Nazwa przedmiotu:
Przedsiębiorczość technologiczna
Koordynator przedmiotu:
dr Agnieszka Skala - Poźniak
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Transport
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2013/2014
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
60 godzin, w tym: praca na wykładach: 30 godz. (w tym praca nad projektem w grupach: 6 godz.), konsultacje: 3 godz., przygotowanie pracy projektowej poza godzinami zajęć: 20 godz., przygotowanie do zaliczenia wykładu: 7 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,5 pkt. ECTS (33 godzin, w tym: praca na wykładach: 30 godz., konsultacje: 3 godz.)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,0 pkt. ECTS (26 godzin, w tym: praca nad projektem w grupach: 6 godz., przygotowanie pracy projektowej poza godzinami zajęć: 20 godz.)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu przedsiębiorczości innowacyjnej
Limit liczby studentów:
60
Cel przedmiotu:
Zapoznanie studentów z praktycznymi metodami rozwijania przedsięwzięć biznesowych. Przećwiczenie najnowocześniejszej metody edukacji przedsiębiorczości: Customer Development
Treści kształcenia:
1. Zapoznanie się z narzędziem Business Model Canvas (BMC) jako metodą opisu i ewaluacji pomysłu biznesowego; 2. Przećwiczenie BMC jako metody na weryfikację hipotez biznesowych 3. stawianie hipotez biznesowych na podstawie BMC 4. Metody weryfikacji hipotez przy użyciu BMC 5. Praktyczne zajęcia służące tworzeniu ankiet ewaluacyjnych, zasady tworzenia pytań i interpretacji odpowiedzi 6. iteracje BMC jako proces poszukiwania i doskonalenia modeli biznesowych 7. poszukiwanie powtarzalnego i skalowalnego modelu biznesowego jako najważniejsze zadanie założycieli biznesu w fazie startup; 8. Metody i dobre praktyki w sztuce prezentacji projektów
Metody oceny:
Ocena jest wystawiona na podstawie: - obecności i aktywności na zajęciach - prezentacji końcowej projektu, nad którym studenci pracują w grupach przez cały semestr - jakości materiałów dostarczanych przez studentów w czasie całego semestru.
Egzamin:
nie
Literatura:
materiały na platformach: www.pw.seipa.edu.pl oraz na dedykowanej dla danego semestru grupy na platformie lore.com wykłady na platformie udacity.com
Witryna www przedmiotu:
udacity.com; lore.com; pw.seipa.edu.pl
Uwagi:
Przedmiot z uchwalonego przez Radę Wydziału wykazu dodatkowych przedmiotów obieralnych hes na rok akademicki 2013/2014.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W01
Posiada wiedzę o narzędziu Business Model Canvas (BMC) jako metodzie opisu i ewaluacji pomysłu biznesowego
Weryfikacja: wykład - zaliczenie część pisemna
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_W10
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W08
Efekt W02
Posiada wiedzę dot. BMC jako metody na weryfikację hipotez biznesowych jak też potrafi stawiać hipotezy biznesowe na podstawie BMC
Weryfikacja: wykład - zaliczenie część pisemna
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_W10
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W08
Efekt W03
Ma wiedzę teoretyczną dotyczącą poszukiwania powtarzalnego i skalowanego modelu biznesowego jako najważniejszego zadania założycieli biznesu w fazie startup
Weryfikacja: wykład - zaliczenie część pisemna
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_W10
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W08
Efekt W04
Zna metody i dobre praktyki w sztuce prezentacji projektów
Weryfikacja: wykład - zaliczenie część pisemna
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_W10
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
Potrafi tworzyć ankiety ewaluacyjne, zasady tworzenia pytań i interpretacji odpowiedzi
Weryfikacja: Przygotowanie projektu i jego prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_U21
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U19