- Nazwa przedmiotu:
- Procesy wymiany ciepła
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Joanna Rucińska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Inżynieria Środowiska
- Grupa przedmiotów:
- przedmioty obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- .1110-ISIKU-MZP-2103
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wymagane przedmioty poprzedzające:
Mechanika płynów, termodynamika techniczna, wymiana ciepła
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Procesy dla wilgotnego powietrza. Obliczanie przeponowych wymienników ciepła. Procesy wymiany ciepła dla zaizolowanych rurociągów i wymienników ciepła.
- Treści kształcenia:
- Program wykładu
Bloki tematyczne (treści):
Procesy termodynamiczne dla wilgotnego powietrza
Zasady obliczania przeponowych wymienników ciepła typu: woda- woda, woda- powietrze
Procesy wymiany ciepła dla zaizolowanych rurociągów i wymienników ciepła
Program ćwiczeń projektowych
Bloki tematyczne (treści):
Obliczenia cieplno- przepływowe dla układów: mieszania, podgrzewania, chłodzenia i nawilżania wilgotnego powietrza
Obliczenia projektowe i zasady doboru wymiennika przeponowego typu woda- woda
Obliczenia projektowe wymiennika przeponowego typu woda- powietrze (nagrzewnicy powietrza)
- Metody oceny:
- Warunki zaliczenia wykładu:
Sprawdzian z części wykładowej
Warunki zaliczenia ćwiczeń projektowych:
Zaliczenie pracy projektowej i zaliczenie kolokwium
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- St. Wiśniewski: Termodynamika techniczna, WNT, 1993r.
B. Staniszewski: Wymiana ciepła, PWN, 1980r.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się