teksty w języku angielskim, popularnonaukowe i z zakresu swojej specjalności.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu. Słuchanie oryginalnych tekstów anglojęzycznych. Odpowiadanie na pytania lektora; ćwiczenie krótkiej wypowiedzi i przygotowywanie dłuższej wypowiedzi.
Powiązane charakterystyki kierunkowe: C1A_U06
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_UK