Nazwa przedmiotu:
Zarządzanie marketingowe
Koordynator przedmiotu:
dr Małgorzata Stawicka
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A13_ZM
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2022/2023
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75 godz., w tym: udział w zajęciach 30 godzin, praca własna 45 godzin, w tym: przygotowanie do zajęć 10 godzin, czytanie wskazanej literatury 30 godzin, przygotowanie prezentacji 5 godzin
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,2 p. ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,4 p. ECTS Prezentacja, udział w ćwiczeniach 35h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Brak
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest: 1. Przedstawienie i zapoznanie studentów z koncepcją zarządzania marketingowego. 2. Nabycie przez studentów umiejętności planowania strategii marketingowej ogólnej i w zakresie instrumentów marketingowych. 3. Nabycie umiejętności wdrożenia strategii marketingowej.
Treści kształcenia:
1. Istota zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie. - Pojecie, uwarunkowania i założenia. - Ewolucja koncepcji. 2.Marketingowe otoczenie organizacji. - Zewnętrzne i wewnętrzne warunki działania. - Warunki działania a struktura marketingu. 3.Metody analizy otoczenia. - makro - mikro 4. Segmentacja rynku 5. Zarządzanie produktem. 6.Zarządzanie ceną. 7.Zarządzanie dystrybucją. 8. Zarządzanie komunikacją marketingowa. 9. Zarządzanie działalnością marketingową. - Planowanie działalności marketingowej. - Strategie marketingowe. - Organizowanie i kontrola działalności marketingowej. 10. E - marketing 11. Badania marketingowe . 12. Etyka w marketingu.
Metody oceny:
Kryteria oceny - ocena składa się z następujących części: wykonanie pracy pisemnej, przygotowanie prezentacji, aktywność na zajęciach.
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: 1. Amstrong G., Kotler P., Marketing. Wprowadzenie, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2015 2. E. Michalski, Marketing podręcznik akademicki, PWE, Warszawa 2022 Literatura Uzupełniająca: 1. Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 5.0 Technologie Next Tech, Wydawnictwo Poltext, 2021 2. Królewski J., (red), Sala P., (red) E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, PWN, 2022
Witryna www przedmiotu:
---
Uwagi:
---

Efekty uczenia się