Nazwa przedmiotu:
Zagrożenia cywilizacyjne i zrównoważony rozwój
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Bartosz Czyżkowski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Ochrona środowiska
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Wykład 15 godz., Zajęcia laboratoryjne 15 godz., Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych 10 godz., Zapoznanie się z literaturą 10 godz., Przygotowanie raportu 5 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład225h
  • Ćwiczenia225h
  • Laboratorium225h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Limit liczby studentów:
0
Cel przedmiotu:
Nabycie przez studentów umiejętności oceny stopnia zgodności wybranych działań z teorią i praktyką zrównoważonego rozwoju.
Treści kształcenia:
Metody oceny:
Wykład - test wielokrotnego wyboru sprawdzający przyswojenie przez studenta treści podanych na wykładach. Ćwiczenia - ocena agregatowa na podstawie ocen cząstkowych z: 1. części prezentacyjnej dotyczącej zadanych zagadnień ZR 2. części zadaniowej 3. części projektowej.
Egzamin:
Literatura:
1. Borys Tadeusz (red.), „Wskaźniki ekorozwoju” 2. Broniewicz Elżbieta (red.), „Stan i perspektywy rozwoju zrównoważonego” 3. Jeżowski Piotr (red. nauk.), „Ekonomiczne problemy ochrony środowiska i rozwoju zrównoważonego w XXI wieku” 4. Kozłowski Stefan, „Ekorozwój. Wyzwanie XXI wieku” 5. Małachowski Krzysztof (red.), „Gospodarka a środowisko i ekologia” 6. Marciniak Stefan (red. nauk.), „Makro i mikro ekonomia dla inżynierów” 7. Opschoor Hans (red. nauk.), Henk Folmer, Landis Gabel; Tomasz Żylicz (red. nauk. wydania polskiego), „Ekonomia środowiska i zasobów naturalnych” 8. Papuziński Andrzej (red.), „Zrównoważony rozwój. Od utopii do praw człowieka” 9. Tietenberg Tom, „Environmental and Natural Resource Economics” 10. UNDSD, „Revising Indicators of Sustainable Development – Status and Options” 11. Woś Augustyn, „Ekonomika odnawialnych zasobów naturalnych” 12. Żylicz Tomasz, „Ekonomia środowiska i zasobów naturalnych”
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W01
Posiada wiedzę pozwalającą ocenić stan zrównoważonego rozwoju dla danej społeczności lub jednostki administracyjnej
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
Potrafi oceniać wpływ efektu zewnętrznego w działaniach mających uboczny wpływ na środowisko Potrafi obliczać bieżącą i przyszłą wartość elementów środowiska Potrafi wykonywać wskaźnikową analizę stopnia zrównoważonego rozwoju
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K01
Ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko naturalne i społeczne, potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: