- Nazwa przedmiotu:
- Public Relations w administracji i sektorze prywatnym
- Koordynator przedmiotu:
- dr M. Pręgowski
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Administracja
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- A21_PRSPAPS
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 30
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 3
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Brak.
- Limit liczby studentów:
- grupa obieralna
- Cel przedmiotu:
- Public relations jest niezbędnym narzędziem we współczesnym zarządzaniu zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Celem przedmiotu jest przekazanie studentom teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu PR, czyli czegoś przydatnego dla nich jako pracowników administracji i sektora prywatnego, a także pracodawców i obywateli. Spotkania prezentują definicje PR (czym jest, a czym nie jest), jego funkcje, techniki i cele, a także narzędzia zwykle używanych przez specjalistów z zakresu public relations. Zajęcia wykorzystują konwencję wykładową i projektową.
- Treści kształcenia:
- 1. Wprowadzenie. Czym jest, a czym nie jest public relations?
2. PR a reklama, marketing, propaganda.
3. Dla kogo PR? Public relations w administracji publicznej, NGO, sektorze prywatnym.
4. Najważniejsze pojęcia PR: wizerunek, reputacja, misja, tożsamość korporacyjna (organizacyjna).
5. Od sekretności do trasparentności, od projektu do procesu: ewolucja PR jako dziedziny wiedzy i zarządzania.
6. Public relations jako zarządzanie komunikacją. Podstawowe zasady komunikacji społecznej. Przywódcy opinii, odźwierni, szum informacyjny.
7. Publiczności w PR. Relacje ze społecznościami, klientami, pracownikami. Administracja jako publiczność dla organizacji pozarządowych i komercyjnych.
8. Metody działań public relations. Kampanie długofalowe i działania ad hoc.
9. Media relations. PR a media społecznościowe.
10. Komunikacja kryzysowa. Siedem pryncypiów komunikacyjnego zarządzania kryzysem.
11. Corporate identity.
12. Etyczny i nieetyczny PR. Branżowe kodeksy etyczne w PR.
13. Podstawowe prawa marketingu w kontekście public relations.
- Metody oceny:
- Aktywny udział w zajęciach (dyskusje, prace w grupie, omawianie case studies). Przygotowanie grupowego projektu kampanii public relations i jego prezentacja.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Literatura podstawowa:
1. Smith, R. (2017). Public Relations: The Basics, London & New York: Routledge
2. International Public Relations Association (2011). The IPRA Code of Conduct [online]; https://www.ipra.org/static/media/uploads/code_of_conduct/english.pdf [accessed 13.02.2020]
3. Black, S. (2006 i późniejsze). Public relations, Warszawa: Oficyna Ekonomiczna
4. Rozwadowska, B. (2009), Public relations, Warszawa: Studio Emka
5. Goban-Klas, T. (1999 i późniejsze) Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa: PWN.
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- Brak
Efekty uczenia się