- Nazwa przedmiotu:
- Komunikacja w działalności gospodarczej
- Koordynator przedmiotu:
- dr Marlena Piekut
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Ekonomia
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- WK 21.1/1
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Celem zajęć jest uświadomienie roli, jaką komunikacja odgrywa w życiu zawodowym oraz kształcenie umiejętności efektywnego porozumiewania się w różnorodnych sytuacjach.
- Treści kształcenia:
- 1.Istota i proces komunikowania się. Elementy i cechy procesu komunikowania się (4 h).
2.Wymiary komunikowania się i sieci komunikacji (2 h).
3.Formy komunikowania się: symetryczne, niesymetryczne, jednokierunkowe, dwukierunkowe, formalne, nieformalne, obronne, podtrzymujące (1 h).
4.Komunikowanie się werbalne (2 h).
5.Komunikowanie się niewerbalne (2 h).
6.Komunikowanie się pisemne (1 h).
7.Techniki autoprezentacji, budowanie dobrych relacji z rozmówcami (1 h).
8.Komunikowanie się marketingowe przedsiębiorstwa z otoczeniem: reklama, promocja osobista, promocja sprzedaży, public relations. Badania marketingowe jako element komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem (4 h).
9.Wykorzystanie komunikacji w negocjacjach (2 h).
10.Techniki grupowego komunikowania się w organizacji. Metody porozumiewania się w organizacji ukierunkowane na zwiększenie partycypacji pracowników oraz polepszenie przepływu informacji w organizacji (5 h).
- Metody oceny:
- Forma zaliczenia przedmiotu - test składający się z 40 pytań wielokrotnego wyboru. Warunek zaliczenia przedmiotu - udzielenie prawidłowych odpowiedzi przynajmniej na 50% pytań.
Sposób przeliczenia punktów na ocenę:
36 – 40 prawidłowych odpowiedzi w teście - bardzo dobry
32 – 35 prawidłowych odpowiedzi w teście - dobry plus
28 – 31 prawidłowych odpowiedzi w teście - dobry
24 – 27 prawidłowych odpowiedzi w teście - dostateczny plus
20 – 23 prawidłowych odpowiedzi w teście - dostateczny
Godziny konsultacji zgodnie z planem ustalanym w danym semestrze
- Egzamin:
- Literatura:
- 1.Potocki A., Winkler R., Żbikowska A. 2003: Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych. Difin, Warszawa
2.Stankiewicz J. 2006: Komunikowanie się w organizacji. Wydawnictwo Astrum, Wrocław
3.Blythe J. 2002: Komunikacja marketingowa. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
4.Dobek-Ostrowska B. 2004: Podstawy komunikowania społecznego. Wydawnictwo Astrum, Wrocław
5.Gesteland R. 2000: Różnice kulturowe z zachowania w biznesie. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
6.Głodowski W. 2006: Komunikowanie interpersonalne. Hansa Communication, Warszawa
7.Kiełtyka L. 2002: Komunikacja w zarządzaniu. Techniki, narzędzia i formy przekazu informacji. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się