- Nazwa przedmiotu:
- Negocjacje
- Koordynator przedmiotu:
- Mgr Sylwia Michalska, asystent
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Geodezja i Kartografia
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2010/2011
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Brak wymagań co do wcześniejszego przygotowania – kurs ma charakter podstawowy
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- W trakcie kursu studenci zdobywają wiedzę o genezie, przebiegu i dynamice konfliktu, a także
praktyczne umiejętności, które pozwalają poprawić zdolności komunikacyjne. Poznają także
techniki rozwiązywania konfliktów takie jak mediacje i negocjacje.
- Treści kształcenia:
- Zajęcia dzielą się na trzy podstawowe części. Pierwsza z nich poświęcona jest zjawisku jakim
jest konflikt – jego przyczynom, poziomom, przebiegowi, dynamice. Studenci poznają
podstawowe definicje konfliktu oraz różne sposoby radzenia sobie z sytuacjami
konfliktowymi. Druga część zajęć poświęcona jest komunikacji, która, prowadzona
nieumiejętnie, często bywa przyczyną konfliktów. Studenci poznają podstawowe błędy
komunikacyjne, prowadzące do nieporozumień i konfliktów, a następnie, w formie
warsztatowej ćwiczą własne umiejętności komunikacyjne. Trzecia część cyklu wykładów
poświęcona jest technikom mediacji i negocjacji. Studenci poznają teorię prowadzenia różnych
stylów negocjacji, a następnie, w trakcie cyklu zajęć warsztatowych trenują własne
umiejętności negocjacyjne.
- Metody oceny:
- Podstawą zaliczenia na ocenę jest zaliczenie pisemne, składające się z 5 pytań otwartych i
dwóch testowych.
- Egzamin:
- Literatura:
- R. Cialdini „Wywieranie wpływu na ludzi”, Fiszer, Ury, atton „Dochodząc do TAK”, Ury
„Odchodząc od NIE”
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się