Nazwa przedmiotu:
Public Relations w administracji i sektorze prywatnym
Koordynator przedmiotu:
dr M. Pręgowski
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A21_PRSPAPS
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
30
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
3
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Brak.
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Public relations jest niezbędnym narzędziem we współczesnym zarządzaniu zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Celem przedmiotu jest przekazanie studentom teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu PR, czyli czegoś przydatnego dla nich jako pracowników administracji i sektora prywatnego, a także pracodawców i obywateli. Spotkania prezentują definicje PR (czym jest, a czym nie jest), jego funkcje, techniki i cele, a także narzędzia zwykle używanych przez specjalistów z zakresu public relations. Zajęcia wykorzystują konwencję wykładową i projektową.
Treści kształcenia:
1. Wprowadzenie. Czym jest, a czym nie jest public relations? 2. PR a reklama, marketing, propaganda. 3. Dla kogo PR? Public relations w administracji publicznej, NGO, sektorze prywatnym. 4. Najważniejsze pojęcia PR: wizerunek, reputacja, misja, tożsamość korporacyjna (organizacyjna). 5. Od sekretności do trasparentności, od projektu do procesu: ewolucja PR jako dziedziny wiedzy i zarządzania. 6. Public relations jako zarządzanie komunikacją. Podstawowe zasady komunikacji społecznej. Przywódcy opinii, odźwierni, szum informacyjny. 7. Publiczności w PR. Relacje ze społecznościami, klientami, pracownikami. Administracja jako publiczność dla organizacji pozarządowych i komercyjnych. 8. Metody działań public relations. Kampanie długofalowe i działania ad hoc. 9. Media relations. PR a media społecznościowe. 10. Komunikacja kryzysowa. Siedem pryncypiów komunikacyjnego zarządzania kryzysem. 11. Corporate identity. 12. Etyczny i nieetyczny PR. Branżowe kodeksy etyczne w PR. 13. Podstawowe prawa marketingu w kontekście public relations.
Metody oceny:
Aktywny udział w zajęciach (dyskusje, prace w grupie, omawianie case studies). Przygotowanie grupowego projektu kampanii public relations i jego prezentacja.
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: 1. Smith, R. (2017). Public Relations: The Basics, London & New York: Routledge 2. International Public Relations Association (2011). The IPRA Code of Conduct [online]; https://www.ipra.org/static/media/uploads/code_of_conduct/english.pdf [accessed 13.02.2020] 3. Black, S. (2006 i późniejsze). Public relations, Warszawa: Oficyna Ekonomiczna 4. Rozwadowska, B. (2009), Public relations, Warszawa: Studio Emka 5. Goban-Klas, T. (1999 i późniejsze) Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa: PWN.
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
Brak

Efekty uczenia się