Nazwa przedmiotu:
Marketing terytorialny
Koordynator przedmiotu:
dr Hanna Trojanowska
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Gospodarka Przestrzenna
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
GP.SMS287
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2022/2023
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1. Liczba godzin kontaktowych: 20, w tym: a) udział w wykładach - 15 godz., b) udział w konsultacjach - 5 godz. 2. Praca własna studenta –5 godzin, w tym: a) przygotowanie do zaliczenia i obecność na zaliczeniu - 5godz. Łączny nakład pracy studenta wynosi 25 godzin, co odpowiada 1 punktom ECTS.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8, pkt. ECTS - liczba godzin kontaktowych: 20, w tym: a) udział w wykładach - 15 godz., b) udział w konsultacjach - 5 godz.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy ekonomii, funkcjonowanie samorządu terytorialnego
Limit liczby studentów:
60 - studentów na wykładzie
Cel przedmiotu:
Wiedza na temat podstaw marketingu, produktu terytorialnego, narzędzi marketingowych
Treści kształcenia:
Marketing – podstawowe pojęcia. Marketing – mix. Psychologiczne aspekty marketingu. Istota marketingu terytorialnego. Marka kraju, marka regionu. Instrumenty terytorialnego marketingu
Metody oceny:
1 kolokwium, albo odpowiedź ustna, albo prezetacja, raport, esej.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Simon Anholt. Tożsamość konkurencyjna. Nowe spojrzenie na markę, Warszawa, 2007. 2. Gospodarka regionalna i lokalna, red. Z. Strzelecki, PWN, Warszawa 2009. 3. Wally Olins, O marce, Instytut Marki Polskiej, Wyd. I, Warszawa 2004. 4. Andrzej Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2012. 5. Philip Kotler, Marketing. Analiza, planowanie wdrażanie i kontrola. FELBERG, Warszawa 1999 (lub każde następne wydanie)
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt GP.SMS287_W1
Zna instrumenty marketingu terytorialnego i ich zastosowanie
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_W06
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W07
Efekt GP.SMS287_W2
Rozumie istotę marketingu terytorialnego i jego wpływ na rozwój regionalny
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_W06
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W07
Efekt GP.SMS287_W3
Ma interdyscyplinarną wiedzę dotycząca działalności inżynierskiej
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_W08
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W04, T2A_W08
Efekt GP.SMS287_W4
Ma wiedzę o interdyscyplinarności procesu planowania i zarządzania w kraju i w Europie
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_W08
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W04, T2A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt GP.SMS287_U1
Wie jak analizować uwarunkowania procesu planowania przestrzennego związane z marketingiem terytorialnym
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_U09
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U03, T2A_U10
Efekt GP.SMS287_U2
Potrafi analizować wieloaspektowość procesu planowania przestrzennego, w tym aspekty marketingowe
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_U09
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U03, T2A_U10

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt GP.SMS287_K1
Jest świadomy skutków swojej działalności i
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K02
Efekt GP.SMS287_K2
Potrafi uwzględniać różne kierunki swojej działalności
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K02
Efekt GP.SMS287_K3
Potrafi uwzględniać różne kierunki swojej działalności
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_K03
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K05
Efekt GP.SMS287_K4
Potrafi przewidywać różnorodne skutki swojej działalności
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_K03
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K05