- Nazwa przedmiotu:
- Planowanie kariery zawodowej
- Koordynator przedmiotu:
- Aneta Dreksler, Joanna Dosta-Kielczyk
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Geodezja i Kartografia
- Grupa przedmiotów:
- HES
- Kod przedmiotu:
- GK.SM
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2022/2023
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1) Liczba godzin kontaktowych – 17,w tym: a) wykład - 15 godz.
2) Praca własna studenta w tym min.: przygotowanie CV i listu motywacyjnego zgodnie z przedstawionymi w trakcie zajęć zasadami 1 godz., a także zapoznanie się ze wskazaną literaturą i przygotowanie się do testu wiedzy i samooceny kompetencji przeprowadzanego na ostatnich zajęciach – 5 godz. 3) RAZEM – 6 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 15 godzin - wykład
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- brak
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie studentów z koncepcją planowania kariery, jako procesu istotnego z punktu widzenia osiągania efektywności na rynku pracy i profilaktyki wypalenia zawodowego. Rozwój samoświadomości studentów w zakresie posiadanych kompetencji. Wyposażenie studentów
w praktyczną wiedzą dotyczącą rynku pracy (źródła informacji, oczekiwania pracodawców, formy kontaktu z pracodawcami, sporządzanie dokumentów aplikacyjnych, przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej).
- Treści kształcenia:
- Etapy planowania kariery uwzględniające samopoznanie oraz informacje dotyczące rynku pracy. Kompetencje sprzyjające osiąganiu sukcesu na rynku pracy (na podstawie statystyk z portalu Biura Karier oraz Success stories). W czasie wykładu przewidziane są również zajęcia mające na celu wzrost świadomości swoich mocnych stron, określenie celów krótko i długoterminowych oraz weryfikację hierarchii wartości. Źródła informacji dotyczących rynku pracy w branży. Narzędzia umożliwiające ocenę opcji (m.in. analiza SWOT, skalowanie, bilans alternatyw). Stworzenie indywidualnego planu rozwoju zawodowego. Trening efektywności osobistej (odporność psychiczna, radzenie sobie ze stresem, motywacja). Zasady sporządzania skutecznych dokumentów aplikacyjnych oraz budowania wizerunku w mediach społecznościowych (LinkedIn, Research Gate, portale branżowe). Przebieg procesów rekrutacyjnych z naciskiem na rozmowę kwalifikacyjną.
- Metody oceny:
- Test wiedzy z zagadnień poruszanych w trakcie przedmiotu. Przygotowanie dokumentów aplikacyjnych zgodnie z przedstawionymi w trakcie zajęć zasadami.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Budzy P., Pióro E., Jak znaleźć pracę i nie zgubić po drodze siebie, Świat Książki 2013 Clark T., Osterwalder A., Pigneur Y., Model biznesowy Ty, Helion, Gliwice 2007 Covey S.R., 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań 2007 Covey S.R., Najpierw rzeczy najważniejsze, Rebis, Poznań 2008 Maurer, Filozofia Kaizen. Jak mały krok może zmienić Twoje życie, Helion, Gliwice 2007 Polczyk M., Jak i gdzie skutecznie szukać pracy, Wolters Kluwer business, Warszawa 2007 Mrozek M., Praca! Szukam, zmieniam, wybieram, Wolters Kluwer business, Warszawa 2007, Schwartz T., Gomes J., McCarthy C., Taka praca nie ma sensu, MT Biznes,Warszawa 2020, Dweck C., Nowa Psychologia Sukcesu, Muza, Warszawa 2020, Staharczyk D., Clough P., Odporność Psychiczna, GWP, Sopot 2017
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W1
- Zna specyfikę rynku pracy w branży; zna możliwości zawodowe absolwenta Wydziału GiK
Weryfikacja: test wiedzy i samooceny kompetencji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt W2
- Zna swoje mocne strony oraz narzędzia umożliwiające zdefiniowanie swoich celów krótko i długoterminowych , zna narzędzia umożliwiające ocenę opcji, zna przebieg procesów rekrutacyjnych
Weryfikacja: test wiedzy i samooceny kompetencji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U1
- Potrafi zaplanować ścieżkę kariery oraz stworzyć indywidualny plan rozwoju zawodowego.
Weryfikacja: test wiedzy i samooceny kompetencji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt U2
- Potrafi zaprezentować swoje atuty i kompetencje istotne na rynku pracy
Weryfikacja: test wiedzy i samooceny kompetencji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt U3
- Potrafi sporządzić dokumenty aplikacyjne oraz budować swój wizerunek zawodowy
Weryfikacja: test wiedzy i samooceny kompetencji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K1
- Potrafi pracować indywidualnie oraz w grupie
Weryfikacja: test wiedzy i samooceny kompetencji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt K2
- Potrafi dokonać prezentacji swojego obszaru zainteresowań zawodowych i własnej sylwetki zawodowej
Weryfikacja: test wiedzy i samooceny kompetencji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt K3
- Rozwija samoświadomość oraz umiejętności interpersonalne, takie jak: komunikatywność, praca w zespole.
Weryfikacja: test wiedzy i samooceny kompetencji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: