Nazwa przedmiotu:
Trendy konsumenckie w gospodarce cyfrowej
Koordynator przedmiotu:
dr Czerwiński Bogumił
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2021/2022
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 15h wykład + 15h ćwiczenia + 5h konsultacje + 5h zadanie ćwiczeniowe + 5h przygotowanie teoretyczne do ćwiczeń + 5h przygotowanie do kolokwium = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,4 ECTS: 15h wykład + 15h ćwiczenia + 5h konsultacje = 35h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,4 ECTS 15h ćwiczenia + 5h konsultacje + 5h zadanie ćwiczeniowe + 5h przygotowanie teoretyczne do ćwiczeń + 5h przygotowanie do kolokwium = 35h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy marketingu, Podstawy informatyki
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał podstawową wiedzę z zakresu identyfikowania trendów i wykorzystywania wiedzy w tym zakresie w praktycznym funkcjonowaniu podmiotów rynkowych działających w gospodarce cyfrowej.
Treści kształcenia:
A. Wykład: 1. Istota modeli biznesowych gospodarki cyfrowej. 2. Wpływ wirtualizacji działalności gospodarczej na rozwój modeli biznesowych gospodarki cyfrowej. 3. Wpływ nowych technologii informacyjnych na relacje konsument – usługodawca. 4. Zmiany na rynku globalnym wynikające z rozwoju modeli biznesu gospodarki cyfrowej. 5. Innowacyjność jako czynnik rozwoju modeli biznesowych gospodarki cyfrowej. 6. Relacje między podmiotami rynku elektronicznego. 7. Modele biznesowe gospodarki cyfrowej na rynku B2C. 8. Charakterystyka e-usług 9. Budowa i realizacja strategii przedsiębiorstwa na rynku elektronicznym. 10. Ochrona konsumenta na rynku e-usług B. Ćwiczenia: 1. Wpływ nowych technologii informacyjnych na relacje konsument – usługodawca. 2. Innowacyjność jako czynnik rozwoju modeli biznesowych gospodarki cyfrowej. 3. Relacje między podmiotami rynku elektronicznego. 4. Modele biznesowe gospodarki cyfrowej na rynku B2C. 5. Charakterystyka e-usług 6. Budowa i realizacja strategii przedsiębiorstwa na rynku elektronicznym. 7. Ochrona konsumenta na rynku e-usług. 8. Prezentacja trendów konsumenckich na przykładzie wybranej branży 9. Wykorzystanie trendów konsumenckich w gospodarce cyfrowej w działalności wybranego podmiotu. 10. Projektowanie działań marketingowych w gospodarce cyfrowej na podstawie wybranego podmiotu.
Metody oceny:
A. Wykład: 1.Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów. 2.Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3. B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć 2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt dotyczący analizy trendów w gospodarce cyfrowej. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. E. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z ćwiczeń jak i z zaliczenia pisemnego >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,6 * ocena z zaliczenia + 0,4 * ocena z ćwiczeń.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Borcuch A. 2010. Cyfrowe społeczeństwo w elektronicznej gospodarce. Warszawa: Wydawnictwo CeDeWu. 2. Mazurek G., 2019. Transformacja cyfrowa perspektywa marketingu. Warszawa: Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN. 3. Szopiński T., 2012. E-konsument na rynku usług. Warszawa: Wydawnictwo CeDeWu. Uzupełniająca: 1. Gonciarski W. (red.), 2010. Zarządzanie w warunkach gospodarki cyfrowej. Warszawa: Wojskowa Akademia Techniczna. 2. Szpringer W., 2012. Innowacyjne modele e-biznesu. Aspekty instytucjonalne. Warszawa: Wydawnictwo Difin. 3. Żurak-Owczarek C., 2013. E-biznes w wymiarze globalnym i lokalnym. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W02
Absolwent zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem zastosowań technologii produkcyjnych.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_W09
Absolwent zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U07
Absolwent potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w inżynierii produkcji, w tym również narzędzi IT.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U13
Absolwent potrafi przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K02
Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: