- Nazwa przedmiotu:
- Przedsiębiorczość technologiczna
- Koordynator przedmiotu:
- dr Agnieszka Skala - Poźniak
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 60 godzin, w tym: praca na wykładach: 30 godz. (w tym praca nad projektem w grupach: 6 godz.), konsultacje: 3 godz., przygotowanie pracy projektowej poza godzinami zajęć: 20 godz., przygotowanie do zaliczenia wykładu: 7 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,5 pkt. ECTS (33 godzin, w tym: praca na wykładach: 30 godz., konsultacje: 3 godz.)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,0 pkt. ECTS (26 godzin, w tym: praca nad projektem w grupach: 6 godz., przygotowanie pracy projektowej poza godzinami zajęć: 20 godz.)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z zakresu przedsiębiorczości innowacyjnej
- Limit liczby studentów:
- 60
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie studentów z praktycznymi metodami rozwijania przedsięwzięć biznesowych. Przećwiczenie najnowocześniejszej metody edukacji przedsiębiorczości: Customer Development
- Treści kształcenia:
- 1. Zapoznanie się z narzędziem Business Model Canvas (BMC) jako metodą opisu i ewaluacji pomysłu biznesowego;
2. Przećwiczenie BMC jako metody na weryfikację hipotez biznesowych
3. stawianie hipotez biznesowych na podstawie BMC
4. Metody weryfikacji hipotez przy użyciu BMC
5. Praktyczne zajęcia służące tworzeniu ankiet ewaluacyjnych, zasady tworzenia pytań i interpretacji odpowiedzi
6. iteracje BMC jako proces poszukiwania i doskonalenia modeli biznesowych
7. poszukiwanie powtarzalnego i skalowalnego modelu biznesowego jako najważniejsze zadanie założycieli biznesu w fazie startup;
8. Metody i dobre praktyki w sztuce prezentacji projektów
- Metody oceny:
- Ocena jest wystawiona na podstawie:
- obecności i aktywności na zajęciach
- prezentacji końcowej projektu, nad którym studenci pracują w grupach przez cały semestr
- jakości materiałów dostarczanych przez studentów w czasie całego semestru.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- materiały na platformach: www.pw.seipa.edu.pl oraz na dedykowanej dla danego semestru grupy na platformie lore.com
wykłady na platformie udacity.com
- Witryna www przedmiotu:
- udacity.com; lore.com; pw.seipa.edu.pl
- Uwagi:
- Przedmiot z uchwalonego przez Radę Wydziału wykazu dodatkowych przedmiotów obieralnych hes na rok akademicki 2013/2014.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- Posiada wiedzę o narzędziu Business Model Canvas (BMC) jako metodzie opisu i ewaluacji pomysłu biznesowego
Weryfikacja: wykład - zaliczenie część pisemna
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W10
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W08
- Efekt W02
- Posiada wiedzę dot. BMC jako metody na weryfikację hipotez biznesowych jak też potrafi stawiać hipotezy biznesowe na podstawie BMC
Weryfikacja: wykład - zaliczenie część pisemna
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W10
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W08
- Efekt W03
- Ma wiedzę teoretyczną dotyczącą poszukiwania powtarzalnego i skalowanego modelu biznesowego jako najważniejszego zadania założycieli biznesu w fazie startup
Weryfikacja: wykład - zaliczenie część pisemna
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W10
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W08
- Efekt W04
- Zna metody i dobre praktyki w sztuce prezentacji projektów
Weryfikacja: wykład - zaliczenie część pisemna
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W10
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- Potrafi tworzyć ankiety ewaluacyjne, zasady tworzenia pytań i interpretacji odpowiedzi
Weryfikacja: Przygotowanie projektu i jego prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_U21
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U19