Nazwa przedmiotu:
Teoria organizacji i zarządzania
Koordynator przedmiotu:
dr Jadwiga Szymańska
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Gospodarka Przestrzenna
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
brak
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2013/2014
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- udział w wykładach: 16 x 1 godz. = 16 godz., - udział w konsultacjach 16x 1godz = 16 godz. - przygotowanie do zaliczenia i obecność na zaliczeniu: 15 godz. + 3 godz. = 18 godz. Łączny nakład pracy studenta wynosi zatem 50 godz., co odpowiada 2 punktom ECTS.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- udział w wykładach: 16 x 1 godz. = 16 godz., - udział w konsultacjach 16 x 2 = 32 godz. - obecność na zaliczeniu: 3 godz. = 3 godz. Łączny nakład pracy studenta wynosi 51 godz., co odpowiada 2 punktom ECTS.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza o gospodarce i przedsiębiorstwie
Limit liczby studentów:
60
Cel przedmiotu:
Zaznajomienie studentów z podstawowymi zagadnieniami teorii organizacji i zarządzania, funkcjami zarządzania oraz pozycją i rolą menedżera w organizacji
Treści kształcenia:
Wykład Podstawowe pojęcia: istota zarządzania, rodzaje, funkcje zarządzania, zarządzanie i przywództwo. Ewolucja teorii organizacji i zarządzania. Planowanie, biznes plany, przyczyny niepowodzenia w planowaniu. Struktury organizacyjne – modele i parametry struktur organizacyjnych. Studia przypadków - sukcesy i klęski menedżerów w zarządzaniu firmami.
Metody oceny:
1 kolokwium
Egzamin:
nie
Literatura:
1. M. Dołhasz, J. Fudaliński, M. Kosala, H. Smutek, Podstawy zarządzania. Koncepcje – strategie – zastosowania, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, wyd. 1, Warszawa 2009. 2. A. K. Koźmiński, D. Jemielnia, Zarządzanie od podstaw, Wolters Kluwer, wyd. 2, Warszawa 2011. 3. Podstawy zarządzania, red. M. Strużycki, Szkoła Główna Handlowa, wyd. 1, Warszawa 2008.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt w_1
Ma interdyscyplinarną wiedzę dotycząca działalności inżynierskiej
Weryfikacja: 2 kolokwia
Powiązane efekty kierunkowe: K_W08
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W04, T2A_W08
Efekt w_2
Rozumie konieczność interdyscyplinarnego podejścia w planowaniu
Weryfikacja: 2 kolokwia
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt w_3
Ma wiedzę o interdyscyplinarności procesu planowania w kraju i w Europie
Weryfikacja: 2 kolokwia
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt u_1
Potrafi tworzyć opracowania z merytorycznymi argumentamii
Weryfikacja: 2 kolokwia
Powiązane efekty kierunkowe: K_U03
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U06, S2A_U07
Efekt u_2
Potrafi wyciągać syntetyczne wnioski
Weryfikacja: 2 kolokwia
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt u_3
Potrafi analizować proces planowania w organizacjach
Weryfikacja: 2 kolokwia
Powiązane efekty kierunkowe: K_U07
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U08
Efekt u_4
Potrafi ocenić różne struktury organizacyjne
Weryfikacja: 2 kolokwia
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt k_1
Jest świadomy skutków swojej działalności
Weryfikacja: 2 kolokwia
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K02
Efekt k_2
Ma poczucie zawodowej odpowiedzialności
Weryfikacja: 2 kolokwia
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt k_3
Potrafi pracować w interdyscyplinarnych zespołach
Weryfikacja: 2 kolokwia
Powiązane efekty kierunkowe: K_K02
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K03
Efekt k_4
Potrafi podejmować decyzje w pracy grupowej
Weryfikacja: 2 kolokwia
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt

Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: