Nazwa przedmiotu:
Badania marketingowe
Koordynator przedmiotu:
Dr Maria Gasińska
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
wspólna
Kod przedmiotu:
BAMAR
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2011/2012
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Zajęcia - 15 h.; Praca własna studenta: przygotowanie teoretyczne do własnego projektu badania marketingowego - 20 h., własny projekt badania marketingowego - 25 h.; Razem 60 h. - 2 ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
15 h. - 0,5 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
45 h. - 0,5 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Słowa kluczowe (prerekwizyty): rynek i jego typy; przedsiębiorstwo; zarządzanie przedsiębiorstwem; funkcje przedsiębiorstwa; analiza SWOT; analizy portfelowe; konkurencja i jej rodzaje konkurencji; analiza strategiczna firmy; pozycja konkurencyjna, badanie rynkowe; marketing; orientacja marketngowa; konsumenci i nabywcy; produkt, cena, dystrybucja i promocja jako instrumenty marketingu mix; System Informacji Marketingowej; badanie marketingowe; kwestionariusz; ankieta; hipoteza badawcza; grupa docelowa; badanie pierwotne; badanie wtórne; firmy badawcze; wywiadownie gospodarcze; biznes plan; plan marketingowy.
Limit liczby studentów:
zgodnie z liczebnością grupy dziekańskiej
Cel przedmiotu:
Opanowanie podstawowych metod i praktycznych sposobów postępowania badawczego mającego na celu wykonanie rozpoznania rynkowego lub badania marketingowego. Pozyskane umiejętności pozwolą uczestniczyć w całym cyklu badawczym lub rozumieć jego istotę i potrzebę w przypadku wykonawstwa zewnętrznego.
Treści kształcenia:
Ćwiczenia 1. SIM, przesłanki prowadzenia i funkcje badań marketinfowych. Badania marketingowe dla potrzeb planu marketingowego i biznes planu. 2. Badania marketingowe a badania rynku. Pojęcie i klasyfikacja badań marketingowych. 3. Projektowanie badania marketingowego. Etapy badania marketingowego a własny projekt badania. 4. Wybór metody i techniki badania. Dobór próby do badania bezpośredniego. 5. Dobór i opracownie narzędzia badawczego. Kwestionariusz. Badanie pilotażowe. 6. Organizacja pomiaru w badaniu marketingowym. 7. Analiza wyników badania. 8. Raport z badania marketingowego. 9. Rynek badań marketingowych. Etyczne aspekty badań marketingowych 10. Praca zaliczeniowa (własny projekt badania marketingowego
Metody oceny:
Opracowanie własnego projektu badania marketingowego. Prezentacja projektu badania marketingowego
Egzamin:
tak
Literatura:
xxxxxx
Witryna www przedmiotu:
XXXXX
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt K_W06
Ma usystematyzowaną wiedzę z zakresu organizacji badania marketingowego oraz kryteriów podziału i specyfiki poszczegolnych typów badań.
Weryfikacja: Własny projekt badania marketingowego (wybór metody i techniki badawczej z uzasadnieniem )
Powiązane efekty kierunkowe: Wpisz opis
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11
Efekt K_W01
Ma usystematyzowaną wiedzę z zakresu metod doboru próby, rodzajów i budowy narzędzi badawczych, analizy i interpretacji danych, sposobów opracowania raportu z badań
Weryfikacja: Własny projekt badania marketingowego (włściwa metoda doboru próby, opracowanie narżędzia badawczego)
Powiązane efekty kierunkowe: Wpisz opis
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt K_U09
Umie podejmować decyzję i uzasadnić celowość przeprowadzenia badania marketingowego
Weryfikacja: Własny projekt badania marketingowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt K_U03
Potrafi zlecić i zorganizować badanie marketingowe oraz uczestniczyć w badaniu marketingowym
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe: Wpisz opis
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U02, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16
Efekt K_U10
Potrafi opracować i zaprezentować własny projekt badania marketingowego
Weryfikacja: Własny projekt badania marketingowego
Powiązane efekty kierunkowe: Wpisz opis
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U02, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K_K07
Potrafi skutecznie realizować projekty programistyczno-wdrożeniowe z zakresu badań marketingowych
Weryfikacja: Własny projekt badania marketingowego
Powiązane efekty kierunkowe: Wpisz opis
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07, T2A_K07
Efekt K_K05
Rozumie potrzebę zachowania standardów etycznych w badaniach marketingowych
Weryfikacja: Własny projekt badania marketingowego
Powiązane efekty kierunkowe: Wpisz opis
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07, T2A_K07
Efekt K_K06
Potrafi publicznie zaprezentować wyniki własnej pracy i uczestniczyć w publicznej dyskusji nad prezentacją innych studentów
Weryfikacja: Wlasny projekt badań marketingowych (publiczna prezentacja projektu i udział w publicznych dyskusjach nad wynikami pracy innych studentów)
Powiązane efekty kierunkowe: Wpisz opis
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07, T2A_K07