- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski A1
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Roman Gąsecki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty wspólne dla Wydziału
- Kod przedmiotu:
- WN1A_01/01
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2012/2013
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Ćwiczenia 20h;
Przygotowanie się do zajęć 15h;
Zapoznanie się ze wskazaną literaturą 15h;
Przygotowanie do zaliczenia 10h;
Przygotowanie do kolokwium 15h;
Razem 75h = 3 ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Ćwiczenia - 20h; Razem 20h = 0,8 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia300h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- język polski – rozumienie podstaw gramatyki; język angielski – nie ma wymagań
- Limit liczby studentów:
- Lektorat: 12-24
- Cel przedmiotu:
- Lektorat jest kursem nauki języka angielskiego od początku i obejmuje podstawy języka. Celem jest opanowanie biernej znajomości języka angielskiego na poziomie elementarnym. Studenci winni radzić sobie z rozumieniem tekstów pisanych, obejmujących różne zagadnienia życia codziennego, jak również z zakresu kultury i geografii Wielkiej Brytanii. W zakresie mówienia oczekuje się poprawnego reagowania na zadane pytania i nawiązywania rozmowy według podanego wzoru. Umiejętność pisania ogranicza się do wytworzenia CV, wypełniania formularzy, redagowania prostych listów, prostych podań o pracę, krótkich opisów miejsc i wydarzeń, wiadomości e-mail, oraz pocztówek.
- Treści kształcenia:
- C1. Unit 1 “Hello everybody!”: personal pronouns and possessive adjectives I /my, you/your, he/his; verb to be affirmatives, My
name’s …; I’m …; What’s your name?” , everyday objects, a/an, jobs; numbers 0-10, plural nouns, the alphabet: How do
you spell …?, countries: Where are you from?, introducing yourself
C2. Unit 2 “Meeting people”: verb to be questions and negatives, short answers, possessive ‘s: family members, opposite adjectives:
old-young, food and drink: Can I have …?, How much is …?, talking about yourself and your family, reading and writing:
an email
C3. Unit 3 “The world of work”: Present Simple with he, she and it – affirmatives, questions and negatives, Question words: how,
whose, where, daily routine verbs, jobs, telling the time, asking about a friend or relative, reading about 3rd person singular
in Present Simple Tense, writing: using subject and object pronouns, using possessive adjectives
- Metody oceny:
- 1. Formalnym warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczne uczęszczanie na zajęcia językowe; dopuszcza się nieobecność nieusprawiedliwioną maksymalnie na dwóch zajęciach. Nieobecności nie mogą mieć miejsca (poza przypadkami losowymi) na zajęciach, na których wyznaczone jest kolokwium.
2. Kontroli obecności oraz usprawiedliwienia nieobecności dokonuje lektor prowadzący zajęcia w danej grupie. Student jest zobowiązany przynieść usprawiedliwienie nieobecności w ciągu dwóch kolejnych zjazdów; po tym czasie usprawiedliwienie nie będzie uwzględniane.
3. Student ma obowiązek posiadać na zajęciach swój podręcznik i inne materiały wskazane przez wykładowcę.
4. Aby uzyskać zaliczenie semestru, student musi wykazać się opanowaniem w dostatecznym stopniu materiału nauczania zgodnego ze standardowym programem ustalonym dla danego języka i poziomu. Stopień opanowania materiału oceniany jest na podstawie: wypowiedzi ustnych i przygotowanych prezentacji, krótkich sprawdzianów pisemnych z poszczególnych partii materiału, pisemnych prac kontrolnych (co najmniej jednej w semestrze), prac domowych (i innych prac dodatkowych zleconych przez wykładowcę).
5. Metody dydaktyczne: zapamiętywanie wyrażeń i wzorów zdaniowych; przypomnienie znanych struktur, utrwalenie w ćwiczeniach i w tekstach, poznanie trudniejszych struktur zdaniowych; praca z tekstem czytanym; rozumienie ze słuchu, odpowiedzi na pytania, budowanie krótkich wypowiedzi w rozmowie, konstruowanie własnej wypowiedzi na dany temat; tłumaczenie na polski i na angielski; rozwiązywanie ćwiczeń leksykalno-gramatycznych; poznawanie słownictwa fachowego, mówienie o własnym stanowisku pracy.
6. Wpis oceny uzyskuje się na ostatnim zajęciu w semestrze (niezbędny jest indeks i karta); w przypadku niespełnienia warunków uzyskania oceny w tym terminie, student ma prawo ubiegać się o uzyskanie zaliczenia w sesji egzaminacyjnej.
7. W przypadku niezaliczenia przedmiotu w wyznaczonych terminach student otrzymuje ocenę 2.0 i nie nalicza się punktów ECTS. Dalsze decyzje podejmuje Dziekan.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Soars, L. and J. Soars. New Headway Elementary Third Edition. Oxford University Press 2006
2. Dooley, J. and V. Evans. Grammarway. EGIS 1999
3. Murphy, R. Essential Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge 2003
4. Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press. Oxford 1998
5. Fisiak, J.(et al.). Słownik współczesny angielsko-polski i polsko-angielski. Harlow 2006
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- Przedmiot uczony jest w bloku, dla studentów różnych kierunków, którzy dotąd uczyli się innego języka obcego lub język angielski znają na poziomie początkującym.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01_01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w języku angielskim, dokonywać ich interpretacji i wyciągać wnioski.
Weryfikacja: Przygotowanie samodzielne tematu wypowiedzi ustnej lub pisemnej (C1 - C15).
Powiązane efekty kierunkowe:
B1A_U01_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01
- Efekt U01_03
- Potrafi wyszukać odpwiednie teksty źródłowe i skorzystać z nich.
Weryfikacja: Streszczanie dłuższych fragmentów tekstu; wyszukiwanie szczegółowych informacji w nowym tekście; logiczne dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu ( C1 - C15).
Powiązane efekty kierunkowe:
B1A_U01_03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01
- Efekt U03_01
- Potrafi napisać streszczenie tekstu lub raport, uwzględniający wskazane zagadnienia lub najważniejsze informacje.
Weryfikacja: Pisanie raportu (C1 - C15)
Powiązane efekty kierunkowe:
B1A_U03_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03
- Efekt U06_01
- Potrafi zrozumieć standardowe wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego, akademickiego i zawodowego. Rozumie dłuższe wypowiedzi, np. główne zagadnienia wykładu, przemówienia, prezentacji i dyskusji (pod warunkiem, że zna tematykę wypowiedzi). Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces technologiczny. Potrafi napisać krótki tekst, przedstawiając najważniejsze informacje oraz argumenty za i przeciw. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych, zadaje pytania lub odpowiada na zadane pytania.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień za zajęciach; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu z nagrań dołączonych do podręcznika. Zachęcanie do słuchania tekstów oryginalnych (anglojęzyczne serwisy informacyjne, filmy w wersji oryginalnej) (C1 - C15). Odpowiadanie na py
Powiązane efekty kierunkowe:
B1A_U06_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U06
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01_01
- Rozumie konieczność kontynuowania nauki języka angielskiego po studiach, szczególnie w kierunku swojej specjalności inżynierskiej.
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
B1A_K01_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01
- Efekt K07_01
- Ma wyobrażenie o funkcjonowaniu w środowisku typowym dla obszaru języka angielskiego.
Weryfikacja: Przedstawianie (ilustrowanych) tekstów popularnonaukowych na temat Wielkiej Brytanii i USA, jak również typowych zachowań, zwrotów, zapytań i reakcji w miejscach, typu: sklep, hotel, urząd, rozmowa telefoniczna (C1 - C15)
Powiązane efekty kierunkowe:
B1A_K07_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K07