- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie relacjami z klientem
- Koordynator przedmiotu:
- dr Bogumił Czerwiński
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2022/2023
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS:
50h = 15h wykład + 15h projekt + 5h zapoznanie się z literaturą + 2h opracowanie /omówienie w zespole przypadku + 3h przygotowanie prezentacji multimedialnej + 7h opracowanie projektu +3h konsultacje = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,3 ECTS:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- -
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 15 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 8 osób do limitu miejsc w Sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie z zasadami budowy systemu zarządzania klientami (CRM) i wykształcenie umiejętności tworzenia założeń jego wdrożenia
- Treści kształcenia:
- Wykład:
1. Pojęcia związane z CRM: lojalność, potrzeby klienta
2. Sposoby definiowania CRM: ujęcie strategiczne, ujęcie marketingowe, ujęcie informatyczne
3. Miejsce CRM w obszarze działań marketingowych
4. Warunki i korzyści stosowania CRM
5. System CRM w przedsiębiorstwie
6. Etapy opracowania i wdrożenia CRM
7. Główne korzyści dla firmy wynikające z wdrożenia CRM
8. Warunki konieczne do wdrożenia CRM
Projekt:
1. Zastosowanie CRM w polskich firmach – analiza studium przypadków
2. Opracowanie projektu z obszaru CRM
- Metody oceny:
- Wykład:
1. Ocena formatywna: Ocenie podlega zdobyta przez studentów wiedza przekazana na wykładzie oraz zaczerpnięta z literatury
2. Ocena sumatywna : przeprowadzenie zaliczenia pisemnego, zwierającego pytania testowe ; ocena z kolokwium w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
Projekt:
1. Ocena formatywna: ocena z kolejnych etapów przygotowaniu projektu CRM
2. Ocena sumatywna : średnia z ww. ocen i ocena za obecność na zajęciach
Ocena końcowa z przedmiotu:
Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu jak i z wykładu >=3;
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Tyszkiewicz R., 2017. Zarządzanie relacjami z interesariuszami organizacji. Warszawa: Wydawnictwo Placet.
2. Wereda W., 2009. Zarządzanie relacjami z klientem (CRM) a postępowanie nabywców na rynku usług. Warszawa: Difin.
3. Stachowicz-Stanusch A., Stanusch M., 2007. CRM: przewodnik dla wdrażających. Warszawa: Wydawnictwo Placet.
4. Payne A., Frow P., 2013. Strategic Customer Management: Integrating Relationship Marketing and CRM. Cambridge: Cambridge University Press.
Uzupełniająca:
1. Wojciechowska K., 2020. Customer experience management : moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Gliwice: Helion.
2. Kumar V., Reinartz W., 2018. Customer Relationship Management. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg.
- Witryna www przedmiotu:
- moodle.usos.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka Z1_WG4 Z1_WG9
- Absolwent zna i rozumie metody i narzędzia z zakresu zarządzania relacjami z klientami, analizy ich potrzeb oraz wykorzystuje do tego systemy dedykowane do CRM
Weryfikacja: Wykład – zaliczenie pisemne (test wiedzy)
Projekt - zaliczenie projektu i obecności na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka Z1_UW1 Z1_UW4
- Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do właściwego zarządzania organizacjami, w tym budowania i utrzymywania relacji z klientami
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu i obecności na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z1_UW5
- Absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do analizy potrzeb biznesowych, w tym oczekiwań i potrzeb klientów
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu i obecności na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z1_UW8
- Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do nawiązywania i budowania relacji z interesariuszami organizacji z wykorzystaniem systemów CRM
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu i obecności na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka Z1_KK1
- Absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w szczególności w obszarze systemów zarządzania relacjami z klientem
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu i obecności na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z1_KO4
- Absolwent jest gotowy do myślenia i działania w sposób racjonalny i przedsiębiorczy, przy wykorzystaniu systemów CRM
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu i obecności na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe: