Nazwa przedmiotu:
Informatyka II
Koordynator przedmiotu:
Ireneusz Czmoch, dr inż.
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
INFOR2
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Razem 60 godz. = 2 ECTS: zajęcia w pracowni komputerowej 30 godz., praca własna (utrwalenie wiedzy przekazanej na zajęciach, wykonanie projektu, przygotowanie się do sprawdzianów) 30 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Razem 30 godz. = 1 ECTS: zajęcia w laboratorium komputerowym 30 godz.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Razem 60 godz. = 2 ECTS: zajęcia laboratoryjne 30 godz., praca własna (utrwalenie wiedzy przekazanej na zajęciach, wykonanie projektu, przygotowanie się do sprawdzianów) 30 godz.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium30h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowe informacje z informatyki oraz podstawowe umiejętności pracy z systemami wspomagającymi rysunek (AutoCAD 2012 lub późniejsze)
Limit liczby studentów:
bez limitu
Cel przedmiotu:
Po ukończeniu przedmiotu studenci maja wiedzę o komputerowej grafice inżynierskiej, rozumieją zasady sporządzania elektronicznej dokumentacji budowlanej, potrafią przygotować model geometryczny obiektu 3D (na przykładzie programu AutoCAD 2015), rozumieją komputerowy zapis obiektów budowlanych. Dodatkowym celem nauczania jest wyjaśnienie uwarunkowań informatyczno-matematycznych modelowania obiektów budowlanych, wykształcenie umiejętności posługiwania się standardowymi funkcjami systemów CAD i BIM, przyswojenie nawyków ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań i nowych technologii informatycznych.
Treści kształcenia:
Omawiane są podstawy grafiki komputerowej w tym grafiki rastrowej i wektorowej, formaty zapisu, teoria koloru, modele barw grafiki komputerowej, budowa systemów CAD, jądra systemów, biblioteki graficzne, aspekty współpracy aplikacji, praca grupowa zespołu projektowego, współdzielenie plików i projektów, wykorzystanie Internetu, druk z wykorzystaniem nowoczesnych drukarek i ploterów. Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem AutoCAD 2015 umożliwiają opanowanie i zrozumienie technik wspomagających projektowanie, w tym przygotowanie inżynierskiego modelu 3D. Praca projektowa przygotowywane jest przez zespoły (3-4 osobowe). Każdy zespół projektowy ma do wykonania dwa modele 3D wraz dokumentacją techniczną 2D oraz wizualizacjami dwóch obiektów małej architektury.
Metody oceny:
- 1 praca projektowa (przygotowywania przez 3-4 osobowy zespół projektowy) <br> - 1 sprawdzian z opanowania teorii <br> - 1 sprawdzian z praktycznej znajomości AutoCAD 2015 <br> - 4 ćwiczenia zaliczeniowa
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Komputerowe wspomaganie projektowania, Z.Kacprzyk, B. Pawłowska, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2012.<br> [2] Wprowadzenie do grafiki komputerowej, Praca zbiorowa, Tłum. z ang. Jan Zabrodzki, WNT, Warszawa 2001.<br> [3] Autorskie materiały umieszczone na stronie przedmiotu: http://kwp.il.pw.edu.pl <br> [4] AutoCAD 2014 PL. Pierwsze kroki, A. Pikoń, Wydawnictwo Helion <br> [5] AutoCAD 2015 /LT 2015 / 360 (WS+). Kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D i 3D A. Jaskulski, Wydawnictwo Naukowe PWN <br> [6] Narzędzia wizualizacji AutoCAD 2013 PL R. Szczerbanowski, Łódź Autorskie materiały umieszczone na stronie przedmiotu: http://kwp.il.pw.edu.pl
Witryna www przedmiotu:
http://kwp.il.pw.edu.pl
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt INFOR2W1
Ma wiedzę na temat komputerowej grafiki inżynierskiej, zna podstawowe zasady komputerowego zapisu obiektów budowlanych
Weryfikacja: sprawdzian
Powiązane efekty kierunkowe: K1_W02
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07
Efekt INFOR2W2
Ma wiedzę o zasadach sporządzania elektronicznej dokumentacji budowlanej, rozumie reguły BIM.
Weryfikacja: sprawdzian
Powiązane efekty kierunkowe: K1_W02
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt INFOR2U1
Potrafi opracować przestrzenny i płaski model geometryczny obiektu budowlanego, umie posługiwać się wybranymi formatami grafiki komputerowej, zna techniki prezentacji projektu.
Weryfikacja: sprawdzian
Powiązane efekty kierunkowe: K1_U24
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U09, T1A_U15
Efekt INFOR2U2
Potrafi opracować dokumentacją w wersji elektroniczne
Weryfikacja: ćwiczenie projektowe
Powiązane efekty kierunkowe: K1_U24
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U09, T1A_U15

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt INFOR2K1
Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę. Ma świadomość wartości przedsiębiorczości w działaniach i myśleniu inżynierskim
Weryfikacja: ćwiczenia projektowe
Powiązane efekty kierunkowe: K1_K01, K1_K02, K1_K03
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K02, T1A_K05, T1A_K07, T1A_K01, T1A_K05, T1A_K06