- Nazwa przedmiotu:
- Metody dystrybucji i sprzedaży
- Koordynator przedmiotu:
- dr Czerwiński Bogumił
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2021/2022
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 3 ECTS:
10h wykład + 15h projekt + 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne + 30h opracowanie projektu + 15h przygotowanie do zaliczenia = 75h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,2 ECTS:
10h wykład + 15h projekt + 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne = 30h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,6 ECTS:
15h projekt + 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne + 30h opracowanie projektu + 15h przygotowanie do zaliczenia = 65h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład10h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Dystrybucja i sprzedaż
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał podstawową wiedzę z zakresu metod dystrybucji i sprzedaży oraz potrafił ją wykorzystać w praktycznym funkcjonowaniu podmiotów rynkowych.
- Treści kształcenia:
- A.Wykład:
W 1-2: Miejsce działań sprzedażowych w marketingu;
W 3-5: Metody i techniki sprzedaży na rynku konsumenckim;
W 6-7: Metody i techniki sprzedaży na rynku przemysłowym;
W 8-10: Projektowanie kompozycji metod sprzedaży w przedsiębiorstwie.
D.Projekt:
P 1-2: Miejsce działań sprzedażowych w marketingu;
P 3-4: Metody i techniki sprzedaży na rynku konsumenckim;
P 5-6: Metody i techniki sprzedaży na rynku przemysłowym;
P 7: Sprzedaż a prawa konsumenta;
P 8-9: Projektowanie kompozycji metod sprzedaży w przedsiębiorstwie na podstawie wybranego podmiotu;
P 10-11: Sprzedaż bezpośrednia;
P 12-13: Sprzedaż telefoniczna;
P 14-15: Sprzedaż przez Internet.
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: zaliczenie pisemne
2. Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego w formie testu, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
D. Projekt:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena analizy case’ów, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć
2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt kompozycji metod sprzedaży na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
E. Końcowa ocena z przedmiotu:
Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu jak i z zaliczenia >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,6 * ocena z zaliczenia + 0,4 * ocena z projektu.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Cialdini R., 2016. Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP.
2. Cybulski K., 2010. Zarządzanie działem sprzedaży firmy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Uzupełniająca:
1. Berent Z., 2015. Sprzedaż, marketing, biznes. Reguły i realia. Gdynia: Novae Res.
2. Futrell, C., Łuczkiewicz, G., 2011. Nowoczesne techniki sprzedaży: metody prezentacji, profesjonalna obsługa, relacje z klientami. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer business.
3. Tracy B., 2012. Psychologia sprzedaży. Podnieś sprzedaż szybciej i łatwiej, niż kiedykolwiek uznawałeś za możliwe. Warszawa: MT Biznes.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka Z1_W06
- absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania marki i zarządzania relacjami z klientem
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego. Prace sprawdzające i zaliczenie pisemne.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z1_W10
- absolwent zna i rozumie charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w ogólnym systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka Z1_U12
- absolwent potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w marketingu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego. Prace sprawdzające i zaliczenie pisemne.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z1_U21
- absolwent potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka Z1_K02
- absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu marketingu
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z1_K04
- absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe: