Nazwa przedmiotu:
Inżynieria komunikacyjna I
Koordynator przedmiotu:
Andrzej Brzeziński Dr inż., P. Szagała Dr inż., K.Jesionkiewicz-Niedzińska Mgr inż.
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
INZKO1
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Wykłady 20, Ćwiczenia 10, Zapoznanie z literaturą 30, przygotowanie do egzaminu, udział w konsultacjach i egzamin 20, przygotowanie do ćwiczeń i udział w konsultacjach 20. Razem: 100 = 4 ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Wykłady 20, Ćwiczenia 10, Konsultacje 5, Egzamin 2 Razem: 37 = 1,5 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Ćwiczenia projektowe 10, przygotowanie do ćwiczeń i udział w konsultacjach 20. Razem: 30 = 1 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład300h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt150h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
30
Cel przedmiotu:
Poznanie podstawowych zasad planowania systemów transportowych i ich infrastruktury oraz projektowania obiektów inżynierii komunikacyjnej tj. dróg samochodowych i dróg szynowych. -Zdobycie umiejętności projektowania najprostszych obiektów komunikacyjnych takich jak droga lokalna, parking, odcinek drogi szynowej. -Przekazanie informacji niezbędnych do przemyślanego wyboru specjalności na dalszych studiach. -Stworzenie przyszłym studentom specjalności Inżynieria Komunikacyjna wyjściowej bazy wiedzy dla przedmiotów specjalistycznych studiowanych na dalszych semestrach.
Treści kształcenia:
WYKŁADY: Wybrane zagadnienia planowania systemów transportu: -Podstawy planowania systemów transportu. -Polityka transportowa i strategie rozwojowe. -Transport miejski i zamiejski. -Węzły transportowe. -Transport a środowisko. -Perspektywy postępu w transporcie. Podstawy projektowania infrastruktury systemów transportowych: -Zasady projektowania dróg samochodowych. -Elementy inżynierii ruchu drogowego. -Zasady eksploatacji dróg samochodowych. -Podstawy konstrukcji dróg szynowych. -Zasady projektowania dróg szynowych. -Zasady projektowania lotnisk.<br> Ćwiczenia (sem1): 1. Laboratorium ruchu drogowego - badania terenowe. 2. Projekt układu komunikacyjnego osiedla. Ćwiczenia (sem2): 3. Projekt drogi samochodowej zamiejskiej klasy Z. 4. Projekt trasy i konstrukcji drogi szynowej (kolejowej, tramwajowej). 5. Laboratorium komputerowe - symulacja ruchu i obliczenia konstrukcji nawierzchni drogi.
Metody oceny:
Wykłady: egzamin pisemny trwający 1,5 godz. Egzamin obejmuje 10 pytań pogrupowanych tematycznie proporcjonalnie do liczby godzin wykładów. Do zaliczenia niezbędne jest uzyskanie pozytywnej oceny odpowiedzi (średnia ocena min. 3) z całego zakresu pytań. Egzamin może być zdawany tylko w ciągu tego roku akademickiego, na którym student był uprawniony do uczęszczania na wykłady na podstawie rejestracji Dziekanatu (był wpisany na listę). Zamiar zdawania egzaminu w wybranym terminie ustalonym przez Dziekanat w ramach planu sesji powinien być zgłoszony przez studenta w sekretariacie Zakładu IK najpóźniej w przeddzień egzaminu do godz. 12.00 w formie wpisu na wywieszoną listę. Ćwiczenia: zaliczane na każdym semestrze osobno oceną ustaloną jako średnia ważona na podstawie ocen cząstkowych, z których każda musi być pozytywna. Wagi ocen cząstkowych dla ćwiczeń (nr ćwiczenia – waga): sem. 3: 1 – 0,25; 2 – 0,75; sem. 4: 3 – 0,50; 4 – 0,30; 5 – 0,20. Ćwiczenia mogą być zdawane tylko w ciągu tego roku akademickiego, na którym student był uprawniony do uczęszczania na nie na podstawie rejestracji Dziekanatu (był wpisany na listę). Ocena łączna jest ustalana dla każdego semestru oddzielnie: na sem. 3 jako średnia ważona z egzaminu (waga 0,70) i z ćwiczeń (waga 0,30); na sem. 4 na podstawie oceny ćwiczeń w tym semestrze.
Egzamin:
tak
Literatura:
Wykłady: Prezentacje do poszczególnych wykładów udostępnione na stronie internetowej Zakładu IK. Ćwiczenia: Materiały pomocnicze do ćwiczeń stanowiące syntezę odpowiednich przepisów i wytycznych projektowani
Witryna www przedmiotu:
www.il.pw.edu.pl
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt INZKO1W1
Zna podstawy projektowania drógt samochodowych i urządzeń transportu zbiorowego. Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji transportowych na środowisko. Ma podstawową wiedzę w zakresie zagadnień powiązanych z kierunkiem budownictwo w szczególności urbanistyki. Ma wiedzę na temat funkcji informacji, doboru źródeł informacji i dystrybucji informacji
Weryfikacja: egzamin, projekt
Powiązane efekty kierunkowe: K1_W07, K1_W16, K1_W19, K1_W21
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W06, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W02, T1A_W02

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt INZKO1U1
Potrafi pracować samodzielnie i współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem, określać priorytety służące reazlizacji zadań. Rozumie znaczenie i potrafi stosować zasady zrównoważonego rozwoju w inżynierii komuniakcyjnej. Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne.
Weryfikacja: egzamin, projekt
Powiązane efekty kierunkowe: K1_U07, K1_U08, K1_U12, K1_U20
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U14, T1A_U16, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U08, T1A_U11, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U03, T1A_U05, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U15, T1A_U16

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt INZKO1K1
Potrafi pracować samodzielnie i współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem, określać priorytety służące reazlizacji zadań. Rozumie znaczenie i potrafi stosować zasady zrównoważonego rozwoju w inżynierii komuniakcyjnej. Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne.
Weryfikacja: egzamin, projekt
Powiązane efekty kierunkowe: K1_K01, K1_K08
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K02, T1A_K05