Nazwa przedmiotu:
Public Relations
Koordynator przedmiotu:
dr Kolwas Szymon
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2022/2023
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 20h projekt + 10h analiza przypadków + 7h przygotowanie do prezentacji multimedialnej + 5h opracowanie strategii PR + 8h zapoznanie się z literaturą + 2h konsultacje = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,9 ECTS:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 8 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Studenci mają rozumieć znaczenie i funkcje pełnione przez specjalistów PR, poprawnie artykułować różnice między PR, propagandą, reklamą; mieć zobiektywizowany osąd działalności komunikacyjnej różnych typów organizacji: przedsiębiorstw prywatnych, organizacji publicznych i pozarządowych.
Treści kształcenia:
Projekt: 1. Publiczności i interesariusze PR, 2. Planowanie i zarządzanie PR, 3. PR w sytuacji kryzysowej.
Metody oceny:
Projekt: 1. Ocena formatywna: na poszczególne zajęcia przygotowanie i omówienie części projektu kampanii PR na przykładzie wybranej organizacji (realizowany indywidualnie). 2. Ocena sumatywna: za realizację projektu 80%, za prezentację projektu końcowego 20%. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na wszystkich warsztatach projektowych, terminowość realizacji poszczególnych etapów projektu. Obowiązkowa prezentacja w wyznaczonym terminie.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Davies A., 2007, Public relations, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2. Wójcik K., 2015, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa: Wolters Kluwer Polska 3. Seitel F. P., 2003, Public Relations w praktyce, Warszawa: Felberg SJA Uzupełniająca: 1. Olędzki J., 2009, Etyka w polskim public relations, Warszawa: ASPRA-JR 2. Heath R.L, Coombs W. T.,2012, Today's public relations: an introduction, Sage Publications
Witryna www przedmiotu:
moodle.usos.pw.edu.pl
Uwagi:
Przygotowanie projektu wpisującego się w strategię public relations wybranej organizacji przy zastosowaniu metody design thinking.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka Z1_WG3
Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu znaczenie i funkcje pełnione przez specjalistów PR, poprawnie artykułuje różnice między PR, propagandą, reklamą; ma zobiektywizowany osąd działalności komunikacyjnej różnych typów organizacji: przedsiębiorstw prywatnych, organizacji publicznych i pozarządowych.
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu i prezentacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z1_WK11
Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu istotne uwarunkowania etyczne z zakresu działalności Public Relations
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu i prezentacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka Z1_UK11
Absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do uczestnictwa w debacie, prezentując i oceniając różne opinie i stanowiska oraz biorąc udział w dyskusji w zakresie działalności PR współczesnych przedsiębiorst
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu i prezentacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z1_UO14
Absolwent potrafi pracując samodzielnie oraz w zespole poszerzać i aktualizować swoją wiedzę z zakresu PR w gospodarce cyfrowej, właściwie ten proces planując
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu i prezentacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z1_UW2
Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do właściwego zdiagnozowania problemów w organizacji oraz do sformułowania propozycji ich rozwiązania, wykorzystując do tego również poznane metody z zakresu PR
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu i prezentacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka Z1_KK1, Z1_KK2, Z1_KO4
Absolwent rozumie jak istotna jest jego własna wiedza z zakresu PR dla funkcjonowania i pokonywania problemów w organizacji oraz dla działania w sposób przedsiębiorczy. Jest gotów do jej krytycznej oceny i zasięgania opinii ekspertów w tej dziedzinie
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu i prezentacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z1_KR5
Absolwent jest gotowy do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych związanych z formułowanie strategii PR, również w środowisku międzynarodowym, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu i prezentacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe: