- Nazwa przedmiotu:
- Digital Marketing
- Koordynator przedmiotu:
- dr Tomasz Tyc
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Administracja
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- A22_DM
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2021/2022
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1) Udział w zajęciach: 30h
w tym:
- udział w zajęciach ćwiczeniowych: 30h
2) Praca własna: 45h
w tym:
a) przygotowanie do zajęć: 15h
b) nauka do pisemnych prac zaliczeniowych: 12h
c) praca w grupie / przygotowanie projektu: 15h
d) konsultacje: 3h
3) Łącznie: 75h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1) Czas zajęć kontaktowych: 33h
w tym:
- udział w zajęciach: 30h
- konsultacje: 3h
2) ECTS: 1,3 pkt
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1) Czas zajęć kontaktowych: 33h
w tym:
- udział w zajęciach: 30h
- konsultacje: 3h
2) ECTS: 1,3 pkt
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- 1) Do udziału w kursie nie jest wymagana podstawowa wiedza z zakresu marketingu, jednak udział w kursie wprowadzającym może być pomocny dla uczestnika
2) Wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie roboczym
- Limit liczby studentów:
- grupa obieralna
- Cel przedmiotu:
- Kurs ma na celu dostarczenie teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu komunikacji i marketingu cyfrowego. Studenci będą mogli poznać specyfikę komunikacji z wykorzystaniem platform cyfrowych i narzędzi internetowych, które są niezbędne we współczesnym marketingu.
- Treści kształcenia:
- A) Podstawy marketingu stacjonarnego:
1) Produkt
2) Cena
3) Miejsce
4) Promocja
B) Podstawy marketingu cyfrowego:
Przedstawiamy marketing cyfrowy
Analiza rynku online: mikrootoczenie
Cyfrowe makrośrodowisko
C) Opracowanie strategii marketingu cyfrowego i mobilnego:
Strategia marketingu cyfrowego
Media cyfrowe i marketing mix
Marketing relacji z wykorzystaniem platform cyfrowych
D) Marketing cyfrowy: wdrożenie i praktyka:
Dostarczanie cyfrowych doświadczeń klienta
Planowanie kampanii w mediach cyfrowych
Komunikacja marketingowa z wykorzystaniem kanału digital media
Ocena i poprawa wydajności kanału cyfrowego
E) Prezentacje zespołów projektowych (prac grupowych)
- Metody oceny:
- A) Studenci będą oceniani przy użyciu dwóch podstawowych metod:
1) Kolokwium/e pisemne – pytania wielokrotnego wyboru zawierające m.in. zdania prawda-fałsz, dystraktory i elementy dopasowujące [czynność oceny indywidualnej]
2) Projekt Badawczy [ocena grupowa] - przygotowanie prezentacji, eseju pisemnego i karty wyników projektu w grupie do 6 osób.
Wskazówki i wymagania dotyczące liczebności grupy, tematów oraz istotnych elementów sprawozdania i prezentacji zostaną przekazane przez Prowadzącego podczas spotkania wprowadzającego.
3) Każdemu z wyżej wymienionych działań oceniających zostanie przyznana taka sama liczba punktów.
B) Na ocenę będzie składała się liczba punktów, jaką był w stanie uzyskać każdy ze Studentów.
Ocena 2.0 (ndst) / F: mniej niż 50% łącznej liczby punktów
Ocena 3.0 (dst) / D: co najmniej 51% łącznej liczby punktów
Ocena 3,5 (dst+) / C: co najmniej 61% łącznej liczby punktów
Ocena 4.0 (db) / B: co najmniej 71% sumy punktów
Ocena 4,5 (db+) / A: co najmniej 81% sumy punktów
Ocena 5.0 (bdb) / A+: co najmniej 91% łącznej liczby punktów
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Diamond, S. (2019). Digital Marketing All-in-One For Dummies. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
[2] Frost, R., Fox, A.K., & Straus, J. (2018). E-Marketing, 8th edition. New York: Routledge.
[3] Levin, A. (2020). Influencer Marketing for Brands: What YouTube and Instagram Can Teach You About the Future of Digital Advertising. New York: Apress/Pearson.
[4] McGruer, D. (2020). Dynamic Digital Marketing: Master the World of Online and Social Media Marketing to Grow Your Business. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
[5] Rajamannar, R. (2021). Quantum Marketing: Mastering the New Marketing Mindset for Tomorrow's Consumers. New York: HarperCollins.
[6] Chaffey, D., Ellis-Chadwick, F. (2012) Digital Marketing: Strategy, Implementation and
Practice (5th Edition). New York: Pearson.
[7] Tapp, A., Whitten, I., & Housden, M. (2014) Principles of Direct, Database and Digital
Marketing (5th Edition). New York: Pearson.
- Witryna www przedmiotu:
- Moodle PW
- Uwagi:
- Kurs został przygotowany i będzie prowadzony z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), multimedialnych treści dydaktycznych, platformy e-learningowej Moodle oraz umiejętności prezentacji.
Niektóre moduły kursu mogą być finansowane i prowadzone przy użyciu narzędzi e-learningowych (MS Teams), asynchronicznych platform edukacyjnych (Moodle) lub warsztatów.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka W_01
- Student pozna podstawową terminologię, a także zapozna się z standardami prowadzenia marketingu cyfrowego i mobilnego.
Weryfikacja: 1) Pisemna(e) praca(e) zaliczająca(e) [praca indywidualna]
2) Projekt / badanie / studium przypadku [praca grupowa]
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_W07, K_W10
Powiązane charakterystyki obszarowe:
II.S.P7S_WG.1, I.P7S_WK, II.T.P7S_WG, I.P7S_WG
- Charakterystyka W_02
- Student będzie posiadał dogłębną wiedzę na temat specyfiki narzędzi marketingu cyfrowego i mobilnego
Weryfikacja: 1) Pisemna(e) praca(e) zaliczająca(e) [praca indywidualna]
2) Projekt / badanie / studium przypadku [praca grupowa]
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_W06, K_W09
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_WG, II.S.P7S_WG.1
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka U_01
- Student potrafi dobierać i oceniać narzędzia z zakresu digital & mobile marketingu
Weryfikacja: 1) Dyskusja w klasie
2) Ćwiczenia w klasie
3) Ocena studium przypadku na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_U02, K_U03
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_UW, II.S.P7S_UW.1, II.S.P7S_UW.2.o, II.H.P7S_UW.1, II.H.P7S_UW.2.o, I.P7S_UK, II.S.P7S_UW.3.o
- Charakterystyka U_02
- Student potrafi zaproponować rozwiązanie wybranych problemów marketingowych występujących w podmiotach publicznych i nastawionych na zysk w zakresie digital & mobile marketing.
Weryfikacja: 1) Ćwiczenia w klasie
2) Ocena studium przypadku na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_U06, K_U04
Powiązane charakterystyki obszarowe:
II.X.P7S_UW.3.o, II.S.P7S_UW.1, II.S.P7S_UW.2.o, II.S.P7S_UW.3.o, II.H.P7S_UW.1, I.P7S_UW, II.X.P7S_UW.2, II.H.P7S_UW.2.o, I.P7S_UK
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka K_01
- Student potrafi pracować w zespole projektującym strategię działań digital & mobile marketing
Weryfikacja: 1) Prezentacja projektu na zajęciach [praca w grupach]
2) Dyskusja w klasie [praca indywidualna]
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_K03, K_K05
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_KO, I.P7S_KR