- Nazwa przedmiotu:
- Laboratorium podstaw automatyki i robotyki
- Koordynator przedmiotu:
- Wieńczysław KOŚCIELNY
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Biomedyczna
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty techniczne
- Kod przedmiotu:
- LAUR
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2012/2013
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 25
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium15h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z zakresu przedmiotów Podstawy automatyki i Podstawy robotyki
- Limit liczby studentów:
- 72
- Cel przedmiotu:
- Nabycie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy teoretycznej zdobytej w ramach przedmiotów Podstawy automatyki i Podstawy robotyki.
- Treści kształcenia:
- Ćwiczenia laboratoryjne:
- PAR1 "Identyfikacja własności obiektów regulacji",
- PAR2 "Badanie jednoobwodowego układu regulacji poziomu cieczy w zbiorniku otwartym",
- PAR3 "Projektowanie stykowo-przekaźnikowych i bramkowych układów przełączających",
- PAR4 "Projektowanie pneumotronicznych układów sekwencyjnych",
- PAR5 "Budowa, sterowanie i programowanie robota".
- Metody oceny:
- Ocena na podstawie sprawdzianu wiedzy z zakresu poszczególnych ćwiczeń i bieżącej pracy studentów na zajęciach.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- - Holejko D.: Laboratorium podstaw automatyki i robotyki - instrukcja do ćwiczenia PAR1 "Identyfikacja własności obiektów regulacji" dla studentów kierunku Inżynieria Biomedyczna, ss. 21,
- Holejko D.: Laboratorium podstaw automatyki i robotyki - instrukcja do ćwiczenia PAR2 "Badanie jednoobwodowego układu regulacji poziomu cieczy w zbiorniku otwartym" dla studentów kierunku Inżynieria Biomedyczna, ss. 20,
- Kościelny W.: Laboratorium podstaw automatyki i robotyki - instrukcja do ćwiczenia PAR3 "Projektowanie stykowo-przekaźnikowych i bramkowych układów przełączających" dla studentów kierunku Inżynieria Biomedyczna, ss. 15,
- Kościelny W.: Laboratorium podstaw automatyki i robotyki - instrukcja do ćwiczenia PAR4 "Projektowanie pneumotronicznych układów sekwencyjnych" dla studentów kierunku Inżynieria Biomedyczna, ss. 24,
- Kościelny W.: Laboratorium podstaw automatyki i robotyki - instrukcja do ćwiczenia PAR5 "Budowa, sterowanie i programowanie robota" dla studentów kierunku Inżynieria Biomedyczna, ss. 14,
- Instrukcja użytkowania programu COSIROP 95; programowanie robota RV-M1 firmy Mitsubishi, ss. 46
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil praktyczny - wiedza
- Efekt T1A_W01, T1A_W06, T1A_W07, T1P_W01
- Posiada wiedzę praktyczną w zakresie projektowania i obsługi układów regulacji, układów sterowania procesami dyskretnymi, stanowisk zrobotyzowanych.
Weryfikacja: Na podstawie pracy na stanowiskach laboratoryjnych i wyników realizowanych zadań praktycznych.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil praktyczny - umiejętności
- Efekt Na podstawie pracy na stanowiskach laboratoryjnych i wyników realizowanych zadań praktycznych
- Posiada umiejętność projektowania i obsługi prostych układów regulacji, układów sterowania procesami dyskretnymi, stanowisk zrobotyzowanych.
Weryfikacja: T1A_U05, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U16
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil praktyczny - kompetencje społeczne
- Efekt T1A_K01, T1A_K01, T1P_K03
- Potrafi pracować w zespole
Weryfikacja: Na podstawie pracy na stanowiskach laboratoryjnych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt T1A_W01, T1A_W03
- Posiada wiedzę teotetyczną w zakresie funkcjonowania układów regulacji, układów sterowania procesami dyskretnymi i robotami
Weryfikacja: ocena przygotowania teoretycznego do ćwiczeń i wyników wykonywanych ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt T1A_U01, T1A_U05, T1A_U10, T1A_U16
- Umiejętność rozpoznawania problemu automatyzacji i robotyzacji i zaproponowania metody rozwiązania problemu
Weryfikacja: ocena na podstawie pracy na stanowiskach laboratoryjnych i wyników realizowanych zadań praktycznych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt T1A_K01, T1A_K02, T1P_K02
- Potrafi myśleć i działać racjonalnie, wykorzystując metody automatyki.
Weryfikacja: Ocena na podstawie pracy na stanowiskach laboratoryjnych i wyników realizacji zadań praktycznych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: