Nazwa przedmiotu:
Public Relations Strategies for Public Administration and Private Sector
Koordynator przedmiotu:
dr M. Pręgowski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A21_PRSPAPS
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2022/2023
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
15
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
3
Język prowadzenia zajęć:
angielski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Przedmiot nie wymaga wstępnego wprowadzenia, pominąwszy znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym (adekwatnie do egzaminu B2).
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Public relations jest niezbędnym narzędziem we współczesnym zarządzaniu zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Celem przedmiotu jest przekazanie studentom teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu PR, czyli czegoś przydatnego dla nich jako pracowników, pracodawców i obywateli. Spotkania podczas zajęć prezentują definicje PR (czym jest, a czym nie jest), jego funkcji, narzędzi i celów, a także narzędzi zwykle używanych przez specjalistów z zakresu public relations. Zajęcia łączą wykłady z pracą w grupach (studia przypadku).
Treści kształcenia:
Wykładowym językiem przedmiotu jest język angielski. 1. Introduction. Successful public administration in the information age. 2. What is public relations? The misconception of dark/black/negative PR. 3. Differences between PR and advertising, marketing and propaganda. 4. Seven deadly sins of public relations. 5. Reputation, image and the organizational identity. 6. Finding the organizational “why”: a case study. 7. Internal and external publics. Government relations and civic relations. Donors, investors and other special publics. 8. How the message gets through. Shared experience, gatekeeping, opinion leadership. 9. Effectiveness interrupted: communication noises. 10. Media relations. 11. Ethical and unethical PR. The IPRA Code of Conduct. 12. Crisis communication 1/2. Seven principles of crisis communication. 13. Crisis communication 2/2. Crises in public administration: a case study.
Metody oceny:
The final grade consists of two key elements: • Completion of 5 homework assignments – max 2 pts. each, max of 10 points total (50% of total points) • Completion of final exam in written form (multiple choice test & short answer questions) – max of 10 points (50% of total points). Additional requirements to be met: • The minimum of 4 homework assignments turned in. • Class participation throughout the semester.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Chouinard, Y. (2006). Let My People Go Surfing. Penguin Books 2. Grinberg, D. (2018). Media Relations 101: Why Transparency Always Triumphs. “Medium” 2.04.2018 [online]: https://dbgrinberg.medium.com/media-relations-101-why-transparency-triumphs-2e9f720d2bfd [accessed 18.10.2021] 3. International Public Relations Association (2011). The IPRA Code of Conduct [online]; https://www.ipra.org/static/media/uploads/code_of_conduct/english.pdf [accessed 13.10.2021] 4. Saylor Academy (2012). Mastering Public Relations [online]; https://saylordotorg.github.io/text_mastering-public-relations/index.html [accessed 18.10.2021] 5. Smith, R. (2017). Public Relations: The Basics, London & New York: Routledge Note: the course also consists of a few visual materials (approx. 10 minutes long videos) shown in class. A summary of Chouinard’s book is provided.
Witryna www przedmiotu:
do uzupełnienia
Uwagi:
do uzupełnienia

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka W_01
Student zna podstawową terminologię w zakresie strategicznego zarządzania komunikacją, a także podstawowe narzędzia i funkcje public relations
Weryfikacja: Dyskusja, studia przypadków, zadania domowe, kolokwium
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W01, K_W02
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_WG, II.S.P7S_WG.1, II.S.P7S_WG.2, II.H.P7S_WG.1.o, I.P7S_WK, II.T.P7S_WG
Charakterystyka W_02
Student zna różnice między: rzetelnym PR a PR prowadzonym z naruszeniem zasad; PR a reklamą; PR a marketingiem
Weryfikacja: Dyskusja, kolokwium końcowe
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W01, K_W06
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_WG, II.S.P7S_WG.1, II.S.P7S_WG.2, II.H.P7S_WG.1.o

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka U_01
Student umie scharakteryzować i podjąć działania związane z komunikacją zewnętrzną, wewnętrzną i zarządzaniem kryzysowym
Weryfikacja: Zadania domowe, kolokwium zaliczeniowe
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka K_01
Student wykazuje zdolność do formułowania opinii związanych z działaniami z zakresu public relations, szczególnie w administracji i w relacji do ważnych przedsięwzięć społecznych.
Weryfikacja: Zadania domowe, kolokwium końcowe
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka K_02
Student ma świadomość wagi etyki i odpowiedzialności związanej z dziedziną public relations.
Weryfikacja: Dyskusje, studia przypadków, kolokwium końcowe
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe: