Nazwa przedmiotu:
Warsztaty analityczne - strategie marketingowe
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż. Jarosław Domański, prof. PW
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2022/2023
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 17h badania, analizy, prace projektowe związane z przygotowaniem projektu + 30h projekt +3h konsultacje = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,3 ECTS:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Pozytywne zaliczenie przedmiotów modułu Marketing z zakresu I i II semestru
Limit liczby studentów:
- od 8 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest wykonanie indywidualnego zadania projektowego z zakresu marketingu na przykładzie konkretnego przedsiębiorstwa
Treści kształcenia:
Projekt: Konsultacje merytoryczne kolejnych fragmentów projektu. Efektem przedmiotu jest projekt, który obowiązkowo musi zawierać WSZYSTKIE następujące elementy: sformułowanie problemu, przeprowadzenie analizy i diagnozy bieżącego stanu, na tej podstawie sformułowanie założeń dla rozwiązania problemu, następnie rozwiązanie problemu oraz wykazanie jego opłacalności i zasadności wdrożenia do praktyki.
Metody oceny:
Projekt: 1. Ocena formatywna: weryfikacja fragmentów materiału przygotowywanego przez studenta, rozmowy konsultacyjne, ocena terminowości realizacji kolejnych fragmentów projektu. 2. Ocena sumatywna: Przy zakończeniu następuje ocena merytoryczna przygotowanego materiału, co stanowi podstawę do zaliczenia przedmiotu i przyznania punktów ECTS
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Kotler, P. et al., 2012. Marketing, Poznań: Rebis. 2. Otto, J., 2001. Marketing relacji : koncepcja i stosowanie, Warszawa: Wydaw. C.H. Beck. 3. Hutt, M.D., Speh, T.W. & Cengage Learning, 2014. Business marketing management : B2B Europe, Midldle East and Africa., Andover: Cengage Learning EMEA. Uzupełniająca: 1. Payne, A., 1997. Marketing usług, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. 2. Pazio, N.M., 2016. Marketing na rynkach międzynarodowych, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. 3. Kall, J., 2010. Reklama Wyd. 2 zm., Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Witryna www przedmiotu:
moodle.usos.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka Z1_WG3, Z1_WG4
Absolwent zna i rozumie teorię i narzędzia wykorzystywane we współczesnym marketingu z punktu widzenia procesu zarządzania marketingowego, w szczególności czym zajmuje się marketing oraz jak analizuje się i zaspokaja potrzeby klientów z wykorzystaniem narzędzi marketing-mix
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka Z1_UK10
Absolwent potrafi porozumiewać się w sposób profesjonalny, przy użyciu terminologii właściwej dla marketingu
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z1_UU14
Absolwent potrafi pracując samodzielnie oraz w zespole poszerzać i aktualizować swoją wiedzę z zakresu marketingu właściwie ten proces planując
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z1_UW5, Z1_UW7
Absolwent potrafi analizować potrzeby klientów, krytycznie zanalizować pod tym kątem stosowane w organizacjach strategie, zaproponować ich efektywne usprawnienie
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka Z1_KK1, Z1_KK2, Z1_KO4
Absolwent rozumie jak istotna jest jego własna wiedza z zakresu marketingu dla funkcjonowania i pokonywania problemów w organizacji oraz dla działania w sposób przedsiębiorczy. Jest gotów do jej krytycznej oceny i zasięgania opinii ekspertów w tej dziedzinie
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z1_KO3
Absolwent jest gotowy do inicjowania w organizacjach działań z zakresu marketingu społecznie odpowiedzialnego
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe: