- Nazwa przedmiotu:
- Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym
- Koordynator przedmiotu:
- Prof. dr hab. Irena Hejduk
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Przedsiębiorstwo produkcjne na rynkach międzynarodowych
- Kod przedmiotu:
- PRYMI
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2012/2013
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Prerekwizyty: globalizacja, konkurencja międzynarodowa, modele biznesowe, sieci przedsiębiorstw, wirtualizacja, zarządzanie wiedzą.
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z uwarunkowaniami działania przedsiębiorstw na globalizujących się rynkach w tym: uwzględniających wyzwania rozwojowe współczesnych przedsiębiorstw, nowe paradygmaty przedsiębiorstwa, współczesne modele biznesowe (wirtualizację), nowoczesne metody projektowania organizacji, typy i formy współczesnych organizacji. Globalizacja gospodarki światowej, postęp technologiczny, wzrost znaczenia przepływu informacji oraz rewolucja multimedialna sprawiają, że zmienia się nie tylko struktura ale i samo pojęcie przedsiębiorstwa.
- Treści kształcenia:
- WYKŁAD 1. Przewaga konkurencyjna firm globalnych. 2. Wyzwania rozwojowe współczesnych organizacji. 3. Nowe paradygmaty zarządzania (kierunki zmian systemów zarządzania). 4. Współczesne modele biznesowe. 5. Nowoczesne metody projektowania organizacji. 6. Organizacje inteligentne (uczące się) ich modele i przykłady wdrożeń. 7. Przedsiębiorstwa sieciowe i sieci przedsiębiorstw. 8. Przedsiębiorstwa zwinne i fraktalne. 9. Wiedza jako podstawowy zasób organizacji. 10. Sposoby i formy kreowania firm w Unii Europejskiej.
- Metody oceny:
- brak
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. W.M. Grudzewski; I.Hejduk. Przedsiębiorstwo przyszłości. DIFIN Warszawa 2000 r. 2. W.M.Grudzewski; I.Hejduk. Metody projektowania systemów zarządzania. DIFIN Warszawa 2004 r. 3. W.M. Grudzewski, I.Hejduk Przedsiębiorstwo wirtualne. DIFIN Warszawa 2002 r. 4. Wach K. Jak założyć firmę w Unii Europejskiej. WPWE Kraków 2004 r.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt S3A_W01
- posiada znajomość zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa na międzynarodowych rynkach, sposoby i formy internacjonalizacji (umiędzynarodowienia) działalności przedsiębiortwa, zasady prowadzenia działalności na rynkach UE, formy organizacyjno-prawne, bariery i ograniczenia w działalnosci na rynkach zagranicznych, rolę i znaczenie bezpośrednich inwestycji zagranicznych dla gospodarki kraju
Weryfikacja: test wielokrotnego wyboru, opis przypadku
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt S3A_U01
- Posiada szczegółową wiedzę z zakresu funkcjonowania przedsiębiorstwa na międzynarodowych rynkach, potrafi zaprojektować forme i sposób wejścia przedsiębiorstwa na międzyunarodowy rynek, zna podstawowe reguły funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku UE
Weryfikacja: test wielokrotnego wyboru, opis przypadku
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt S3A_K01
- Posiada świadomość ciągłego uzupełniania swojej wiedzy ekonomicznej, obserwacji otoczenia , konieczności akceptacji różnic kulturowych i społecznych współczesnego świata,
Weryfikacja: zaliczenie pracy projektowej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: