Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Automatyka Robotyka i Informatyka Przemysłowa | Wydział Mechatroniki | 2018/2019 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Automatyka Robotyka i Informatyka Przemysłowa | Prodziekan ds. Studiów, dr inż. Adam Styk, prodziekan.studia@mchtr.pw.edu.pl, +48 22 234 8456 |
Cele:
Absolwenci Kierunku studiów Automatyka i Robotyka posiadają wiedzę z zakresu informatyki, analizy sygnałów, regulacji automatycznej, robotyki, algorytmów decyzyjnych i obliczeniowych. posiadają umiejętności korzystania z: sprzętu komputerowego w ramach użytkowania profesjonalnego oprogramowania inżynierskiego, jak i opracowywania własnych, prostych aplikacji programowania i sterowników logicznych; sieci komputerowych i sieci przemysłowych przy eksploatacji i do projektowania układów automatyki oraz systemów sterowania i systemów wspomagania decyzji. Absolwenci są przygotowani do eksploatacji, uruchamiania i projektowania systemów automatyki i robotyki w różnych zastosowaniach. Absolwenci znają język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posiadają umiejętności posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku kształcenia. Absolwenci są przygotowani do pracy w przemyśle chemicznym, budowy maszyn, metalurgicznym, przetwórstwa materiałów, spożywczym, elektrotechnicznym i elektronicznym oraz ochrony środowiska, a także w małych i średnich przedsiębiorstwach zatrudniających inżynierów z zakresu automatyki oraz technik decyzyjnych. Absolwenci są przygotowani do podjęcia studiów drugiego stopnia Na studiach stacjonarnych I kierunku Automatyka i Robotyka – na Wydziale Mechatroniki PW - kształcenie realizowane jest na dwóch specjalnościach (proponowanych także na studiach II stopnia): Specjalność Automatyka kształci studentów w zakresie projektowania i badań systemów automatyki i sterowania. Jej absolwenci są przygotowani do rozwiązywania problemów związanych z automatyzacją procesów produkcyjnych, a także do prowadzenia prac badawczych z zakresu automatyki, opracowywania i stosowania komputerowych technik projektowania, diagnostyki i automatyzacji badań eksperymentalnych, oraz do opracowywania, wdrażania i nadzoru nad eksploatacją nowoczesnych urządzeń automatyki, systemów monitoringu i sterowania procesów przemysłowych. Absolwenci są przygotowani do podjęcia pracy zarówno w przemyśle, jak i w ośrodkach naukowo-badawczych oraz na wyższych uczelniach. Robotyka jest specjalnością łączącą zagadnienia matematyki, fizyki i teorii sterowania z problemami technicznymi budowy i zastosowania robotów i manipulatorów przemysłowych. Przygotowuje studentów do rozwiązywania problemów konstrukcyjnych maszyn manipulacyjnych i robotów, projektowania ich układów sterowania oraz formułowania warunków ich zastosowań w procesie produkcyjnym. Absolwenci specjalności potrafią projektować zautomatyzowane i zrobotyzowane procesy wytwarzania, konstruować specjalistyczne roboty i manipulatory oraz prowadzić prace badawcze z zakresu robotyzacji.
Warunki przyjęć:
Przyjęcie na Wydział Mechatroniki PW: wspólne na kierunki AUTOMATYKA i ROBOTYKA oraz MECHATRONIKA + na podstawie konkursu matur wg Zasad uchwalanych przez Senat PW na dany rok akademicki. Wybór kierunku po II semestrze studiów na podstawie rankingu (średnia ważona z semestrów I-III)
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HES | HES | PODSTAWY GOSPODARKI RYNKOWEJ | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Grafika inżynierska I | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka I | 10 | 45 | 60 | 0 | 0 | 0 | 105 | sylabus |
  |   | Materiałoznawstwo | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy metrologii | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Propedeutyka informatyki | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zasady programowania strukturalnego I | 5 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Szkolenia | Szkolenia | Szkolenie BHP | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do informacji naukowej | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | sylabus |
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Obieralne | Obieralne | Podstawy techniki fotograficznej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Fizyka I | 6 | 45 | 30 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Grafika inżynierska II | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka II | 6 | 30 | 45 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Mechanika | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy Technik Wytwarzania cz.I | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wstęp do technik komputerowych | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zasady programowania strukturalnego II | 3 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język Obcy | Język Obcy | Język Obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Elektronika I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Elektrotechnika I | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Fizyka II | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka III | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Miernictwo elektryczne | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy konstrukcji urządzeń precyzyjnych I | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy Technik Wytwarzania cz.II | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | WYTRZYMAŁOŚĆ MATERIAŁÓW | 5 | 15 | 30 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | HES | HES | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Język Obcy | Język Obcy | Język Obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Obieralne | Obieralne | Nieniszczące badania obiektów dziedzictwa kulturowego | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Elektronika 2 | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Elektrotechnika II | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Optomechatronika | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki I | 5 | 45 | 15 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy konstrukcji urządzeń precyzyjnych II | 5 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy Pomiarów Współrzędnościowych | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=22 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Automatyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Automatyka | Obowiązkowe | Programowanie w systemie Matlab | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Urządzenia Pomiarowe Automatyki | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Informatyka przemysłowa
(Rozwiń)
|
||||||||||
Informatyka przemysłowa | Obowiązkowe | Metody numeryczne AiR | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody sztucznej inteligencji | 3 | 30 | 0 | 20 | 10 | 0 | 60 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Robotyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Robotyka | Obowiazkowe | Programowanie w systemie Matlab | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | SENSORYKA ROBOTÓW | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Język Obcy | Język Obcy | Język Obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Elektronika 3 | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki II | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy mechaniki płynów | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Robotyka | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie jakością | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=14 | ||||||||||
Specjalnościowe | Obowiązkowe | Przetwarzanie sygnałów | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sterowanie procesów ciągłych | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Automatyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Automatyka | Obowiązkowe | Automatyka przemysłowa | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria procesów przemysłowych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot wariantowy 1 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot wariantowy 2 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Robotronika | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy automatyki | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy czasu rzeczywistego i sieci przemysłowych | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Urządzenia wykonawcze automatyki | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=21 | ||||||||||
Specjalność: Informatyka przemysłowa
(Rozwiń)
|
||||||||||
Informatyka przemysłowa | Obowiązkowe | Podstawy systemów baz danych | 3 | 15 | 0 | 4 | 11 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Programowanie niskopoziomowe | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sieci przemysłowe | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy automatyki | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technika mikroprocesorowa | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Widzenie Maszynowe | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Wariantowe | Przedmiot wariantowy 1 | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=21 | ||||||||||
Specjalność: Robotyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Robotyka | Obowiazkowe | AKTUATORYKA ELEKTRYCZNA | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | AKTUATORYKA PNEUMOTRONICZNA | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | EFEKTORY ROBOTÓW | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | PRZEDMIOT WARIANTOWY 1 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | PRZEDMIOT WARIANTOWY 2 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Robotronika | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy czasu rzeczywistego i sieci przemysłowych | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | ZASADY BUDOWY ROBOTÓW | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=21 | ||||||||||
HES | HES | HES | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Obieralne | Obieralne | Przedmiot Obieralny Wydziałowy | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Badania nieniszczące | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Komputerowe sterowanie procesami | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy SCADA | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do MES i systemu ANSYS | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Praktyka przeddyplomowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 160 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Specjalnościowe | Obowiązkowe | Programowanie obiektowe C++ | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sterowanie procesami dyskretnymi | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Automatyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Automatyka | Obowiązkowe | Diagnostyka procesów przemysłowych | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot wariantowy 2/1 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot wariantowy 2/2 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot wariantowy 3/1 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot wariantowy 3/2 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot wariantowy 4 | 1 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Informatyka przemysłowa
(Rozwiń)
|
||||||||||
Informatyka przemysłowa | Obowiązkowe | Inżynieria oprogramowania | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy informatyczne w przemyśle | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy operacyjne | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Wariantowe | Przedmiot wariantowy 2/1 | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot wariantowy 2/2 | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Robotyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Robotyka | Obowiazkowe | AKTUATORYKA HYDROTRONICZNA | 1 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | PRZEDMIOT WARIANTOWY 2/1 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | PRZEDMIOT WARIANTOWY 2/2 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | PRZEDMIOT WARIANTOWY 3/1 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | PRZEDMIOT WARIANTOWY 3/2 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | STEROWANIE I PROGRAMOWANIE ROBOTÓW | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Obieralne | Obieralne | Przedmiot obieralny | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Hydrotronika | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria oprogramowania | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy systemów baz danych | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Programowanie w języku Java | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sterowniki programowalne PLC | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy DCS | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Praca dyplomowa | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- Ma wiedzę w zakresie matematyki; obejmującą analizę; algebrę; rachunek prawdopodobieństwa i metody statystyczne oraz elementy przekształceń całkowych; niezbędną do:a) opisu i analizy działania układów mechanicznych;b) opisu i analizy działania układów automatyki i robotyki;c) opisu i działania obwodów elektrycznych i układów elektronicznych.
- Efekt K_W02
- Ma wiedzę w zakresie fizyki; w zakresie typowym dla uniwersytetu technicznego; w tym w zakresie mechaniki klasycznej; elektrodynamiki; optyki i fotoniki; fizyki ciała stałego; niezbędną do rozumienia zjawisk fizycznych w przyrodzie i technice.
- Efekt K_W03
- Posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie mechaniki i wytrzymałości materiałów (w tym mechaniki płynów); niezbędną do projektowania struktur mechanicznych urządzeń
- Efekt K_W04
- Posiada podstawową wiedzę w zakresie informatyki; z uwzględnieniem oprogramowania biurowego; korzystania z sieci komputerowych i aplikacji internetowych; systemów i aplikacji bazodanowych.
- Efekt K_W05
- Ma uporządkowaną i podbudowaną wiedzę w zakresie metodyki i technik programowania
- Efekt K_W06
- Ma uporządkowana wiedzę na temat korzystania z komputerowego wspomagania przy rozwiązywaniu problemów technicznych.
- Efekt K_W07
- Ma uporządkowaną i podbudowaną wiedzę w zakresie elektrotechniki; układów elektronicznych analogowych i cyfrowych
- Efekt K_W08
- Posiada podstawową wiedzę w zakresie układów mikroprocesorowych i mikrokontrolerów w zastosowaniu do sterowania urządzeń
- Efekt K_W09
- Posiada uporządkowaną i podbudowaną wiedzę w zakresie automatyki i robotyki
- Efekt K_W10
- Posiada uporządkowaną i podbudowaną wiedzę w zakresie współczesnych układów napędowych stosowanych w urządzeniach automatyki i robotyki; w tym aktuatorów pneumatycznych hydraulicznych i elektrycznych
- Efekt K_W11
- Ma podstawową wiedzę w zakresie metrologii; zna i rozumie metody pomiaru wielkości fizycznych charakteryzujących pracę urządzeń; w szczególności wielkości mechanicznych i elektrycznych
- Efekt K_W12
- Ma podstawową wiedzę na temat działania oraz budowy złożonych; zintegrowanych obiektów mechaniczno-elektroniczno-informatycznych
- Efekt K_W13
- Posiada elementarną wiedzę na temat materiałów inżynierskich; w szczególności w zakresie doboru materiałów inżynierskich do zastosowań technicznych technik wytwarzania elementów i przyrządów oraz technik wytwarzania elementów i przyrządów
- Efekt K_W14
- Ma uporządkowana wiedzę na temat budowy, programowania i zastosowania programowalnych układów sterowania
- Efekt K_W15
- Ma uporządkowana wiedzę na temat sensorów oraz innych urządzeń pomiarowych wykorzystywanych w systemach automatyki i robotyki
- Efekt K_W16
- Orientuje się w bieżącym stanie oraz tendencjach rozwojowych w automatyce i robotyce
- Efekt K_W17
- Ma elementarną wiedzę na temat cyklu życia urządzeń i systemów wykorzystywanych w automatyce i robotyce
- Efekt K_W18
- Ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych;ekonomicznych; prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w zakresie automatyzacji i robotyzacji procesów
- Efekt K_W19
- Ma podstawową wiedzę z zakresu systemów optomechatronicznych w skali makro i mikro stosowanych w inteligentnych wyrobach i procesach prtzemysłowych
- Efekt K_W20
- Ma elementarną wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej oraz prawa patentowego
- Efekt K_W21
- Ma elementarną wiedzę w zakresie zarządzania; w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
- Efekt K_W22
- Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury; baz danych i innych źródeł; potrafi integrować informacje; wyciągać z nich wnioski a następnie formułować opinie
- Efekt K_U02
- Potrafi przygotować w języku polskim dokumentację zadania inżynierskiego i opis jego wyników i przedstawić je za pomocą różnych technik; w szczególności umie opracowywać schematy blokowe urządzeń systemów i dokumentację techniczną podzespołów.
- Efekt K_U03
- Potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację ustną poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego
- Efekt K_U04
- Posługuje się językiem angielskim lub innym językiem międzynarodowym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się; czytania ze zrozumieniem dokumentacji technicznej i źródeł informacji oraz przygotowania prezentacji ustnej dotyczącej zagadnień dotyczących mechatroniki
- Efekt K_U05
- Ma umiejętność samokształcenia i pogłębiania kwalifikacji
- Efekt K_U06
- Potrafi zastosować narzędzia matematyczne do opisu i analizy zagadnień mechanicznych; elektrycznych i elektronicznych oraz w obszarze automatyki
- Efekt K_U07
- Potrafi wykorzystać prawa fizyki w technice oraz projektowaniu, wtwarzaniu i eksploatacji urządzeń automatyki
- Efekt K_U08
- Potrafi posługiwać się procedurami numerycznymi na potrzeby rozwiązywania problemów inżynierskich
- Efekt K_U09
- Ma umiejętność programowania proceduralnego i obiektowego
- Efekt K_U10
- Potrafi wykorzystywać sieci komputerowe i telekomunikacyjne
- Efekt K_U11
- Potrafi opracowywać i wykorzystywać bazy danych
- Efekt K_U12
- Potrafi wykorzystywać metody sztucznej inteligencji w budowie systemów automatyki i robotyki
- Efekt K_U13
- Potrafi dokonywać analizy i przetwarzania sygnałów ciągłych i dyskretnych w czasie
- Efekt K_U14
- Potrafi dokonywać analizy i opisu systemów liniowych
- Efekt K_U15
- Potrafi rozróżnić podstawowe struktury układów sterowania
- Efekt K_U16
- Potrafi opisać i dokonać analizy prostego liniowego układu dynamicznego w dziedzinie czasu i zmiennej zespolonej
- Efekt K_U17
- Potrafi zbadać i ocenić stabilność układów automatyki
- Efekt K_U18
- Potrafi projektować prosty układ regulacji metodami częstotliwościowymi
- Efekt K_U19
- Potrafi dobrać nastawy regulatora PID
- Efekt K_U20
- Potrafi projektować manipulatory i roboty zbudowane ze standardowych podzespołów
- Efekt K_U21
- Potrafi projektować oraz zaimplementować układ sterowania robotem
- Efekt K_U22
- Potrafi zaprojektować proste układy elektroniczne przeznaczone do zastosowania w urządzeniach automatyki i robotyki
- Efekt K_U23
- Umie projektować ciągłe i dyskretne układy regulacji procesami ciągłymi ze sprzężeniem od wyjścia lub zmiennych stanu
- Efekt K_U24
- Potrafi poddawać analizie problemy występujące w sterowaniu procesami dyskretnymi
- Efekt K_U25
- Potrafi opracowywać proste modele symulacyjne procesów dyskretnych
- Efekt K_U26
- Potrafi projektować; implementować i integrować systemy pracujące w czasie rzeczywistym
- Efekt K_U27
- Potrafi wykonać podstawową analizę ekonomiczną przedsięwzięcia inżynierskiego
- Efekt K_U28
- Potrafi przy formułowaniu i realizacji zadań inzynierskich w obszarze urządzeń automatyki i robotyki zwracać uwagę na aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- Rozumie potrzebę (i zna formy ciągłego dokształcania: studia 2 i 3 stopnia; studia podyplomowe; kursy) podnoszenia kompetencji zawodowych; społecznych i osobistych – w odniesieniu do samego siebie i innych osób
- Efekt K_K02
- Zna i rozumie pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej w obszarze automatyki i robotyki; a w szczególności aspekt społeczny automatyzacji i robotyzacji oraz jej wpływ na rynek pracy
- Efekt K_K03
- Jest świadomy roli absolwenta Politechniki Warszawskiej i Wydziału Mechatroniki w sensie popularyzacji wiedzy w zakresie automatyki i robotyki w społeczeństwie
- Efekt K_K04
- Ma świadomość odpowiedzialności za prace własną i zespołu; którego jest członkiem i zachowuje się w sposób profesjonalny i zgodny z etyką zawodową
- Efekt K_K05
- Potrafi funkcjonować w sposób przedsiębiorczy