Nazwa przedmiotu:
Strategie promocji
Koordynator przedmiotu:
dr Czerwiński Bogumił
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2021/2022
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 10h wykład +12h ćwiczenia + 5h analiza przypadków + 5h przygotowanie do prezentacji multimedialnej + 10h opracowanie strategii PR + 5h zapoznanie się z literaturą + 3h konsultacje = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 ECTS: 10h wykład +12h ćwiczenia + 3h konsultacje = 25h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,6 ECTS: 12h ćwiczenia + 5h analiza przypadków + 5h przygotowanie do prezentacji multimedialnej + 10h opracowanie strategii PR + 5h zapoznanie się z literaturą + 3h konsultacje = 40h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład10h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt12h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość podstaw marketingu
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał pod-stawową wiedzę z zakresu promocji i przygotowania planu promocji oraz wykorzystywania wiedzy w tym zakresie w praktycznym funkcjonowaniu podmiotów rynkowych.
Treści kształcenia:
A. Wykład: 1. Teoretyczne podstawy komunikacji marketingowej i promo-cji. 2. Kompozycja sytemu komunikacji marketingowej. 3. Formy komunikacji interpersonalnej. 4. Formy komunikacji masowej. 5. Komunikacja marketingowa w Internecie. 6. Plan promocji 7. Pomiar skuteczności i efektywności działań promocyjnych. D. Projekt: 1. Kompozycja sytemu komunikacji marketingowej. 2. Plan promocji 3. Określenie odbiorców przekazu. 4. Określenie celu przekazu promocyjnego. 5. Wybór środków przekazu. 6. Opracowanie treści przekazu. 7. Stworzenie kompozycji przekazu. 8. Harmonogram i budżet planowanych działań promocyjnych.
Metody oceny:
A. Wykład: 1.Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów. 2.Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego, do za-liczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3. D. Projekt: 1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego w grupach przez studentów projektu, ocena podejścia studentów do przedmio-tu w trakcie zajęć. 2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt planu promocji. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. E. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z zajęć pro-jektowych jak i z zaliczenia pisemnego >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,6 * ocena z zaliczenia + 0,4 * ocena z projektu
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Kall J., 2010. Reklama. Warszawa: PWE. 2. Wiktor J. W., 2013. Komunikacja Marketingowa: Modele, Struktury, Formy Przekazu. Warszawa: Wydawnictwo Nau-kowe PWN. 3. Setiawan I., Kartajaya H., Kotler Ph., 2017. Marketing 4.0. Warszawa: MT Biznes. Uzupełniająca: 1. Łopaciński K., 2015. Skuteczność promocji internetowej. Pomiar i technologia informacyjna, Warszawa: PWE. 2. Kaczorowska-Spychalska D. (red.), 2018. Marketing w erze technologii cyfrowych: Nowoczesne koncepcje i wyzwania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka Z1_W06
Studenci posiadają wiedzę ogólną na temat komunikowania społecznego dysponują także wiedzą specjalistyczną o zadaniach i formach prowadzenia działalności public relations w teoriach marketingowych ze szczególnym uwzględnieniem kreowania marki i zarządzania relacjami z klientem.
Weryfikacja: Ocena z testu.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka Z1_U01
Studenci rozumieją znaczenie i funkcje pełnione przez specjalistów public relations, posiadają umiejętności pozwalające im na podjęcie współpracy z agencjami PR lub na samodzielne prowadzenie takiej działalności w przedsiębiorstwie lub instytucji użytku publicznego.
Weryfikacja: Ocena przygotowanej pisemnie strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka Z1_U04
Potrafi zorganizować pracę w dziale PR, dbać o sprawną komunikację wewnętrzną instytucji, korzystać z narzędzi media relations, zna techniki kształtowania wizerunku firmy/instytucji, umie opracować podstawowe dokumenty niezbędne do strategicznego zarządzania organizacją jak misja firmy oraz plan zapobiegania i rozwiązywania sytuacji kryzysowych. Potrafi także zadbać o dobre relacje z wszystkimi interesariuszami organizacji oraz przedstawicielami instytucji samorządowych i państwowych.
Weryfikacja: Ocena przygotowanej pisemnie strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil praktyczny - wiedza

Charakterystyka Z1_K05
Student poprawnie artykułuje różnice między PR a propagandą, reklamą i autopromocją, posiada zobiektywizowany osąd działalności komunikacyjnej różnych firm i osób jak i potrafi umiejętnie wpływać na rozwój udziału organizacji w dyskursie publicznym.
Weryfikacja: Ocena przygotowanej pisemnie strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe: