- Nazwa przedmiotu:
- Wprowadzenie do mechatroniki
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. inż. Stanisław Radkowski, profesor
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Mechatronika
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wymagana jest znajomość podstaw mechaniki, mechaniki płynów, elektroniki oraz informatyki.
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z budową i funkcjonalnym opisem układów mechatronicznych. Omówione zostaną sposoby integracji podukładów mechanicznych, hydraulicznych, elektrycznych i informatycznych w złożone systemy mechatroniczne oraz sposoby sterowania nimi. Przedstawione zostaną podstawy projektowania układów mechatronicznych podstawy programowe i pomiarów zarówno wielkości dynamicznych jak i wolnozmiennych wraz z praktycznymi ich realizacjami.
- Treści kształcenia:
- W: Budowa i funkcjonalny opis układów mechatronicznych. Sposoby integracji podukładów mechanicznych, hydraulicznych, elektrycznych i informatycznych w złożone systemy mechatroniczne oraz sposoby sterowania nimi. Podstawy projektowania układów mechatronicznych podstawy programowe i pomiarów zarówno wielkości dynamicznych jak i wolnozmiennych wraz z praktycznymi ich realizacjami.
- Metody oceny:
- W: Z2;
- Egzamin:
- Literatura:
- De Silva (Autor), Clarence W. de Silva (Edytor): Mechatronic Systems: Devices, Design, Control, Operation and Monitoring, CRC Press, 2008. Clarence W. de Silva: Mechatronics: An Integrated Approach, CRC Press, 2004
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się