- Nazwa przedmiotu:
- Technologie SIP
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Przemysław Kupidura
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Gospodarka Przestrzenna
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- GP.NMK106
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- obecność na wykładach - 8h
obecność na zajęciach projektowych - 16h
przygotowanie do zajęć projektowych - 16h
zapoznanie ze wskazaną literaturą - 10h
przygotowanie sprawozdań z projektów - 16h
przygotowanie do sprawdzianu zaliczeniowego - 8h
konsultacje - 2h
Razem nakład pracy studenta - 76h, co odpowiada 3 p. ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- obecność na wykładach - 8h
obecność na zajęciach projektowych - 16h
konsultacje - 2h
Razem 26h, co odpowiada 1p. ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- obecność na zajęciach projektowych - 16h
przygotowanie do zajęć projektowych - 16h
przygotowanie sprawozdań z projektów - 16h
Razem 42h, co odpowiada 1,9p. ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawowe wiadomości na temat systemów informacji przestrzennej
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Przedmiot przybliża zagadnienia dotyczące podstawowych pojęć i definicji z zakresu SIP, korzystania z baz danych przestrzennych, wprowadza elementy projektowania SIP
- Treści kształcenia:
- Podstawowe pojęcia z zakresu modeli, modelowania, symulacji. Metody tworzenia, realizacji
i weryfikacji modeli funkcjonowania zjawisk gospodarczych i społecznych.
Modele jako narzędzia operacyjne w gospodarce przestrzennej. Modele ilościowe
w prognozowania systemu osadniczego. Przykłady modeli i ich weryfikacji. Modele jako narzędzia prognoz demograficznych i gospodarczych oraz tworzenia scenariuszy rozwoju gospodarczego. Rola modeli w opracowaniu i testowaniu strategii rozwoju obszarów.
- Metody oceny:
- sprawozdania z projektów
sprawdzian pisemny lub ustny z zajęć projektowych
zaliczenie wykładów w postaci sprawdzianu pisemnego
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- brak
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt GP.NMK106_W1
- Umie rozróżnić modele danych przestrzennych: modele wektorowe i rastrowe, modele NMT: GRID i TIN
Weryfikacja: sprawdzian pisemny z wykładów
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W04
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07
- Efekt GP.NMK106_W2
- Zna podstawowe rodzaje danych przestrzennych dla terytorium Polski i Świata, zna ich podstawowe parametry, dotyczące dokładności tematycznej i geometrycznej
Weryfikacja: sprawdzian pisemny z wykładów
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W04
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07
- Efekt GP.NMK106_W3
- Zna podstawy projektowania SIP w podejściu autonomicznym i hybrydowym
Weryfikacja: sprawdzian pisemny z wykładów
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W04
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt GP.NMK106_U1
- Potrafi krytycznie ocenić istniejące dane przestrzenne z punktu widzenia ich przydatności dla realizacji założonego celu
Weryfikacja: sprawozdanie z projektu, sprawdzian pisemny z ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U03, K_U14
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U01, S2A_U06, S2A_U07, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U19
- Efekt GP.NMK106_U2
- Potrafi zaprojektować bazę danych przestrzennych. Umie wykorzystać pozyskane dane przestrzenne
Weryfikacja: sprawozdanie z projektu, sprawdzian pisemny z ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U02, K_U14
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U02, T2A_U03, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U19
- Efekt GP.NMK106_U3
- Umie pozyskać istniejące dane przestrzenne i przetworzyć je do postaci wymaganej dla założonego projektu
Weryfikacja: sprawozdanie z projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U05, K_U14
Powiązane efekty obszarowe:
P2A_U04, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U19
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt GP.NMK106_K1
- potrafi przewidywać wpływ podjętych decyzji na końcowy wynik projektu
Weryfikacja: ocena pracy studenta na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K03
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_K05