- Nazwa przedmiotu:
- Komunikacja w administracji publicznej
- Koordynator przedmiotu:
- dr Katarzyna Zambrzycka-Papuda
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Administracja
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- A13_KAP
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
-
1) Udział w zajęciach: 30h
w tym:
- udział w zajęciach ćwiczeniowych: 30h
2) Praca własna: 45h
w tym:
a) przygotowanie do zajęć: 15h
b) nauka do pisemnych prac zaliczeniowych: 15h
c) praca w grupie / przygotowanie projektu: 12h
d) konsultacje: 3h
3) Łącznie: 75h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1) Czas zajęć kontaktowych: 33h
w tym:
- udział w zajęciach: 30h
- konsultacje: 3h
2) ECTS: 1,3 pkt
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1) Czas zajęć kontaktowych: 33h
w tym:
- udział w zajęciach: 30h
- konsultacje: 3h
2) ECTS: 1,3 pkt
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- grupa obieralna
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest wprowadzenie studentów w tematykę komunikacji w administracji publicznej, która odbywa się zarówno w obszarze wewnętrznym jak i zewnętrznym. Jej podstawowymi uczestnikami są urzędnicy i obywatele danego kraju, wspólnoty czy organizacji. Treść zajęć jest szczególnie istotna dla potencjalnych, przyszłych pracowników administracji publicznej ponieważ poszerzy ich wiedzę na temat skutecznej i efektywnej komunikacji w ich przyszłym miejscu pracy. Pozwoli również na uzyskanie informacji jak w odpowiedni sposób i za pomocą konkretnych narzędzi komunikować się ze społeczeństwem. Jest to wiedza kluczowa do poprawnego funkcjonowania administracji publicznej.
- Treści kształcenia:
- Zajęcia organizacyjne – wprowadzenie do problematyki komunikacji w administracji
Teorie komunikacji społecznej i podstawy organizacji formalnej
Komunikacja w administracji wewnętrzna
Komunikacja w administracji zewnętrzna
Teorie wywierania wpływu społecznego
Rola i rodzaje mediów w komunikacji w administracji publicznej
Orientacja na PR, marketing i promocję w sektorze publicznym
Zarządzanie konfliktem
- Metody oceny:
- Na zaliczenie przedmiotu składają się następujące elementy: - aktywne uczestnictwo w zajęciach (zadaniach indywidualnych/zespołowych elementach warsztatowych, casy study, dyskusjach, przygotowanie prezentacji itp.) - uzyskanie pozytywnej oceny z przygotowania i prezentacji. Na 13/14 zajęciach case study analizującego strategię komunikacyjną/działania komunikacyjne wybranej administracji publicznej (ministerstwo, urząd, ośrodek pomocy społecznej, itp.), ewentualnej innej instytucji publicznej. Ocena za przedmiot Ocena Student, który zaliczył przedmiot (moduł) wie / umie / potrafi: 3.0 Uzyskał co najmniej 50% maksymalnej łącznej liczby punktów. 3.5 Uzyskał co najmniej 60% maksymalnej łącznej liczby punktów. 4.0 Uzyskał co najmniej 70% maksymalnej łącznej liczby punktów. 4.5 Uzyskał co najmniej 80% maksymalnej łącznej liczby punktów. 5.0 Uzyskał co najmniej 90% maksymalnej łącznej liczby punktów
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Em Griffin, Podstawy Komunikacji społecznej, Wyd. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
2. Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. Ewa Hope, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005.
3. Bogusława Dobek-Ostrowska, Podstawy komunikowania społecznego, Wyd. Astrum, Wrocław 2002.
4. Komunikowanie publiczne. Zagadnienia wybrane, red. Barbara Kudra, Elwira Olejniczak, Wyd. UŁ, Łódź 2014.
5. Bogusława Dobek-Ostrowska, Robert Wiszniowski, Teoria komunikowania publicznego i politycznego, Wyd. Astrum, Wrocław 2002
- Witryna www przedmiotu:
- Moodle PW
- Uwagi:
- Podstawowa znajomość języka angielskiego.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka W_01
- Zna podstawową terminologię w zakresie pojęć i definicji dotyczących komunikowania się i tworzenia strategii komunikacyjnych w administracji publicznej.
Weryfikacja: Przygotowanie i prezentacja na 13/14 zajęciach
problemowego case study analizującego
strategię komunikacyjną/działania
komunikacyjne wybranej lokalnej instytucji
publicznej.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_W02, K_W03, K_W04
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_WG, II.S.P6S_WG.1, II.S.P6S_WG.2, II.S.P6S_WG.3, II.H.P6S_WG/K.o, I.P6S_WK, II.X.P6S_WG.2, II.H.P6S_WG.1.o
- Charakterystyka W_02
- Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą warunków i okoliczności wpływających na skuteczność
komunikacji.
Weryfikacja: Przygotowanie i prezentacja na 13/14 zajęciach problemowego case study analizującego
strategię komunikacyjną/działania komunikacyjne wybranej instytucji publicznej.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_W02, K_W03
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_WG, II.S.P6S_WG.1, II.S.P6S_WG.2, II.S.P6S_WG.3, II.H.P6S_WG/K.o, I.P6S_WK
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka U_01
- Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji
otaczających go zjawisk społecznych w zakresie
komunikacji w administracji publicznej.
Weryfikacja: Przygotowanie i prezentacja na 13/14 zajęciach
problemowego case study analizującego
strategię komunikacyjną/działania
komunikacyjne wybranej instytucji
publicznej. Aktywny udział w zajęciach (realizacja
zadań i poleceń w trakcie zajęć).
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_U01, K_U04
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_UW, II.S.P6S_UW.1, II.S.P6S_UW.2.o, II.S.P6S_UW.3.o, II.H.P6S_UW.1
- Charakterystyka U_02
- Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać
swe zdolności, korzystając z różnych źródeł i
nowoczesnych technologii w komunikowaniu się
w ramach administracji publicznej.
Weryfikacja: Przygotowanie i prezentacja na 13/14 zajęciach
problemowego case study analizującego
strategię komunikacyjną/działania
komunikacyjne wybranej instytucji
publicznej. Aktywny udział w zajęciach (realizacja
zadań i poleceń w trakcie zajęć).
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_U03
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_UW, II.T.P6S_UW.2, II.S.P6S_UW.1, II.S.P6S_UW.2.o, II.S.P6S_UW.3.o, II.H.P6S_UW.1
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka K_01
- Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie
podejmowania działań w zakresie
systematycznego komunikowania się. Docenia
wpływ komunikacji na rozwój społeczny.
Weryfikacja: Przygotowanie i prezentacja na 13/14 zajęciach
problemowego case study analizującego
strategię komunikacyjną/działania komunikacyjne wybranej j instytucji
publicznej. Aktywny udział w zajęciach (realizacja
zadań i poleceń w trakcie zajęć).
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_K04, K_K05
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_KO