Nazwa przedmiotu:
Warsztaty projektowe - Audyt przedsiębiorstwa
Koordynator przedmiotu:
mgr Szymanek Arkadiusz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2021/2022
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 30h udział w warsztatach + 15h opracowanie projektu + 5h konsultacje= 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,4 ECTS: 30h udział w warsztatach +5h konsultacje = 35h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS: 30h udział w warsztatach + 15h opracowanie projektu + 5h konsultacje= 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu zarządzania i organizacji przedsiębiorstwa, prawnych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstw, czytania sprawozdań finansowych, rachunkowości, modeli biznesowych oraz metod finansowania. Umiejętność logicznego myślenia i krytycznej analizy źródeł.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest przygotowanie praktycznego projektu, który wykorzystuje wiedzę zebraną z przedmiotów związanych z ekonomią i zarządzaniem przedsiębiorstwem. Projekt powinien dotyczyć istniejącego przedsiębiorstwa, a przy jego ocenie uwzględnia się wykorzystanie zdobytej wiedzy, metodykę pracy, źródła informacji o przedsiębiorstwie oraz krytyczne wnioski dotyczące atrakcyjności jego zakupu.
Treści kształcenia:
D. Projekt: 1. Forma prawna i harmonizacja regulacji wewnętrznych. 2. Struktura organizacyjna i zarządzanie procesami. 3. Ryzyko i zarządzanie krytycznymi ryzykami. 4. Zasoby ludzkie i kultura organizacyjna. 5. Efektywność ekonomiczna i jakość prezentowanych wyników fin. 6. Audyt prawny i podatkowy. 7. Benchmarking, porównania z podobnymi przedsiębiorstwami.
Metody oceny:
D. Projekt: 1. Ocena formatywna: Interaktywna forma warsztatów oraz konsultacji. 2. Ocena sumatywna: Ocena projektu wykonanego przez studentów uwzględniającego wiedzę zdobytą w ramach przedmiotów oraz innowacyjność w pozyskiwaniu, analizie i wnioskach dotyczących badanego przedsiębiorstwa.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Dubicki M., 2000. Jak odnieść sukces w operacjach fuzji i przejęć przedsiębiorstw, Warszawa , Bank i Kredyt 1-2/2000. 2. Gembala K. 2008, Formy audytu informatycznego, Katowice, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, tom System wspomagania organizacji SWO 2008 3. Lisiński M., 2011, Audyt wewnętrzny w doskonaleniu instytucji, Warszawa: PWE. 4. Opolski K., Waśniewski K. i Wereda M., 2010, Audyt strategiczny. Szansa na poprawę pozycji rynkowej firmy, wydanie II Warszawa: CeDeWu Uzupełniająca: 1. Frąckowiak W., 1998, Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw, Warszawa: PWE. 2. Grzesiuk L i Skoczylas-Tworek A., 2013. Audyt i kontrola w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, , Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości tom 74 (130), Warszawa: SKwP, s. 25-43. 3. Kowalska M. 2011, Możliwość wykorzystywania zasobów systemu informatycznego rachunkowości w pracy audytora, Prace Naukowe UE we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna tom19. Wrocław: Wrocławski Uniwersytet Ekonomiczny 4. Malara Z., 2004, Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw, w: Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw 9/2004 str. 33-40. Warszawa: 5. Perry J.S and Herd T.J., 2004, Mergers and acquisitions: Reducing &A risk through improved due diligence. Strategy and leadership 32 No 2/2004.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka Z2_W02
Student zna w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauki o finansach przedsiębiorstwa oraz kierunki jej rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań rynku globalnego.
Weryfikacja: Projekt zaliczeniowy.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z2_W04
Student zna w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla uwarunkowań prawnych funkcjonowania przedsiębiorstw i organizacji oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem rynku globalnego
Weryfikacja: Projekt zaliczeniowy.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka Z2_U02
Student potrafi identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu finansów.
Weryfikacja: Projekt zaliczeniowy.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z2_U08
Student potrafi analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu finansów, w tym narzędzi IT
Weryfikacja: Projekt zaliczeniowy
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka Z2_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści i rozumie cele grup interesów w przedsiębiorstwie.
Weryfikacja: Projekt zaliczeniowy.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z2_K02
Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie.
Weryfikacja: Projekt zaliczeniowy.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe: