Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Inzynieria Chemiczna i Procesowa | Wydział Inżynierii Chemicznej i Procesowej | 2011/2012 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Inzynieria Chemiczna i Procesowa | brak |
Cele:
Absolwent powinien posiadać wiedzę ogólną z zakresu nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych oraz umiejętności wykorzystania jej w pracy zawodowej i życiu z zachowaniem zasad prawnych i etycznych. Absolwent powinien: rozumieć oraz umieć interpretować i opisać zjawiska i procesy inżynierii chemicznej i procesowej; rozumieć podstawowe zasady i prawa leżące u podstaw inżynierii chemicznej i procesowej i umieć wykorzystać je do rozwiązywania problemów inżynierii chemicznej i procesowej; zrozumieć przebieg procesów w stanie stacjonarnym i niestacjonarnym oraz podstawy kontroli i bezpiecznego prowadzenia procesów; umieć planować i prowadzić badania, korzystać z przyrządów pomiarowych oraz interpretować uzyskane wyniki; rozumieć podstawy inżynierii produktu; rozumieć podstawy technologii zrównoważonych i ochrony środowiska; umieć korzystać z podstawowego oprogramowania komercyjnego i przygotowywać własne, proste programy; rozumieć zasady projektowania procesów i aparatów; umieć korzystać z literatury fachowej i baz danych oraz umieć przygotowywać kalkulację kosztów procesowych. Absolwent studiów powinien być przygotowany do: komunikowania się z otoczeniem, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych środków komunikacji i prezentacji oraz języka specjalistycznego z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej; pracy zespołowej, w tym pracy grupowej w zespołach multi-dyscyplinarnych; stosowania zasad odpowiedzialności zawodowej; kształcenia ustawicznego oraz powinien znać język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Absolwent powinien by przygotowany do pracy w: biurach inżynierskich i pracowniach projektowych, różnych gałęziach przemysłu przetwórczego, przemyśle – chemicznym, farmaceutycznym, spożywczym, kosmetycznym, metalurgicznym, energetycznym, maszynowym, elektronicznym – oraz drobnej wytwórczo ci. Powinien być przygotowany do pracy w administracji oraz do prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej. Absolwent powinien być przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia.
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HES | HES | HES | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Chemia Nieorganiczna | 5 | 45 | 15 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Fizyka I | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Grafika inżynierska | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka 1 | 9 | 900 | 900 | 0 | 0 | 0 | 120 | sylabus |
  |   | Podstawy Nauki o Materiałach 1 | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy obliczeń inżynierskich 1 | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia informacyjna | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | HES | HES | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Język Obcy | Język Obcy | Język Obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Podstawy obliczeń inżynierskich2 | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Chemia Nieorganiczna | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Elektrotechnika i elektronika | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fizyka II | 5 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Matematyka 2 | 7 | 675 | 675 | 0 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | HES | HES | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Język Obcy | Język Obcy | Język Obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Przedmiot obieralny | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Hydraulika | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wstęp do Inżynierii Chemicznej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Chemia analityczna | 4 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Chemia fizyczna 1 | 7 | 60 | 45 | 0 | 0 | 0 | 105 | sylabus |
  |   | Chemia organiczna | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Matematyka 3 | 3 | 450 | 450 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język Obcy | Język Obcy | Język Obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Przedmiot obieralny | 4 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Termodynamika procesowa | 6 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Wymiana ciepła | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
∑=15 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Chemia Fizyczna 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Chemia organiczna | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Fizyka 3 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Informatyka | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obieralne | Przedmiot obieralny | 9 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 135 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Kinetyka procesowa | 7 | 45 | 0 | 0 | 30 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Procesy Podstawowe | 7 | 30 | 0 | 0 | 45 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Termodynamika procesowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zapobieganie pożarom i wybuchom | 1 | 225 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obieralne | Przedmiot obieralny | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Aparatura procesowa | 11 | 900 | 0 | 0 | 450 | 0 | 150 | sylabus |
  |   | Kinetyka procesowa | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy biotechnologii | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy ochrony środowiska | 2 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Procesy Podstawowe | 6 | 30 | 0 | 0 | 45 | 0 | 75 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Automatyka | 3 | 225 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka 4 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obowiązkowe | Inżynieria Reaktorów chemicznych | 7 | 900 | 0 | 0 | 675 | 0 | 105 | sylabus |
  |   | Podstawy technologii chemicznej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Praca dyplomowa | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 150 | sylabus |
  |   | Procesy rozdzielania | 6 | 45 | 0 | 0 | 45 | 0 | 90 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- Efekt K_W02
- Efekt K_W03
- Efekt K_W04
- Efekt K_W05
- Efekt K_W06
- Efekt K_W07
- Efekt K_W08
- Efekt K_W09
- Efekt K_W10
- Efekt K_W12
- Efekt K_W13
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- Efekt K_U02
- Efekt K_U03
- Efekt K_U05
- Efekt K_U06
- Efekt K_U07
- Efekt K_U08
- Efekt K_U09
- Efekt K_U10
- Efekt K_U11
- Efekt K_U12
- Efekt K_U13
- Efekt K_U14
- Efekt K_U15
- Efekt K_U16
- Efekt K_U17
- Efekt K_U18
- Efekt K_U19
- Efekt K_U20
- Efekt K_U21
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- Efekt K_K02
- Efekt K_K03
- Efekt K_K04
- Efekt K_K05