- Nazwa przedmiotu:
- Ochrona konsumenta w prawie polskim i prawie Unii Europejskiej
- Koordynator przedmiotu:
- dr Beata Pachuca-Smulska
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Civil Engineering
- Grupa przedmiotów:
- Elective
- Kod przedmiotu:
- 1180-BU000-ISA-9219
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2021/2022
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Razem 50 godz. = 2 ECTS: 30 godz. wykładów, 20 godz.samodzielnej pracy studenta.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Razem 30 godz. = 1 ECTS: wykłady.
- Język prowadzenia zajęć:
- angielski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- An interest in consumer protection issues. There are no prerequisites or special requirements for students of scientific/technical faculties of the Warsaw University of Technology.
- Limit liczby studentów:
- 80 persons
- Cel przedmiotu:
- To familiarize students with the basic legal regulations in the field of consumer protection in Poland and the European Union.
The lectures will cover basic institutions and regulations in selected markets/industries.
- Treści kształcenia:
- 1. Introduction. Basic concepts in legal regulations.
2. Evolution of consumer policy in the EU.
3 The notions of “consumer” and "average consumer".
4. The basic consumer rights:
a) the right to protection of health and safety;
b) the right to protection of economic interests;
c) the right of redress;
d) the right to information and education;
e) the right of representation (the right to be heard).
4. The consumer law in Poland and its evolution. Overview of the Polish consumer law regulations.
5. Unfair commercial practices. Development of the EU law on unfair commercial practices.
6. Consumer contract law. Digital Single Market and consumer.
7. Sale of consumer goods.
8. Product liability. Product safety regulations.
9. Financial services. Consumer credit.
10. Mortgage credit.
11. Passenger & travel law. Timesharing.
12. EU consumer access to justice and enforcement.
- Metody oceny:
- A multiple-choice test. Class attendance, participation and activity will be awarded with extra points.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Consumer Protection Law in Poland from the Perspective of EU Law, red. B. Pachuca-Smulska, Warszawa 2017.
[2] Rethinking EU Consumer Law, Geraint Howells, Christian Twigg-Flesner and Thomas Wilhelmsson, Routledge 2018.
[3] IRIS BENÖHR, EU Consumer Law and Human Rights, Oxford 2013.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka W1
- Znajomość podstawowych regulacji oraz umiejętność poprawnej interpretacji podstawowych zasad prawa ochrony konsumentów.
Weryfikacja: Test.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K1_W14, K1_W11
Powiązane charakterystyki obszarowe:
P6U_W, I.P6S_WG.o, I.P6S_WK, III.P6S_WK
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka K1
- Umiejętność krytycznej analizy obowiązujących regulacji z zakresu prawa ochrony konsumentów w świetle pojawiających się problemów praktycznych.
Weryfikacja: Test.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K1_K01
Powiązane charakterystyki obszarowe:
P6U_K, I.P6S_KR