- Nazwa przedmiotu:
- Strategie marketingu internetowego
- Koordynator przedmiotu:
- dr Czerwiński Bogumił 
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2021/2022
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 3 ECTS 
10h wykład + 10h projekt + 5h konsultacje + 20h zadanie projektowe + 15h przygotowanie teoretyczne do realizacji projektu + 15h przygotowanie do kolokwium = 75h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1ECTS: 
10h wykład + 10h projekt + 5h konsultacje = 25h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,6 ECTS 
+ 10h projekt + 5h konsultacje + 20h zadanie projektowe + 15h przygotowanie teoretyczne do realizacji projektu + 15h przygotowanie do kolokwium = 65h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład10h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt10h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- Podstawy marketingu, Podstawy informatyki
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład)	 - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: 
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu zastosowań narzędzi marketingu internetowego, 
- potrafił dokonać analizy działań w obszarze marketingu internetowego i proponować rozwiązania w tym zakresie, 
- potrafił współdziałać w grupie projektowej i posługiwać się zdobytą wiedzą z zachowaniem zasad etycznych
- Treści kształcenia:
- A. Wykład: 
1.	Istota i znaczenie gospodarki elektronicznej w globalnym społeczeństwie. 
2.	Współczesna koncepcja marketingu internetowego. 
3.	Narzędzia marketingu-mix w Internecie. 
4.	Specyfika funkcjonowania przedsiębiorstwa w przestrzeni wirtualnej. 
5.	Internet jako środowisko świadczenia usług. 
6.	Serwis WWW jako podstawowe narzędzie e-marketingu. 
7.	Marketingowa komunikacja internetowa. 
8.	Internetowa społeczność marki/produktu. 
9.	Efektywność marketingu internetowego. 
10.	Nowoczesne technologie marketingu internetowego. 
11.	Przyszłość marketingu internetowego.
D. Projekt:
1.	Narzędzia marketingu-mix w Internecie. 
2.	Specyfika funkcjonowania przedsiębiorstwa w przestrzeni wirtualnej. 
3.	Internet jako środowisko świadczenia usług. 
4.	Serwis WWW jako podstawowe narzędzie e-marketingu. 
5.	Marketingowa komunikacja internetowa. 
6.	Wykorzystanie instrumentów marketingu internetowego na podstawie wybranej branży i wybranego podmiotu. 
7.	Projektowanie systemu strategii marketingu internetowego na podstawie wybranego podmiotu.
- Metody oceny:
- A. Wykład: 
1.	Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów.
2.	Ocena sumatywna: przeprowadzenie egzaminu pisemnego, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
D. Projekt:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć
2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt dotyczący marketingu internetowego.. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
E. Końcowa ocena z przedmiotu:
Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu jak i z egzaminu >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,6 * ocena z egzaminu + 0,4 * ocena z projektu.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Obowiązkowa: 
1.	Bonek T., Smaga M., 2012. Biznes w Internecie. Warszawa: Wolters Kluwer SA.
2.	Królewski J., Sała P., 2016. E – marketing, Współczesne trendy Pakiet startowy. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
3.	Gąsiorkiewicz A.,Marketing internetowy [w] Zawiła-Niedźwiecki J., Rostek K., Gąsiorkiewicz A. (red.), 2010. Informatyka gospodarcza (tom 4). Warszawa: Wydawnictwo C. H. Beck.
Uzupełniająca:
1.	Doligalski T., 2013. Internet w zarządzaniu wartością klienta. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
2.	Krupa P., Ossowski M., 2012. E-mail marketing. 10 wykładów o skutecznej promocji w sieci. Warszawa: Wydawnictwo Helion.
3.	Świerczyńska-Kaczor U., 2012. e-Marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Charakterystyka I1_W02
- Absolwent zna   teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem zastosowań technologii produkcyjnych.
 Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka I1_W09
- Absolwent zna   teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym.
 Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych.
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Charakterystyka I1_U07
- Absolwent potrafi  analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w inżynierii produkcji, w tym również narzędzi IT.
 Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego.
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka I1_U13
- Absolwent potrafi  przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań.
 Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Charakterystyka I1_K02
- Absolwent jest gotów do  uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
 Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe: