Nazwa przedmiotu:
Zarządzanie projektami
Koordynator przedmiotu:
dr Kinga Pawłowska
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A2_ZP
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2023/2024
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1. Liczba godzin kontaktowych - 20 godz., w tym: obecność na ćwiczeniach - 15 godz., konsultacje - 5 godz. 2. praca własna studenta - 55 godz. w tym: przygotowanie do ćwiczeń (czytanie literatury, analiza aktów prawnych, danych statystycznych, obserwacja) - 25 godz., przygotowanie się do zaliczenia - 30 godz., Łączny nakład pracy studenta wynosi 75 godz., co odpowiada 3 pkt. ECTS.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 pkt. ECTS co odpowiada 20 godz. kontaktowym
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,6 pkt. ECTS co odpowiada 40 godz., w tym: obecność na ćwiczeniach - 15 godz., przygotowanie do ćwiczeń (czytanie literatury, analiza aktów prawnych, danych statystycznych, obserwacja) - 25 godz.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Przedmiot nie wymaga wstępnego wprowadzenia, ale mile widziana jest wiedza z zakresu socjologii organizacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi.
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Cel: Przekazanie studentom wiedzy o podstawowych pojęciach związanych z zarządzaniem projektami. Zaznajomienie z najważniejszymi koncepcjami oraz metodykami poświeconymi problematyce zarządzania projektami. Wykształcenie umiejętności samodzielnej analizy sytuacji i reagowania podczas pracy w projekcie. Ćwiczenia pozwalają na zapoznanie się z najważniejszymi i koncepcjami z zakresu zarządzania projektami. Są też okazją do zaprezentowania studentom konkretnych narzędzi wykorzystywanych w zarządzaniu projektami.
Treści kształcenia:
1. Wprowadzenie do problematyki zarządzania projektami. Podstawowe pojęcia: projekt, zarządzanie projektami, podstawowe parametry projektów, rodzaje projektów. 2. Środowisko projektowe. Narzędzia służące do analizy środowiska projektowego oraz zarządzania interesariuszami projektu. Model procesowy w zarządzaniu projektami. Grupy procesów w ramach zarządzania projektami. Cykl życia projektu. Wsparcie projektów. Cykl zarządzania projektem. Obszary wiedzy /tematy/ istotne w procesach zarządzania projektami. 3. Przygotowanie projektu. Definiowanie oraz inicjowanie projektu. Podstawowe działania i użyteczne techniki /m.in. matryca logiczna/. Zespół projektowy – jego organizacja, struktura, role, zakres obowiązków, kluczowe kompetencje. 4. Zespół projektowy – jego organizacja, struktura, role, zakres obowiązków, kluczowe kompetencje. Planowanie w projekcie. 5. Zarządzanie wykonaniem projektu. Sterowanie projektem. Zamknięcie projektu. Zaliczenie zajęć.
Metody oceny:
Na zaliczenie przedmiotu składają się następujące elementy: • aktywne uczestnictwo w zajęciach (elementach warsztatowych, dyskusjach), • uzyskanie pozytywnej oceny z zaliczenia pisemnego z pytaniami opisowymi lub testowymi. Ocena za przedmiot Ocena Student, który zaliczył przedmiot (moduł) wie / umie / potrafi: 3.0 Uzyskał 7 punktów na 15 możliwych punktów na kolokwium 3.5 Uzyskał 8-9 punktów na 15 możliwych punktów na kolokwium 4.0 Uzyskał 10-11 punktów na 15 możliwych punktów na kolokwium 4.5 Uzyskał 12-13 punktów na15 możliwych punktów na kolokwium 5.0 Uzyskał 14-15 punktów na 15 możliwych punktów na kolokwium
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: 1. Nowoczesne zarządzanie projektami, (red.) Michał Trocki, 2012. 2. Efektywne zarządzanie projektami: tradycyjne, zwinne, ekstremalne, Robert K. Wysocki, 2013. Literatura uzupełniająca: 1. Efektywne zarządzanie projektami: tradycyjne, zwinne, ekstremalne, Robert K. Wysocki, 2013. 2. Prince 2- skuteczne zarządzanie projektami, 2014. 3. Metodyki zarządzania projektami, Michał Trocki, 2011.
Witryna www przedmiotu:
nie dotyczy
Uwagi:
nie dotyczy

Efekty uczenia się