Nazwa przedmiotu:
Digital Marketing
Koordynator przedmiotu:
dr Tomasz Tyc
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A22_DM
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2021/2022
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1) Udział w zajęciach: 30h w tym: - udział w zajęciach ćwiczeniowych: 30h 2) Praca własna: 45h w tym: a) przygotowanie do zajęć: 15h b) nauka do pisemnych prac zaliczeniowych: 12h c) praca w grupie / przygotowanie projektu: 15h d) konsultacje: 3h 3) Łącznie: 75h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1) Czas zajęć kontaktowych: 33h w tym: - udział w zajęciach: 30h - konsultacje: 3h 2) ECTS: 1,3 pkt
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1) Czas zajęć kontaktowych: 33h w tym: - udział w zajęciach: 30h - konsultacje: 3h 2) ECTS: 1,3 pkt
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
1) Do udziału w kursie nie jest wymagana podstawowa wiedza z zakresu marketingu, jednak udział w kursie wprowadzającym może być pomocny dla uczestnika 2) Wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie roboczym
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Kurs ma na celu dostarczenie teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu komunikacji i marketingu cyfrowego. Studenci będą mogli poznać specyfikę komunikacji z wykorzystaniem platform cyfrowych i narzędzi internetowych, które są niezbędne we współczesnym marketingu.
Treści kształcenia:
A) Podstawy marketingu stacjonarnego: 1) Produkt 2) Cena 3) Miejsce 4) Promocja B) Podstawy marketingu cyfrowego: Przedstawiamy marketing cyfrowy Analiza rynku online: mikrootoczenie Cyfrowe makrośrodowisko C) Opracowanie strategii marketingu cyfrowego i mobilnego: Strategia marketingu cyfrowego Media cyfrowe i marketing mix Marketing relacji z wykorzystaniem platform cyfrowych D) Marketing cyfrowy: wdrożenie i praktyka: Dostarczanie cyfrowych doświadczeń klienta Planowanie kampanii w mediach cyfrowych Komunikacja marketingowa z wykorzystaniem kanału digital media Ocena i poprawa wydajności kanału cyfrowego E) Prezentacje zespołów projektowych (prac grupowych)
Metody oceny:
A) Studenci będą oceniani przy użyciu dwóch podstawowych metod: 1) Kolokwium/e pisemne – pytania wielokrotnego wyboru zawierające m.in. zdania prawda-fałsz, dystraktory i elementy dopasowujące [czynność oceny indywidualnej] 2) Projekt Badawczy [ocena grupowa] - przygotowanie prezentacji, eseju pisemnego i karty wyników projektu w grupie do 6 osób. Wskazówki i wymagania dotyczące liczebności grupy, tematów oraz istotnych elementów sprawozdania i prezentacji zostaną przekazane przez Prowadzącego podczas spotkania wprowadzającego. 3) Każdemu z wyżej wymienionych działań oceniających zostanie przyznana taka sama liczba punktów. B) Na ocenę będzie składała się liczba punktów, jaką był w stanie uzyskać każdy ze Studentów. Ocena 2.0 (ndst) / F: mniej niż 50% łącznej liczby punktów Ocena 3.0 (dst) / D: co najmniej 51% łącznej liczby punktów Ocena 3,5 (dst+) / C: co najmniej 61% łącznej liczby punktów Ocena 4.0 (db) / B: co najmniej 71% sumy punktów Ocena 4,5 (db+) / A: co najmniej 81% sumy punktów Ocena 5.0 (bdb) / A+: co najmniej 91% łącznej liczby punktów
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Diamond, S. (2019). Digital Marketing All-in-One For Dummies. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons. [2] Frost, R., Fox, A.K., & Straus, J. (2018). E-Marketing, 8th edition. New York: Routledge. [3] Levin, A. (2020). Influencer Marketing for Brands: What YouTube and Instagram Can Teach You About the Future of Digital Advertising. New York: Apress/Pearson. [4] McGruer, D. (2020). Dynamic Digital Marketing: Master the World of Online and Social Media Marketing to Grow Your Business. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons. [5] Rajamannar, R. (2021). Quantum Marketing: Mastering the New Marketing Mindset for Tomorrow's Consumers. New York: HarperCollins. [6] Chaffey, D., Ellis-Chadwick, F. (2012) Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice (5th Edition). New York: Pearson. [7] Tapp, A., Whitten, I., & Housden, M. (2014) Principles of Direct, Database and Digital Marketing (5th Edition). New York: Pearson.
Witryna www przedmiotu:
Moodle PW
Uwagi:
Kurs został przygotowany i będzie prowadzony z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), multimedialnych treści dydaktycznych, platformy e-learningowej Moodle oraz umiejętności prezentacji. Niektóre moduły kursu mogą być finansowane i prowadzone przy użyciu narzędzi e-learningowych (MS Teams), asynchronicznych platform edukacyjnych (Moodle) lub warsztatów.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka W_01
Student pozna podstawową terminologię, a także zapozna się z standardami prowadzenia marketingu cyfrowego i mobilnego.
Weryfikacja: 1) Pisemna(e) praca(e) zaliczająca(e) [praca indywidualna] 2) Projekt / badanie / studium przypadku [praca grupowa]
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W07, K_W10
Powiązane charakterystyki obszarowe: II.S.P7S_WG.1, I.P7S_WK, II.T.P7S_WG, I.P7S_WG
Charakterystyka W_02
Student będzie posiadał dogłębną wiedzę na temat specyfiki narzędzi marketingu cyfrowego i mobilnego
Weryfikacja: 1) Pisemna(e) praca(e) zaliczająca(e) [praca indywidualna] 2) Projekt / badanie / studium przypadku [praca grupowa]
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W06, K_W09
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_WG, II.S.P7S_WG.1

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka U_01
Student potrafi dobierać i oceniać narzędzia z zakresu digital & mobile marketingu
Weryfikacja: 1) Dyskusja w klasie 2) Ćwiczenia w klasie 3) Ocena studium przypadku na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U02, K_U03
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_UW, II.S.P7S_UW.1, II.S.P7S_UW.2.o, II.H.P7S_UW.1, II.H.P7S_UW.2.o, I.P7S_UK, II.S.P7S_UW.3.o
Charakterystyka U_02
Student potrafi zaproponować rozwiązanie wybranych problemów marketingowych występujących w podmiotach publicznych i nastawionych na zysk w zakresie digital & mobile marketing.
Weryfikacja: 1) Ćwiczenia w klasie 2) Ocena studium przypadku na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U06, K_U04
Powiązane charakterystyki obszarowe: II.X.P7S_UW.3.o, II.S.P7S_UW.1, II.S.P7S_UW.2.o, II.S.P7S_UW.3.o, II.H.P7S_UW.1, I.P7S_UW, II.X.P7S_UW.2, II.H.P7S_UW.2.o, I.P7S_UK

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka K_01
Student potrafi pracować w zespole projektującym strategię działań digital & mobile marketing
Weryfikacja: 1) Prezentacja projektu na zajęciach [praca w grupach] 2) Dyskusja w klasie [praca indywidualna]
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_K03, K_K05
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_KO, I.P7S_KR