Nazwa przedmiotu:
Vehicles
Koordynator przedmiotu:
Dr hab. inż. Andrzej Reński, prof. PW.; Mgr inż. Abhishek Modi
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Electric and Hybrid Vehicles Engineering
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
1150-00000-ISA-0309
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2022/2023
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1) Liczba godzin kontaktowych - 50, w tym: a) wykład -30 godz.; b) laboratorium- 15 godz.; c) konsultacje ws. wykładu - 1 godz.; d) konsultacje ws. laboratorium - 4 godz.; 2) Praca własna studenta 2 punkty ECTS, praca własna studenta – 25 godzin, w tym: a) 13 godz. – bieżące przygotowywanie się do laboratorium i wykładów (analiza literatury), b) 12 godz. - przygotowywanie się do 2 kolokwiów. 3) RAZEM – suma godzin pracy własnej i godzin kontaktowych = 75.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
2 punkty ECTS – liczba godzin kontaktowych - 47, w tym: a) wykład -30 godz.; b) laboratorium-15 godz.; c) konsultacje ws. wykładu - 1 godz.; d) konsultacje ws. laboratorium - 1 godz.;
Język prowadzenia zajęć:
angielski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 punkt ECTS - 25 godzin pracy studenta, w tym: a) udział w ćwiczeniach laboratoryjnych - 15 godzin; b) sporządzenie sprawozdań z laboratorium - 10 godzin.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium15h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu mechaniki ogólnej oraz teorii drgań układów mechanicznych
Limit liczby studentów:
Brak
Cel przedmiotu:
Poznanie teorii ruchu samochodów oraz ogólnej wiedzy o ich budowie Umiejętność zastosowania praw fizyki do opisu ruchu samochodu. Świadomość wymagań i ograniczeń w działaniach inżynierskich.
Treści kształcenia:
brak
Metody oceny:
Wykład - dwa kolokwia lub praca domowa i kolokwium Laboratorium – zaliczenie każdego ćwiczenia na podstawie sprawozdania oraz indywidualna ocena każdego studenta. Ocena końcowa z laboratorium jest wyznaczana jako średnia arytmetyczna z poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych. Wszystkie ćwiczenia laboratoryjne muszą być zaliczone co najmniej na ocenę dostateczną. Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie zaliczenia na ocenę pozytywną zarówno wykładu jak i laboratorium, a ocena końcowa jest obliczana jako średnia ważona tych ocen, przy czym większą wagę ma ocena z wykładu.
Egzamin:
nie
Literatura:
Gillespie T.D.: Fundamentals of Vehicle Dynamics. SAE Reński A.: Bezpieczeństwo czynne samochodu (in Polish). Oficyna Wydawnicza PW 2011
Witryna www przedmiotu:
Brak
Uwagi:
Brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt
has well-ordered and theoretically based knowledge in the area of mechanics of vehicle motion
Weryfikacja: Homework and test
Powiązane efekty kierunkowe: K_W12
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W03

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt

Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe: K_U11
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U08, T1A_U09

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt

Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe: K_K04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K04