- Nazwa przedmiotu:
- Inżynieria ruchu lotniczego III
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. inż. Jacek Skorupski, Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej, Zakład Inżynierii Transportu Lotniczego
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- TR.SIP626
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 90 godz., w tym: praca na ćwiczeniach projektowych 30 godz., studiowanie literatury przedmiotu 10 godz., wykonanie pracy projektowej poza godzinami zajęć 45 godz., konsultacje 3 godz., obrona pracy projektowej 2 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,5 pkt. ECTS (35 godz., w tym: praca na ćwiczeniach projektowych 30 godz., konsultacje 3 godz., obrona pracy projektowej 2 godz.)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 3,0 pkt. ECTS (90 godz., w tym: praca na ćwiczeniach projektowych 30 godz., studiowanie literatury przedmiotu 10 godz., wykonanie pracy projektowej poza godzinami zajęć 45 godz., konsultacje 3 godz., obrona pracy projektowej 2 godz.)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawowa wiedza z zakresu sterowania ruchem lotniczym, organizacji przestrzeni powietrznej, budowy i eksploatacji statków powietrznych, bezpieczeństwa ruchu lotniczego.
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Nabycie umiejętności wykonywania prac projektowych lub analitycznych oraz krytycznej analizy działania istniejących lub projektowanych systemów i obiektów w obszarze sterowania ruchem lotniczym.
- Treści kształcenia:
- Tematem zajęć jest wykonanie projektu dotyczącego wybranego przez Studenta zagadnienia z zakresu sterowania ruchem lotniczym. Sugeruje się, aby projekt ten stanowił podstawę (tzw. część praktyczną) przyszłej pracy dyplomowej inżynierskiej.
- Metody oceny:
- Ocena formująca: monitorowanie i ocena postępów w realizacji zleconej studentowi pracy projektowej/analitycznej oraz wskazywanie i omawianie popełnianych błędów, ocena podsumowująca: obrona pracy projektowej/badawczej.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Zależy od rodzaju zleconej studentowi pracy projektowej/analitycznej. Ustalana indywidualnie z opiekunem projektu.
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- O ile nie powoduje to zmian w zakresie powiązań danego modułu zajęć z kierunkowymi efektami kształcenia w treściach kształcenia mogą być wprowadzane na bieżąco zmiany związane z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka W01
- Ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi obszarami inżynierii ruchu lotniczego. Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w obszarze ruchu lotniczego. Zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich związanych z inżynierią ruchu lotniczego,
Weryfikacja: Monitorowanie i ocena postępów w realizacji zleconej studentowi pracy projektowej/badawczej oraz wskazywanie i omawianie popełnianych błędów, obrona pracy projektowej/badawczej. Wymagane jest poprawne uzasadnienie dobranych metod i narzędzi projektowych/badawczych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr1A_W09
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_WG
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka U01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku angielskim w zakresie inżynierii ruchu lotniczego, potrafi integrować uzyskane informacje i dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie w zakresie zarządzania ruchem lotniczym. Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski w zakresie ruchu lotniczego. Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego problemu inżynierii ruchu lotniczego oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia.
Weryfikacja: Obrona pracy projektowej/badawczej. Wymagana jest poprawna realizacja przynajmniej podstawowych (zasadniczych) elementów analizowanego projektu.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr1A_U01, Tr1A_U20, Tr1A_U22
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_UW, III.P6S_UW.2.o, III.P6S_UW.4.o
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka K01
- Potrafi krytycznie ocenić zaproponowane rozwiązanie, wskazać jego ograniczenia oraz zaproponować kierunki rozwoju opracowanego projektu.
Weryfikacja: Obrona pracy projektowej. Wymagane jest przeprowadzenie krytycznej oceny zaproponowanego rozwiązania, wskazanie jego ograniczeń oraz zaproponowanie kierunków rozwoju opracowanego projektu.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr1A_K01
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_KK