Nazwa przedmiotu:
Zarządzanie marketingowe
Koordynator przedmiotu:
dr Małgorzata Stawicka
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A13_ZM
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75 godz., w tym: udział w zajęciach 30, praca własna 45h, w tym: przygotowanie do zajęć 10 godzin, czytanie wskazanej literatury 30 godzin, przygotowanie prezentacji 5 godzin
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,2 p. ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,4 p. ECTS Prezentacja, udział w ćwiczeniach 35h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Brak
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest: 1. Przedstawienie i zapoznanie studentów z koncepcją zarządzania marketingowego. 2. Przedstawienie zasad i nabycie przez studentów umiejętności planowania strategii marketingowej ogólnej i w zakresie instrumentów marketingowych. 3. Nabycie umiejętności wdrożenia strategii marketingowej.
Treści kształcenia:
1. Istota zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie. - Pojecie, uwarunkowania i założenia. - Ewolucja koncepcji. 2.Marketingowe otoczenie organizacji. - Zewnętrzne i wewnętrzne warunki działania. - Warunki działania a struktura marketingu. 3.Metody analizy otoczenia. - makro - mikro 4. Segmentacja rynku 5. Zarządzanie produktem. 6.Zarządzanie ceną. 7.Zarządzanie dystrybucją. 8. Zarządzanie komunikacją marketingowa. 9. Zarządzanie działalnością marketingową. - Planowanie działalności marketingowej. - Strategie marketingowe. - Organizowanie i kontrola działalności marketingowej. 10. Badania marketingowe . 11. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. 12. Etyka w marketingu.
Metody oceny:
Kryteria oceny - ocena składa się z następujących części: - wykonanie ćwiczeń, - kolokwium, - aktywność na zajęciach. Procent wiedzy wymaganej dla uzyskania oceny: - bardzo dobrej - 100% - 91%, - dobrej plus - 90% - 81%, - dobrej - 80% - 71%, - dostatecznej plus - 70% - 61%,
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: 1. Ph. Kotler, K.L. Keller, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012 2. Marketing. Koncepcja skutecznych działań, pod red. L. Garbarskiego, PWE, Warszawa 2011 3. Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, pod red. L. Garbarskiego, PWE, Warszawa 2011 Literatura uzupełniająca: 4. D. Kaznowski, Nowy marketing, VFP Communications, Warszawa 2008 5. R. Dooley, Neuromarketing, PWN, Warszawa 2015 6. T. Taranko, Komunikacja marketingowa Istota, uwarunkowania, efekty, Wolters Kluwer, Warszawa, 2015
Witryna www przedmiotu:
---
Uwagi:
---

Efekty uczenia się