- Nazwa przedmiotu:
- Innowacyjność w gospodarce globalnej
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. R. Koszewski - prof. PW
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Administracja
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- A21_IGG
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2023/2024
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 30h ćwiczeń + 5h konsultacji + 10h pracy w grupach = 45h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 3
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Student wykazuje zainteresowanie ekonomią, stosunkami międzynarodowymi, innowacjami. Potrafi korzystać z elektronicznych baz zasobów bibliotecznych oraz wyszukiwać informacje w Internecie, przede wszystkim raporty spółek, dane statystyczne, informacje o programach finansowania innowacji itp. Potrafi pracować w grupie i przygotować prezentacje w PPT.
- Limit liczby studentów:
- grupa obieralna
- Cel przedmiotu:
- - Zapoznanie studentów z wiedzą na temat innowacji w gospodarce globalnej, mechanizmami współpracy pomiędzy podmiotami działającymi na rynku innowacji
- Opracowanie pomysłu na innowacyjny produkt i przedstawienie pomysłu w formie prezentacji (pitch)
- Rozpoznanie metod finansowania innowacji w zależności od rodzaju innowacji i etapu rozwoju pomysłu lub produktu
- Rozwój umiejętności pracy w grupach
- Treści kształcenia:
- 1. Definicje innowacji
2. Typy innowacji i metody wstępnej oceny ich potencjału biznesowego
3. Ekosystem innowacji w Polsce i na świecie
4. Metody komercjalizacji innowacji
5. Wykorzystanie instrumentów marketingowych w komercjalizacji innowacji
6. Formy finansowania innowacji
7. Strategie innowacyjności
8. Praca w grupach nad opracowanie propozycji innowacyjnych produktów
9. Prezentacja innowacji (pitch)
- Metody oceny:
- Studenci zostaną ocenieni na podstawie ich aktywności na zajęciach oraz końcowej prezentacji propozycji innowacyjnego produktu
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Gierszewska G. (red.), Zarządzanie w przedsiębiorstwie N.0. Droga do przyszłości, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2020.
Morawski M. (red.), Gospodarka 4.0 na przykładzie przedsiębiorstw w Polsce, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2021.
Cygler J., Aluchna M., Marciszewska E., Witek-Hajduk M.K., Materna G., Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Wyzwania strategiczne, uwarunkowania prawne, Wyd. Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2013.
- Witryna www przedmiotu:
- do uzupełnienia
- Uwagi:
- Do opracowania i prezentacji innowacyjnego produktu studenci powinni dysponować przynajmniej jednym komputerem na grupę
Efekty uczenia się