Nazwa przedmiotu:
Interfejs człowiek komputer z elementami biometrii
Koordynator przedmiotu:
dr inż.. Andrzej Majkowski, amajk@iem.pw.edu.pl, tel.+482223473-57; dr hab. inż. Dariusz Sawicki, dasa@iem.pw.edu.pl,+48222347328; mgr inż. Marcin Godziemba-Maliszewski, m.maliszewski@iem.pw.edu.pl, +
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Elektrotechnika
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
0
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium15h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Multimedia i interfejs człowiek-komputer
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Umiejętność projektowania interfejsu użytkownika i stosowania technik biometrycznych
Treści kształcenia:
Zajęcia wymagają realizacji zestawu różnych zadań związanych z interfejsem. Obejmują: Problemy odbioru barw i percepcji rysunku. Problemy odbioru dźwięków i sterowania kartami dźwiękowymi. Problemy tworzenia interfejsu w określonym i zdefiniowanym środowisku. Zasady tworzenia stron www. Korzystanie z bibliotek obsługujących interfejs. Podstawy biometrii. Algorytmy rozpoznawania cech indywidualnych w biometrii
Metody oceny:
Egzamin:
Literatura:
1. Maruszewski T.: Psychologia poznania. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2002 2. Pastuszak W.: Barwa w grafice komputerowej. PWN 2000 3. Ozimek E.: Dźwięk i jego percepcja. Aspekty fizyczne i psychologiczne. PWN 2002 4. Jain A.K. (ed): Biometrics. Personal Identification in Networked Society. Kluwer Academic Publishers 2002 5. Preece J., Rogers Y., Sharp H.: Interaction Design: Beyond Human – Computer Interaction. John Wiley & Sons, Inc 2002
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się