- Nazwa przedmiotu:
- Organizacja i technologia morskich przewozów kontenerowych
- Koordynator przedmiotu:
- mgr. inż. Maciej Brzozowski
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- TR.SMOB19
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 60 godziny, w tym: praca na wykładach: 30 godz., studiowanie literatury przedmiotu: 8 godz., konsultacje: 2 godz., przygotowanie się do egzaminu: 18 godz., udział w egzaminach: 2 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,5 pkt ECTS (34 godziny, w tym: praca na wykładach: 30 godz., konsultacje: 2 godz., udział w egzaminach: 2 godz.)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji i technologii morskich przewozów kontenerowych przy uwzględnieniu procedur stosowanych w transporcie kontenerowym oraz zasad międzynarodowego handlu z wykorzystaniem morskich przewozów kontenerowych (współzależności między umową przewozu a kontraktem handlowym, umową ubezpieczenia i finansowaniem transakcji).
- Treści kształcenia:
- Rozwój morskich przewozów kontenerowych - historia i stan obecny. Rynek przewozów kontenerowych w Europie i na świecie. Charakterystyka terminali kontenerowych w polskich portach. Megatrendy na rynku przewozów kontenerowych. Terminologia stosowana w transporcie morskim. Funkcjonowanie rynku transportu kontenerowego. Organizacja i procedury morskiego transportu ładunków skonteneryzowanych. Zasady międzynarodowego handlu z wykorzystaniem morskich przewozów kontenerowych (formuły INCOTERMS oraz współzależność między umową przewozu a kontraktem handlowym, umowa ubezpieczenia i finansowanie transakcji). Umowa przewozu i jej znaczenie w realizacji przewozów morskich. Odpowiedzialność przewoźnika i właściciela towaru w transporcie morskim według reguł haskich, hasko-visbijskich oraz innych. Cargo claims. Awaria wspólna. Technologia obsługi w morskich terminalach kontenerowych. Infrastruktura terminali. Przykłady projektów organizacji przewozów kontenerowych w różnych relacjach. Przykłady wybranych technologii przewozów kontenerowych i obsługi w morskich terminalach kontenerowych.
- Metody oceny:
- Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- 1. Jacyna M. (red.): "System logistyczny Polski. Uwarunkowania techniczno-technologiczne komodalności transportu". Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2012.
2. EcoPorts Port Environmental Review 2009, European Sea Ports Organisation's Rewiev of Environmental Benchmark Performance in collaboration with the EcoPorts Foundation (EPF).
3. ESPO Environmental Code of Practice - materiały Eropean Sea Ports Organisation.
- Witryna www przedmiotu:
- www.wt.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Przedmiot z uchwalonego przez Radę Wydziału wykazu dodatkowych przedmiotów obieralnych hes na rok akademicki 2015/2016.
O ile nie powoduje to zmian w zakresie powiązań danego modułu zajęć z kierunkowymi efektami kształcenia w treściach kształcenia mogą być wprowadzane na bieżąco zmiany związane z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- posiada podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą funkcjonowania rynku transportowego oraz megatrendy na nim obowiązujące
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W07
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W05, InzA_W05
- Efekt W02
- zna zasady międzynarodowego handlu z wykorzystaniem morskich przewozów kontenerowych
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W10, Tr2A_W08
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W08, InzA_W03, T2A_W07, InzA_W02
- Efekt W03
- posiada podstawową wiedzę dotyczącą technologii obsługi w morskich terminalach kontenerowych oraz ich infrastrukturę i typy środków obsługiwanych w nich
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W09, Tr2A_W08, Tr2A_W07
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W07, InzA_W02, T2A_W07, InzA_W02, T2A_W05, InzA_W05
- Efekt W04
- posiada podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i procedur morskiego transportu ładunków skonteneryzowanych
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W10, Tr2A_W08, Tr2A_W07
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W08, InzA_W03, T2A_W07, InzA_W02, T2A_W05, InzA_W05
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- potrafi zaprojektować organizację przewozów kontenerowych w różnych relacjach
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_U20, Tr2A_U17, Tr2A_U09
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U19, InzA_U08, T2A_U17, InzA_U06, T2A_U10, InzA_U03
- Efekt U02
- potrafi zaprojektować wybrane technologie przewozów kontenerowych i obsługi w morskich terminalach kontenerowych
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_U20, Tr2A_U18, Tr2A_U16
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U19, InzA_U08, T2A_U18, InzA_U07, T2A_U17, InzA_U06