- Nazwa przedmiotu:
- Badania marketingowe
- Koordynator przedmiotu:
- Dr Maria Gasińska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- wspólna
- Kod przedmiotu:
- BAMAR
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Zajęcia - 15 h.; Praca własna studenta: przygotowanie teoretyczne do własnego projektu badania marketingowego - 20 h., własny projekt badania marketingowego - 25 h.; Razem 60 h. - 2 ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 15 h. - 0,5 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 45 h. - 0,5 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Słowa kluczowe (prerekwizyty):
rynek i jego typy; przedsiębiorstwo; zarządzanie przedsiębiorstwem; funkcje przedsiębiorstwa; analiza SWOT; analizy portfelowe; konkurencja i jej rodzaje konkurencji; analiza strategiczna firmy; pozycja konkurencyjna, badanie rynkowe; marketing; orientacja marketngowa; konsumenci i nabywcy; produkt, cena, dystrybucja i promocja jako instrumenty marketingu mix; System Informacji Marketingowej; badanie marketingowe; kwestionariusz; ankieta; hipoteza badawcza; grupa docelowa; badanie pierwotne; badanie wtórne; firmy badawcze; wywiadownie gospodarcze; biznes plan; plan marketingowy.
- Limit liczby studentów:
- zgodnie z liczebnością grupy dziekańskiej
- Cel przedmiotu:
- Opanowanie podstawowych metod i praktycznych sposobów postępowania badawczego mającego na celu wykonanie rozpoznania rynkowego lub badania marketingowego. Pozyskane umiejętności pozwolą uczestniczyć w całym cyklu badawczym lub rozumieć jego istotę i potrzebę w przypadku wykonawstwa zewnętrznego.
- Treści kształcenia:
- Ćwiczenia
1. SIM, przesłanki prowadzenia i funkcje badań marketinfowych. Badania marketingowe dla potrzeb planu marketingowego i biznes planu.
2. Badania marketingowe a badania rynku. Pojęcie i klasyfikacja badań marketingowych.
3. Projektowanie badania marketingowego. Etapy badania marketingowego a własny projekt badania.
4. Wybór metody i techniki badania. Dobór próby do badania bezpośredniego.
5. Dobór i opracownie narzędzia badawczego. Kwestionariusz. Badanie pilotażowe.
6. Organizacja pomiaru w badaniu marketingowym.
7. Analiza wyników badania.
8. Raport z badania marketingowego.
9. Rynek badań marketingowych. Etyczne aspekty badań marketingowych
10. Praca zaliczeniowa (własny projekt badania marketingowego
- Metody oceny:
- Opracowanie własnego projektu badania marketingowego.
Prezentacja projektu badania marketingowego
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- xxxxxx
- Witryna www przedmiotu:
- XXXXX
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W06
- Ma usystematyzowaną wiedzę z zakresu organizacji badania marketingowego oraz kryteriów podziału i specyfiki poszczegolnych typów badań.
Weryfikacja: Własny projekt badania marketingowego (wybór metody i techniki badawczej z uzasadnieniem )
Powiązane efekty kierunkowe:
Wpisz opis
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11
- Efekt K_W01
- Ma usystematyzowaną wiedzę z zakresu metod doboru próby, rodzajów i budowy narzędzi badawczych, analizy i interpretacji danych, sposobów opracowania raportu z badań
Weryfikacja: Własny projekt badania marketingowego (włściwa metoda doboru próby, opracowanie narżędzia badawczego)
Powiązane efekty kierunkowe:
Wpisz opis
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U09
- Umie podejmować decyzję i uzasadnić celowość przeprowadzenia badania marketingowego
Weryfikacja: Własny projekt badania marketingowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt K_U03
- Potrafi zlecić i zorganizować badanie marketingowe oraz uczestniczyć w badaniu marketingowym
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
Wpisz opis
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U02, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16
- Efekt K_U10
- Potrafi opracować i zaprezentować własny projekt badania marketingowego
Weryfikacja: Własny projekt badania marketingowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Wpisz opis
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U02, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K07
- Potrafi skutecznie realizować projekty programistyczno-wdrożeniowe z zakresu badań marketingowych
Weryfikacja: Własny projekt badania marketingowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Wpisz opis
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07, T2A_K07
- Efekt K_K05
- Rozumie potrzebę zachowania standardów etycznych w badaniach marketingowych
Weryfikacja: Własny projekt badania marketingowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Wpisz opis
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07, T2A_K07
- Efekt K_K06
- Potrafi publicznie zaprezentować wyniki własnej pracy i uczestniczyć w publicznej dyskusji nad prezentacją innych studentów
Weryfikacja: Wlasny projekt badań marketingowych (publiczna prezentacja projektu i udział w publicznych dyskusjach nad wynikami pracy innych studentów)
Powiązane efekty kierunkowe:
Wpisz opis
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07, T2A_K07