- Nazwa przedmiotu:
- Public Relations
- Koordynator przedmiotu:
- dr Kolwas Szymon
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2022/2023
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS:
20h projekt + 10h analiza przypadków + 7h przygotowanie do prezentacji multimedialnej + 5h opracowanie strategii PR + 8h zapoznanie się z literaturą + 2h konsultacje = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,9 ECTS:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- -
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 8 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Studenci mają rozumieć znaczenie i funkcje pełnione przez specjalistów PR, poprawnie artykułować różnice między PR, propagandą, reklamą; mieć zobiektywizowany osąd działalności komunikacyjnej różnych typów organizacji: przedsiębiorstw prywatnych, organizacji publicznych i pozarządowych.
- Treści kształcenia:
- Projekt:
1. Publiczności i interesariusze PR,
2. Planowanie i zarządzanie PR,
3. PR w sytuacji kryzysowej.
- Metody oceny:
- Projekt:
1. Ocena formatywna: na poszczególne zajęcia przygotowanie i omówienie części projektu kampanii PR na przykładzie wybranej organizacji (realizowany indywidualnie).
2. Ocena sumatywna: za realizację projektu 80%, za prezentację projektu końcowego 20%. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na wszystkich warsztatach projektowych, terminowość realizacji poszczególnych etapów projektu. Obowiązkowa prezentacja w wyznaczonym terminie.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Davies A., 2007, Public relations, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
2. Wójcik K., 2015, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa: Wolters Kluwer Polska
3. Seitel F. P., 2003, Public Relations w praktyce, Warszawa: Felberg SJA
Uzupełniająca:
1. Olędzki J., 2009, Etyka w polskim public relations, Warszawa: ASPRA-JR
2. Heath R.L, Coombs W. T.,2012, Today's public relations: an introduction, Sage Publications
- Witryna www przedmiotu:
- moodle.usos.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Przygotowanie projektu wpisującego się w strategię public relations wybranej organizacji przy zastosowaniu metody design thinking.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka Z1_WG3
- Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu znaczenie i funkcje pełnione przez specjalistów PR, poprawnie artykułuje różnice między PR, propagandą, reklamą; ma zobiektywizowany osąd działalności komunikacyjnej różnych typów organizacji: przedsiębiorstw prywatnych, organizacji publicznych i pozarządowych.
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu i prezentacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z1_WK11
- Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu istotne uwarunkowania etyczne z zakresu działalności Public Relations
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu i prezentacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka Z1_UK11
- Absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do uczestnictwa w debacie, prezentując i oceniając różne opinie i stanowiska oraz biorąc udział w dyskusji w zakresie działalności PR współczesnych przedsiębiorst
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu i prezentacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z1_UO14
- Absolwent potrafi pracując samodzielnie oraz w zespole poszerzać i aktualizować swoją wiedzę z zakresu PR w gospodarce cyfrowej, właściwie ten proces planując
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu i prezentacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z1_UW2
- Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do właściwego zdiagnozowania problemów w organizacji oraz do sformułowania propozycji ich rozwiązania, wykorzystując do tego również poznane metody z zakresu PR
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu i prezentacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka Z1_KK1, Z1_KK2, Z1_KO4
- Absolwent rozumie jak istotna jest jego własna wiedza z zakresu PR dla funkcjonowania i pokonywania problemów w organizacji oraz dla działania w sposób przedsiębiorczy. Jest gotów do jej krytycznej oceny i zasięgania opinii ekspertów w tej dziedzinie
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu i prezentacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z1_KR5
- Absolwent jest gotowy do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych związanych z formułowanie strategii PR, również w środowisku międzynarodowym, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu
Weryfikacja: Projekt - zaliczenie projektu i prezentacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe: