- Nazwa przedmiotu:
  - Język angielski dla kontynuujących (poziom B1/B2); General English at Intermediate Level
 
    - Koordynator przedmiotu:
  - mgr Roman Gąsecki
 
    - Status przedmiotu:
  - Obowiązkowy
 
    - Poziom kształcenia:
  - Studia I stopnia
 
    - Program:
  - Technologia Chemiczna
 
    - Grupa przedmiotów:
  - Wspólne dla wydziału
 
    - Kod przedmiotu:
  - WN1A_01_01/01
 
    - Semestr nominalny:
  - 2 / rok ak. 2022/2023
 
    - Liczba punktów ECTS:
  - 3
 
    - Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
  - Ćwiczenia (liczba godzin zgodna z planem studiów) -20, przygotowanie do zajęć - 20, zapoznanie się z literaturą - 20; przygotowanie do zaliczenia - 5; przygotowanie do kolokwium - 10; RAZEM: 75
 
    - Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
  - Ćwiczenia - 20 h; Razem - 20 h = 0,8 ECTS
 
    - Język prowadzenia zajęć:
  - polski
 
    - Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
  - 0
 
    - Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
 
        - 
            
                - Wykład0h
 
                - Ćwiczenia15h
 
                - Laboratorium0h
 
                - Projekt0h
 
                - Lekcje komputerowe0h
 
            
         
    - Wymagania wstępne:
  - -
 
    - Limit liczby studentów:
  - 12 - 24
 
    - Cel przedmiotu:
  - Celem lektoratu jest przypomnienie i doskonalenie struktur gramatycznych i leksykalnych, rozumienia ze słuchu i rozumienia tekstu na poziomie średniozaawansowanym. Pierwsze 40 godzin nauki (semestr II, III) przeznacza się na rozwijanie umiejętności językowych umożliwiających analizę  tekstów popularnonaukowych i dotyczących życia codziennego, jak również prowadzenie konwersacji i tworzenie dłuższej wypowiedzi. W semestrze IV i V  wprowadza się ćwiczenie i utrwalanie zadań egzaminacyjnych na poziomie B2.
 
    - Treści kształcenia:
  - Semestr II
GRAMATYKA
Czasy teraźniejsze: Simple i Continuous; czasowniki statyczne i dynamiczne; past habits; czasy przeszłe:  Past Simple, Past Continuous vs Present Perfect, Present Prefect Continuous ; Articles and determiners; comparatives and superlatives; modyifying adjectives and adverbs; collocations (adjectives and nouns)   czasownik + (to) verb; czasownik + V-ing; 
SŁOWNICTWO/TEMATYKA/FOUR SKILLS
Lifestyles; customs, traditions, festivals; hospitality; setting up a business; słownictwo używane w formalnych i nieformalnych e-mailach; education; natural and cultural heritage; weather
 
    - Metody oceny:
  - zgodnie z regulaminem przedmiotu
 
    - Egzamin:
  - nie
 
    - Literatura:
  - 1. Bell, J. and R. Gower. First Expert 3rd ed. Pearson. London 2014 
2. Kenny, N. and L. Luque-Mortimer. First Certificate Practice Tests Plus. Pearson Education Ltd. London 2008
3. Kenny, N. and R. Mann. First Certificate Student's Resource Book. Pearson Education Ltd. London 2015
4. Linde-Usiekniewicz, J. (ed.). Wielki słownik angielsko – polski  i polsko –angielski. PWN/Oxford.Warszawa 2006
 
    - Witryna www przedmiotu:
  - -
 
    - Uwagi:
  - Przedmiot uczony jest w bloku; dobór studentów do grupy ze względu na umiejętności językowe, a nie ze względu na kierunek studiów
 
    Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Charakterystyka U01
 
                    - Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w języku angielskim, dokonywać ich interpretacji i wyciągać wnioski.
                        Weryfikacja: Przygotowanie samodzielne tematu wypowiedzi ustnej lub pisemnej. Streszczanie dłuższych fragmentów tekstu; wyszukiwanie szczegółowych informacji w nowym tekście; logiczne dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu.
                        Powiązane charakterystyki kierunkowe: 
                        C1A_U01
                        Powiązane charakterystyki obszarowe: 
                        P6U_U                     
                                    - Charakterystyka U03
 
                    - Potrafi napisać krótki tekst, przedstawiając najważniejsze informacje oraz argumenty za i przeciw. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych, zadaje pytania lub odpowiada na zadane pytania. Potrafi napisać raport, uwzględniający wskazane zagadnienia lub najważniejsze informacje.
                        Weryfikacja: Analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu (rozprawka, list, artykuł, raport) na zajęciach. Tworzenie własnych form pisemnych w ramach pracy własnej w domu. Rozwiązywanie testów leksykalno-gramatycznych.
                        Powiązane charakterystyki kierunkowe: 
                        C1A_U03
                        Powiązane charakterystyki obszarowe: 
                        I.P6S_UK                     
                                    - Charakterystyka U04
 
                    - Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces.
                        Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na  zajęciach: ćwiczenie krótkiej spontanicznej wypowiedzi i tworzenie dłuższej przygotowanej wypowiedzi. 
                        Powiązane charakterystyki kierunkowe: 
                        C1A_U04
                        Powiązane charakterystyki obszarowe: 
                        I.P6S_UK                     
                                    - Charakterystyka U06
 
                    - Potrafi zrozumieć standardowe wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego, akademickiego i zawodowego. Rozumie dłuższe wypowiedzi, np. główne zagadnienia wykładu, przemówienia, prezentacji i dyskusji (pod warunkiem, że zna tematykę wypowiedzi). Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces. Potrafi czytać ze zrozumieniem nowe teksty w języku angielskim, popularnonaukowe i z zakresu swojej specjalności.
                        Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu. Słuchanie oryginalnych tekstów anglojęzycznych. Odpowiadanie na pytania lektora; ćwiczenie krótkiej wypowiedzi i przygotowywanie dłuższej wypowiedzi. 
                        Powiązane charakterystyki kierunkowe: 
                        C1A_U06
                        Powiązane charakterystyki obszarowe: 
                        I.P6S_UK