Nazwa przedmiotu:
HES
Koordynator przedmiotu:
brak
Status przedmiotu:
Fakultatywny dowolnego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inzynieria Chemiczna i Procesowa
Grupa przedmiotów:
HES
Kod przedmiotu:
IC.IHES3
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Obecność na zajęciach 30 godz. Przygotowanie do zaliczenia dwóch kolokwiów.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Obecność na zajęciach 30 godz. - 1 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
brak
Cel przedmiotu:
Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami teoretycznymi i praktycznymi z zakresu biznesu, zarządzania, socjologii, filozofii, kultury, architektury i sztuki, ekonomii.
Treści kształcenia:
Do wyboru proponujemy następujące przedmioty: 1) Społeczne oblicza przemian technologicznych, 2) Historia Architektury i sztuki 3) Komputer w kulturze współczesnej, 4) Interpretacja przekazu medialnego, 5) Wielkie religie świata, 6) Zarządzanie w gospodarce rynkowej, 7) Podstawy gospodarki rynkowej, 8) Filozofia wobec problemów współczesności, 9) Public relations i reklama we współczesnym świecie, 10) Marketing, 11) Filozofia człowieka, 12) Filozofia kultury i cywilizacji, 13) Jak dyskutować i skutecznie przekonywać, 14) Etyka biznesu i zarządzania, 15) Multimedialna historia kultury i techniki, 16) Wybrane elementy kierowania zespołami pracowniczymi, 17) Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych - negocjacje, 18) Socjologia internetu, 19) Komunikacja społeczna. 2 pisemne kolokwia sprawdzające w semestrze
Metody oceny:
brak
Egzamin:
tak
Literatura:
brak
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W_01
Posiada podstawowa wiedzę z zakresu tematyki przedmiotu obieralnego
Weryfikacja: 2 pisemne kolokwia sprawdzające w semestrze
Powiązane efekty kierunkowe: K_W08
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U_01
Rozumie podstawowe mechanizmy działania rynku w zakresie ekonomii, zarządzania, reklamy oraz związane z funkcjonowaniem społeczeństw i grup społecznych
Weryfikacja: 2 pisemne kolokwia sprawdzające w semestrze
Powiązane efekty kierunkowe: K_U03
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U05

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt k_01
Potrafi identyfikować i rozwiązywać problemy
Weryfikacja: 2 pisemne kolokwia sprawdzające w semestrze
Powiązane efekty kierunkowe: K_K04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K06