- Nazwa przedmiotu:
- Warsztaty analityczne - strategie marketingowe
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. inż. Jarosław Domański, prof. PW
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2022/2023
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS:
17h badania, analizy, prace projektowe związane z przygotowaniem projektu + 30h projekt +3h konsultacje = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,3 ECTS:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- -
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Pozytywne zaliczenie przedmiotów modułu Marketing z zakresu I i II semestru
- Limit liczby studentów:
- - od 8 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest wykonanie indywidualnego zadania projektowego z zakresu marketingu na przykładzie konkretnego przedsiębiorstwa
- Treści kształcenia:
- Projekt:
Konsultacje merytoryczne kolejnych fragmentów projektu.
Efektem przedmiotu jest projekt, który obowiązkowo musi zawierać WSZYSTKIE następujące elementy: sformułowanie problemu, przeprowadzenie analizy i diagnozy bieżącego stanu, na tej podstawie sformułowanie założeń dla rozwiązania problemu, następnie rozwiązanie problemu oraz wykazanie jego opłacalności i zasadności wdrożenia do praktyki.
- Metody oceny:
- Projekt:
1. Ocena formatywna: weryfikacja fragmentów materiału przygotowywanego przez studenta, rozmowy konsultacyjne, ocena terminowości realizacji kolejnych fragmentów projektu.
2. Ocena sumatywna: Przy zakończeniu następuje ocena merytoryczna przygotowanego materiału, co stanowi podstawę do zaliczenia przedmiotu i przyznania punktów ECTS
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Kotler, P. et al., 2012. Marketing, Poznań: Rebis.
2. Otto, J., 2001. Marketing relacji : koncepcja i stosowanie, Warszawa: Wydaw. C.H. Beck.
3. Hutt, M.D., Speh, T.W. & Cengage Learning, 2014. Business marketing management : B2B Europe, Midldle East and Africa., Andover: Cengage Learning EMEA.
Uzupełniająca:
1. Payne, A., 1997. Marketing usług, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
2. Pazio, N.M., 2016. Marketing na rynkach międzynarodowych, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
3. Kall, J., 2010. Reklama Wyd. 2 zm., Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
- Witryna www przedmiotu:
- moodle.usos.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka Z1_WG3, Z1_WG4
- Absolwent zna i rozumie teorię i narzędzia wykorzystywane we współczesnym marketingu z punktu widzenia procesu zarządzania marketingowego, w szczególności czym zajmuje się marketing oraz jak analizuje się i zaspokaja potrzeby klientów z wykorzystaniem narzędzi marketing-mix
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka Z1_UK10
- Absolwent potrafi porozumiewać się w sposób profesjonalny, przy użyciu terminologii właściwej dla marketingu
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z1_UU14
- Absolwent potrafi pracując samodzielnie oraz w zespole poszerzać i aktualizować swoją wiedzę z zakresu marketingu właściwie ten proces planując
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z1_UW5, Z1_UW7
- Absolwent potrafi analizować potrzeby klientów, krytycznie zanalizować pod tym kątem stosowane w organizacjach strategie, zaproponować ich efektywne usprawnienie
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka Z1_KK1, Z1_KK2, Z1_KO4
- Absolwent rozumie jak istotna jest jego własna wiedza z zakresu marketingu dla funkcjonowania i pokonywania problemów w organizacji oraz dla działania w sposób przedsiębiorczy. Jest gotów do jej krytycznej oceny i zasięgania opinii ekspertów w tej dziedzinie
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z1_KO3
- Absolwent jest gotowy do inicjowania w organizacjach działań z zakresu marketingu społecznie odpowiedzialnego
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe: