- Nazwa przedmiotu:
- Budowa i utrzymanie dróg kolejowych
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. inż. M. Pawlik
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- 1080-BUDSZ-MZP-0409
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2021/2022
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- - udział w wykładach: 8 x 2 godz. = 16 godz.
- udział w ćwiczeniach projektowych 8 x 2 godz. = 16 godz.
- przygotowanie do kolejnych wykładów (przejrzenie materiałów z wykładu i dodatkowej literatury,): 20 godz.
- udział w konsultacjach związanych z realizacją projektu: 5 x 1 godz. = 5 godz.
- realizacja zadań projektowych: 12 godz.
- przygotowanie do egzaminu oraz obecność na egzaminie: 4 godz. + 2 godz.= 6 godz.
RAZEM: 75 godz. = 3 ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- - udział w wykładach: 8 x 2 godz. = 16 godz.
- udział w ćwiczeniach projektowych 8 x 2 godz. = 16 godz.
- udział w konsultacjach związanych z realizacją projektu: 5 x 1 godz. = 5 godz.
- obecność na egzaminie 2 godz.
RAZEM: 39 godz. = 1,5 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- - udział w ćwiczeniach projektowych 8 x 2 godz. = 16 godz.
- udział w konsultacjach związanych z realizacją projektu: 5 x 1 godz. = 5 godz.
- realizacja zadań projektowych: 12 godz.
RAZEM: 33 godz. = 1,5 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład16h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt16h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- zaliczenie przedmiotów "Drogi szynowe I", "Drogi szynowe II", "Modernizacja linii kolejowych", "Utrzymanie dróg szynowych"
- Limit liczby studentów:
- 30
- Cel przedmiotu:
- Ugruntowanie i uzupełnienie wiedzy o prowadzeniu prac w zakresie budowy, modernizacji i napraw linii kolejowych
- Treści kształcenia:
- zakresy prac przy budowie, modernizacji, naprawach;
maszyny i materiały: zróżnicowanie, dobór, charakterystyki;
dokumentacja w tym w szczególności: decyzje lokalizacyjne (trzy tryby ich uzyskiwania, ich ograniczenia i dobór), decyzje środowiskowe od Regionalnych Dyrekcji Ochrony Środowiska, zezwolenia na przekazanie do eksploatacji od Urzędu Transportu Kolejowego;
bezpieczeństwo realizacji prac w tym uwarunkowania eksploatacyjne, zmiany w systemach komplementarnych, dedykowane systemy aktywnego zabezpieczenia pracowników i maszyn realizujących prace torowe;
harmonogramowanie.
projekty przydzielane indywidualnie dotyczące: budowy, modernizacji lub naprawy: łącznic kolejowych, linii kolejowych, stacji, głowic stacyjnych, torów odstawczych, bocznic, itp.
- Metody oceny:
- Wykłady: test pisemny z pytaniami zamkniętymi i pytaniami otwartymi. Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie powyżej 50% punktów, ocena stopniowana co 10% (>50% - ocena 3,0; >60% -
ocena 3,5; >70% - ocena 4,0; >80% - ocena 4,5; >90% - ocena 5,0). Projekt oceniany jest niezależnie przy uwzględnieniu w szczególności:
- opisu stanu początkowego z uwzględnieniem stanu technicznego i jego zobrazowaniem oraz stanu prawnego w szczególności dokumentacyjnego
- doboru materiałów, miejsc ich składowania, sposobów dostarczania,
- doboru maszyn,
- opisu procesów angażujących podmioty trzecie (ich rodzaju, zakresu zaangażowania, czasu zaangażowania, uzyskiwanych dokumentów),
- harmonogramowania,
- opisu stanu końcowego technicznego (wraz z jego zobrazowaniem) i dokumentacyjnego
- uwzględnienia charakteru prac w ramach projektu.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- brak
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka W1
- Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą technologii i organizacji robót torowych kolejowych.
Weryfikacja: egzamin i ocena zadań projektowych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K2_W06, K2_W14_DS, K2_W16_DS
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_WG.o, III.P7S_WG, P7U_W
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka U1
- Umie interpretować zależności pomiędzy warunkami eksploatacyjnymi dróg kolejowych i technologią oraz organizacją robót torowych.
Weryfikacja: egzamin i ocena zadań projektowych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K2_U15_DS
Powiązane charakterystyki obszarowe:
P7U_U, I.P7S_UW.o
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka K1
- Potrafi interpretować skutki oddziaływań eksploatacyjnych z uwagi na warunki ekonomiczne i społeczne znaczenie transportu.
Weryfikacja: egzamin i ocena zadań projektowych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K2_K05
Powiązane charakterystyki obszarowe:
P7U_K, I.P7S_KO