Nazwa przedmiotu:
Innowacyjność w gospodarce globalnej
Koordynator przedmiotu:
dr hab. R. Koszewski - prof. PW
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A21_IGG
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2023/2024
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
30h ćwiczeń + 5h konsultacji + 10h pracy w grupach = 45h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
3
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Student wykazuje zainteresowanie ekonomią, stosunkami międzynarodowymi, innowacjami. Potrafi korzystać z elektronicznych baz zasobów bibliotecznych oraz wyszukiwać informacje w Internecie, przede wszystkim raporty spółek, dane statystyczne, informacje o programach finansowania innowacji itp. Potrafi pracować w grupie i przygotować prezentacje w PPT.
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
- Zapoznanie studentów z wiedzą na temat innowacji w gospodarce globalnej, mechanizmami współpracy pomiędzy podmiotami działającymi na rynku innowacji - Opracowanie pomysłu na innowacyjny produkt i przedstawienie pomysłu w formie prezentacji (pitch) - Rozpoznanie metod finansowania innowacji w zależności od rodzaju innowacji i etapu rozwoju pomysłu lub produktu - Rozwój umiejętności pracy w grupach
Treści kształcenia:
1. Definicje innowacji 2. Typy innowacji i metody wstępnej oceny ich potencjału biznesowego 3. Ekosystem innowacji w Polsce i na świecie 4. Metody komercjalizacji innowacji 5. Wykorzystanie instrumentów marketingowych w komercjalizacji innowacji 6. Formy finansowania innowacji 7. Strategie innowacyjności 8. Praca w grupach nad opracowanie propozycji innowacyjnych produktów 9. Prezentacja innowacji (pitch)
Metody oceny:
Studenci zostaną ocenieni na podstawie ich aktywności na zajęciach oraz końcowej prezentacji propozycji innowacyjnego produktu
Egzamin:
nie
Literatura:
Gierszewska G. (red.), Zarządzanie w przedsiębiorstwie N.0. Droga do przyszłości, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2020. Morawski M. (red.), Gospodarka 4.0 na przykładzie przedsiębiorstw w Polsce, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2021. Cygler J., Aluchna M., Marciszewska E., Witek-Hajduk M.K., Materna G., Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Wyzwania strategiczne, uwarunkowania prawne, Wyd. Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2013.
Witryna www przedmiotu:
do uzupełnienia
Uwagi:
Do opracowania i prezentacji innowacyjnego produktu studenci powinni dysponować przynajmniej jednym komputerem na grupę

Efekty uczenia się