Nazwa przedmiotu:
Zarządzanie technologiami w modelach biznesowych
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. Grażyna Gierszewska
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Z7 - Przedsiębiorstwo na rynkach międzynarodowych
Kod przedmiotu:
4P2Z7
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75 h: 20h [ćwiczenia: 10h (wykład) + 10h (case study)] + 5h (przygotowanie literatury) + 9h (opracowanie założeń analizy case study - koncepcji projektu) + 5x5h (opracowanie analizy/projektu)+ 5h (przygotowanie raportu z analizy) + 5h (przygotowanie prezentacji) + 1h (konsultacje) + 5h (przygotowanie do kolokwium)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS: 20h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 21h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,8 ECTS: 9h (opracowanie założeń analizy case study - koncepcji projektu) + 5x5h (opracowanie analizy/projektu) + 5h (przygotowanie raportu z analizy) + 5h (przygotowanie prezentacji) = 44h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia300h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu technologii i innowacji, strategii technologicznej przedsiębiorstw, podstawowych procesów technologicznych, modeli biznesu i sposobów ich kreowania, sposobów przygotowania business planu przedsięwzięć.
Limit liczby studentów:
od 15 do 30 (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu .sposobów kreowania strategii technologicznej przedsiębiorstw, kreowania innowacyjnych modeli biznesu w oparciu o innowacje technologiczne i organizacyjne . - potrafił zaprojektować nowy innowacyjny model biznesu. Opracować business plan takiego przedsięwzięcia. - potrafił ocenić znaczenie innowacji dla rozwoju społecznego, być otwartym na zmiany, akceptować zmiany w wyniku rozwoju technologii
Treści kształcenia:
1) Sposoby i techniki kreowania strategii technologicznej w przedsiębiorstwie. 2) Warianty pozyskiwania technologii. 3) Modelowanie przedsięwzięć organizacyjno-technologicznych. 4) Metody oceny opłacalności przedsięwzięć.
Metody oceny:
Ocena formatywna: interaktywna forma prowadzenia wykładu, analiza case study; Ocena sumatywna: przeprowadzenie jednego kolokwium zawierającego test; pytania otwarte, analizę case study; ocena z kolokwium w przedziale 3-5 zalicza ocena >=3.
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Grudzewski W.M., Hejduk I.: Zarządzanie technologiami. Zaawansowane technologie i wyzwania ich komercjalizacji. DIFIN, Warszawa 2009. [2] Jabłoński M.: Kształtowanie modeli biznesu. DIFIN, Warszawa 2013.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt 4P2Z7_W01
posiada usystematyzowana wiedzę z zakresu procesów technologicznych i innowacyjnych przedsiębiorstwa, strategii technologicznych i modeli biznesu oraz zasad ich projektowania
Weryfikacja: kolokwium w formie testu składającego się z pytań otartych i zamkniętych (test jedno- i wielokrotnego wyboru)
Powiązane efekty kierunkowe: W_2Z7
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W04, S2A_W05, S2A_W08, S2A_W10
Efekt 4P2Z7_W02
zna zasady przygotowania projektów komercjalizacji innowacji technologicznej w przedsiębiorstwie, oraz opracowania nowego modelu biznesu
Weryfikacja: kolokwium w formie testu składającego się z pytań otartych i zamkniętych (test jedno- i wielokrotnego wyboru)
Powiązane efekty kierunkowe: W_2Z7
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W04, S2A_W05, S2A_W08, S2A_W10
Efekt 4P2Z7_W03
potrafi opracować biznes plan przedsięwzięcia
Weryfikacja: ocena biznes planu
Powiązane efekty kierunkowe: W_2Z7
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W04, S2A_W05, S2A_W08, S2A_W10

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt 4P2Z7_U01
potrafi zaprojektować (opracować business plan) wprowadzenie innowacji technologicznej na rynek
Weryfikacja: ocena business planu/projektu
Powiązane efekty kierunkowe: U_2Z7
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08
Efekt 4P2Z7_U02
potrafi dokonać analizy rynkowej możliwości komercjalizacji nowej technologii
Weryfikacja: ocena raportu z analizy rynkowej przedsięwzięcia
Powiązane efekty kierunkowe: U_2Z7
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08
Efekt 4P2Z7_U03
potrafi wykazać możliwości komercjalizacji nowej technologii
Weryfikacja: ocena projektu komercjalizacji nowej technologii
Powiązane efekty kierunkowe: U_2Z7
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt 4P2Z7_K01
potrafi pracować w zespole, respektować zasady podziału zadań
Weryfikacja: ocena współpracy na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe: K_2Z7
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K01, S2A_K02, S2A_K05, S2A_K07
Efekt 4P2Z7_K02
potrafi wzbudzać zaufanie i tworzyć kulturę zaufania i lojalności wśród członków zespołu projektowego
Weryfikacja: ocena zachowań w trakcie pracy zespołu, i rozwiązywania konfliktów
Powiązane efekty kierunkowe: K_2Z7
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K01, S2A_K02, S2A_K05, S2A_K07
Efekt 4P2Z7_K03
potrafi wykonywać terminowo i zgodnie z przydziałem zadań prace projektowe
Weryfikacja: ocena sposobu realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe: K_2Z7
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K01, S2A_K02, S2A_K05, S2A_K07